ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۳۹۷

معافیت آژانس‌های هواپیمایی از تعطیلی ۱۰ روزه اصناف 

انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی از باز بودن آژانس‌های هواپیمایی در طول تعطیلی دو هفته‌ای کرونایی اصناف خبر داد. به گزارش مهر، حرمت‌الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی در نامه‌ای به دفاتر فروش بلیت قطار و هواپیما و شرکت‌های خدمت مسافرتی، در خصوص تعطیلی این دفاتر اعلام کرد: با توجه به لغو نشدن پروازها و سفر با حمل و نقل عمومی و باز بودن ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌ها، آژانس‌های هواپیمایی و مسافرتی نیز می‌توانند به روند فروش بلیت ادامه دهند. در این بخشنامه از آژانس‌ها درخواست شده تا با حداقل نیرو به ایفای نقش بپردازند. بر اساس این گزارش، در لیست اعلامی گروه‌های شغلی ۱، ۲، ۳ و ۴ از سوی اتاق اصناف، نامی از آژانس‌های خدمات مسافرتی به چشم نخورده و صرفاً از حمل و نقل عمومی برون شهری (ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی) نام برده شده است.

راه فراری از مالیات بر خانه‌های خالی وجود ندارد

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تمام خانوار ملزم هستند اطلاعات و آدرس محل سکونت خود را ثبت کنند بنابراین هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند با اطلاعات هویتی مشابه در دو محل، سکونت داشته باشد چراکه قطعا یکی از این واحدها خالی از سکنه حساب می‌شود و مشمول مالیات بر خانه‌های خالی خواهد شد. محمودزاده در گفت‌وگو با ایلنا درباره افرادی که مالک محل سکونت آنها فوت شده و هنوز انحصار وراثت صورت نگرفته، تاکید کرد: بحث مالکیت واحد مسکونی و ملک ارتباطی با موضوع ثبت اطلاعات محل سکونت خانوار ندارد اما در بخش احصای مالکیت، گزینه‌های رسمی و غیررسمی پیش‌بینی شده؛ افرادی که شامل حال این دو گزینه نمی‌شوند باید ردیف «سایر» را انتخاب کنند و توضیحات مربوطه را در آن بخش بنویسند تا وضعیت املاک اموات تعیین تکلیف شود. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع احتمال افزایش اجاره‌نامه‌های صوری برای فرار از قانون مالیات بر خانه‌های خالی گفت: شناسایی خانه‌های خالی با جعل قراردادهای اجاره یا اجاره‌نامه‌های صوری هم امکانپذیر است. وی تاکید کرد: تمام خانوار ملزم هستند اطلاعات و آدرس محل سکونت خود را ثبت کنند بنابراین هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند با اطلاعات هویتی مشابه در دو محل، سکونت داشته باشد چراکه قطعا یکی از این واحدها خالی از سکنه حساب می‌شود و مشمول مالیات بر خانه‌های خالی خواهد شد. محمودزاده ادامه داد: از سوی دیگر تکیه ما فقط به خوداظهاری افراد نیست بلکه راه‌های دیگری برای شناسایی خانه‌های خالی داریم که یکی از آنها رصد قبوض است و اگر فردی اطلاعات اشتباه از واحدهای مسکونی خود ارایه دهد مالیات این فرد دو برابر خواهد شد. مالکان بدانند تمام منفذهای فرار از مالیات بر خانه‌های خالی بسته شده و هیچ راه دررویی وجود ندارد.

بارش باران در ۲۷ استان  تا آخر هفته

سازمان هواشناسی کشور با اشاره به بارش باران، تگرگ و رعدوبرق در ۲۷ استان تا آخر هفته، نسبت به وقوع سیلاب‌های ناگهانی در برخی استان‌ها هشدار داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی در استان‌های خراسان شمال، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس، اصفهان، گلستان، همدان، مرکزی، بوشهر، شمال آذربایجان شرقی و شمال اردبیل رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه نیز در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات جنوب شرق و ارتفاعات البرز شرقی و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و چهارشنبه در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از جنوب و ارتفاعات جنوب شرق و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارندگی پیش‌بینی شده است.

بارش پنجشنبه در نوار شرقی کشور ادامه خواهد داشت و در سایر مناطق کشور جو پایداری حاکم خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی درجنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی و شمال کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و از جاری شدن آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، برخورد صاعقه، آسیب به سازه‌های موقت، و لغزندگی جاده‌ها به عنوان پیامدهای مخاطره آمیز این پدیده یاد کرد.

این سازمان همچنین شهروندان را به پرهیز از سفرهای غیرضروری برون‌شهری، به‌ویژه در مناطق کوهستانی، بازگشایی آبراه‌ها، انجام اقدامات مدیریتی رودخانه و سیلاب، آمادگی دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان مانند شهرداریها و غیره و عدم صعود به ارتفاعات و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و چرای دام در مسیل‌ها توصیه کرد.

دریافت هزینه اضافی انشعابات ممنوع می‌شود

هادی بیگی‌نژاد، عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان در طرح جهش تولید مسکن، فقط حق دریافت حق انشعاب را از مردم و انبوه‌سازان دارند. به گزارش تسنیم، بیگی‌نژاد درباره طرح جهش تولید و تامین مسکن اظهار کرد: در این طرح تمام امکانات کشور را برای رفع مشکلات مسکن در کشور بسیج می‌شود و هر فردی در هر طبقه اقتصادی می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند. وی ادامه داد: علاوه بر اینکه برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش کمیته امداد برنامه مشخصی وجود دارد، در این طرح برای اقشار کم درآمد دیگر کشور نیز برنامه‌ریزی شده است.

 

ارسال نظر