ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۳۱۴

اسلامی: ایرلاین‌های داخلی ادغام شوند

 محمد اسلامی، وزیر راه با بیان اینکه بخشی از بدنه صنعت هوایی به تولید داخلی باور ندارند، گفت: ایرلاین‌ها برای توسعه باید از ابزار ادغام و تشکیل کنسرسیوم استفاده کنند. اسلامی هفته گذشته نیز اظهار کرده بود، ایرلاین‌ها برای ورود به بازار سهام کنسرسیوم تشکیل دهند. به گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با مدیران صنعت حمل و نقل هوایی، ضمن قدردانی از زحمات شرکت‌های هواپیمایی در دوران کرونا گفت: بخش‌های مختلفی در دنیا در اثر کرونا آسیب‌ دیدند که از جمله این بخش‌ها حمل و نقل هوایی است و در کشور ما نیز این بخش شرایط متفاوتی را تجربه کرد. اسلامی با اشاره به اینکه صنعت هوانوردی باید برای یک وضعیت جدید آماده باشد، گفت: به یک تحول و جهش در صنعت هوانوردی نیاز داریم. باید یک گام بزرگ برداشت و از این فرصتی که برای کشور پیش آمده حداکثر استفاده را ببریم و برای توسعه و تجهیز ناوگان و تامین قطعات تلاش کنیم. وی افزود: فرصت تحول فرارسیده است و ایرلاین‌ها باید با استفاده از بازارهایی چون تشکیل گروه متحد، کنسرسیوم و ادغام و تامین مالی فاینانس در راه توسعه کشور گام بردارند. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز در این صنعت هوانوردی کسانی هستند که به ساخت قطعات داخلی باور ندارند، افزود: این بخش حتی گاهی در تعمیرات به خارج از کشور وابسته شده، این عقب ماندگی نباید بیش از این تداوم داشته باشد.

۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در کشور

رییس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اینکه در کشور بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام داریم، یادآور شد: جمع اعتباراتی که سالانه برای این بخش در نظر می‌گیریم بین ۷۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان است، از این رو، این پروژه‌ها را تنها با منابع دولتی نمی‌توان به اتمام رساند. محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه بازدید از زیرساخت ها و توانمندی های مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران به اتصال آب های جنوب کشور به شمال کشور از طریق پروژه راه آهن اشاره و اظهار کرد: نقطه پایانی این پروژه به بندر انزلی ختم می شود که با توجه به بازدید صورت گرفته، سرعت کار قابل قبول بود ولی به لحاظ منابع مالی لازم است این پروژه تقویت شود و سرعت کار افزایش یابد و هرچه سریعتر بندر انزلی را به شبکه ریلی کشور متصل کنیم. وی درخصوص کمربندی شهر انزلی تصریح کرد: بار ترافیکی که وارد شهر می شود، برای شهروندان و مسافرین مشکلاتی را ایجاد کرده اما به دلیل مشکلات مالی سرعت پروژه بسیار پایین است. رییس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از تخصیص تسهیلات بانکی در قالب ماده ۵۶ به این پروژه اشاره کرد و افزود: امیدوارم بتوانیم‌ تسهیلات بانکی را به کمربندی انزلی تزریق کنیم تا شاهد سرعت بخشیدن به پروژه باشیم. رضایی، به مشکل تامین آب شرب بندر انزلی نیز اشاره کرد و گفت: قسمتی از تامین آب شرب از چاه هایی صورت می‌گیرد و پنج حلقه چاه برای تامین آب شرب مورد نیاز شهر کمک می‌کنند لذا توافقاتی با آبفای کشور صورت گرفته که تا تابستان امسال آب شرب شهر از تصفیه خانه‌ها انجام شود و چاه ها مسدود شوند و شاهد افزایش کیفیت آب شرب در شهر انزلی باشیم. وی درخصوص تصفیه خانه فاضلاب غرب شهر انزلی عنوان کرد: علی رغم حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه چند سالی است که متوقف شده و در بازدیدی که انجام گرفت امیدواریم بتوانیم در شش ماه اول سال ۱۴۰۱ منابع مالی به این پروژه تزریق کرده و تا ۱۴۰۲ تصفیه‌خانه‌ غرب انزلی وارد مدار بهره برداری شود. رییس کمسیون عمران مجلس به فعالیت مجتمع بندر انزلی اشاره و تاکید کرد: این مجتمع بندری زیرساخت‌های لازم برای صادرات و واردات را دارد ولی در حال حاضر فقط از ۲۰ درصد این ظرفیت استفاده می‌شود که بخشی از این مشکلات به دیپلماسی اقتصادی کشورهای همسایه باز می‌گردد که باید در زمینه صادرات و مناسبات اقتصادی با این همسایه‌ها وارد گفت وگو شویم و بیشتر از این ظرفیت استفاده کنیم. رضایی، با تاکید بر اینکه در سالی «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» باید فرصت‌هایی فراهم کنیم که تولیدکنندگان در کنار زیرساخت های دریایی واحدهای تولیدی احداث کنند و زمینه را برای صادرات بیشتر فراهم آوریم، گفت: مجتمع بندری انزلی این قابلیت را دارد که از ظرفیت آن برای افزایش صادرات استفاده کنیم.

افزایش 2 برابری پروازهای عبوری در نوروز ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: نوروز 1400 در مجموع 17 هزار و 141 پرواز در فضای کشور انجام شده که نسبت به نوروز 99 افزایش 94 درصدی یافته است. سیاوش امیرمکری در گفت‌وگو با ایلنا از افزایش دو برابری دروازه‌ای عبوری از آسمان ایران در ایام نوروز خبر داد و گفت: نوروز 99 در مجموع 8822 پرواز در آسمان کشور انجام شده بود. وی ادامه داد: از 17 هزار و 141 پرواز انجام شده در آسمان کشورمان طی نوروز 1400، 8822 سورتی داخلی، 6616 سورتی عبوری، 1422 سورتی بین‌المللی و 281 سورتی شامل سایر پروازها بوده است.  مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: نوروز 1400 نسبت به نوروز 1399 با افزایش 202 درصدی پروازهای داخلی، رشد 21 درصدی پروازهای عبوری، افزایش 316 درصدی پروازهای بین‌المللی و افزایش 165 درصدی سایر پروازها و رشد 94 درصدی در مجموع پروازها دست یافتیم. وی تاکید کرد: آمار گفته شده در فاصله ۲۶ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ محاسبه شده است.

 

ارسال نظر