در شهر

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۳۱۳

واکنش به ردصلاحیت اعضای کنونی شورا

سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به خبر رد صلاحیت برخی از اعضای کنونی شورای شهر تهران از سوی هیات اجرایی انتخابات گفت: اخباری که از نتایج بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرایی منتشر می‌شود، غیررسمی است و به نظر می‌رسد، نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرایی هنوز رسما اعلام نشده است. بنابراین نمی‌توان با قطعیت گفت از میان اعضای فعلی شورا چه کسانی تایید یا رد صلاحیت شده‌اند.  علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: اما با توجه به اخبار دریافتی در رابطه با عدم تایید صلاحیت برخی از اعضای فعلی شورا، پیگیری‌هایی از سوی دوستان در حال انجام است و امیدواریم این پیگیری‌ها منجر به تایید صلاحیت حداکثری شود.  او ادامه داد: امیدواریم رویکرد هیات‌های اجرایی و نظارت در احراز صلاحیت داوطلبان، انقباضی نباشد تا با شکل‌گیری یک فضای رقابتی، مشارکت خوبی در انتخابات شکل بگیرد.  سخنگوی شورای شهر تهران با ابراز امیدواری نسبت به بالا نبودن حجم ردصلاحیت‌ها گفت: امیدواریم در احراز صلاحیت‌ها رویکرد انقباضی حاکم نباشد تا رقابت مناسبی شکل بگیرد. فارغ از اینکه کدام جریان در انتخابات شورا پیروز شود، مهم این است که فضای رقابتی شکل بگیرد تا در پرتو آن شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شوراها باشیم.  اعطا گفت: مشارکت حداکثری زمانی اتفاق می‌افتد که سلایق مختلفی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی، احساس کنند نمایندگان واقعی آنها در عرصه انتخابات حضور دارند تا فضای انتخاباتی رونق پیدا کند.  سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در یک سال گذشته و به ویژه در ماه‌های اخیر، برخی رسانه‌های خارج از کشور تلاش کرده‌اند با سوءاستفاده از فشارها و تنگناهای اقتصادی، مُبلغ‌ عدم شرکت در انتخابات باشند. در شرایط تنگناهای اقتصادی، باطل السحر مبلغان‌ عدم شرکت در انتخابات یا تحریم آن، فراهم شدن امکان حضور کاندیداهای مختلف با گرایش‌های متنوع به منظور شکل‌گیری فضای رقابتی است.  اعطا تصریح کرد: با حضور نمایندگان گرایش‌های مختلف سیاسی، متخصصان، اصناف و نمایندگان تشکل‌های مدنی در انتخابات شورای شهر، فضای رقابتی مناسبی شکل خواهد گرفت و مردم به شرکت در انتخابات ترغیب خواهند شد. سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه لیست اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات دوره ششم شوراها مشخص شده است یا خیر؟ گفت: اصلاح‌طلبان از طریق نهاد اجماع ساز که ساختار و سازوکار مشخصی دارد، مسائل انتخابات را دنبال می‌کنند تا به لیست واحد برسند.  علی اعطا اضافه کرد: به نظرم هنوز برای ورود به مصادیق خیلی زود است، چرا که ابتدا باید نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌های داوطلبان مشخص شود.  او در پاسخ به اینکه آیا با شما رایزنی درباره حضور در لیست اصلاح‌طلبان شورای شهر انجام شده است یا خیر؟ گفت: تاکنون با من گفت‌وگویی انجام نشده است. در مورد دیگر دوستان مطلع نیستم. به نظرم هنوز زمان چنین گفت‌وگوهایی فرا نرسیده است.

شناسایی ۱۷ گلوگاه فساد در تهران

غلامرضا عباس‌پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران با تاکید بر ارتقای پاسخگویی، شفافیت و مقابله با گلوگاه‌های فساد در نظام اداری گفت: در این زمینه ۱۷ گلوگاه فساد شناسایی شده است. به گزارش تسنیم، عباس‌پاشا با اشاره به لزوم اصلاح و بازنگری در ساختار دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: تراکم جمعیت در استان تهران زیاد است و ساختار متناسب با جمعیت نیست؛ از این رو، از مدیران دستگاه‌ها انتظار می‌رود با همکاری استانداری و سازمان توسعه و مدیریت استان از دستگاه‌های ملی مطالبه داشته باشند. ضمن اینکه برای واگذاری وظایف از سطوح ملی به استانی و از استانی به شهرستانی اقدام شود، چراکه سبب تسهیل و تسریع امور می‌شود و افزایش اعتماد اجتماعی را به دنبال دارد. معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران عنوان کرد: توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی باید تسریع شود چراکه کاهش تردد و سفرهای درون شهری و قطع زنجیره کرونا را به دنبال دارد؛ در همین راستا ارایه استعلامات به صورت الکترونیکی و بر روی سامانه سیتاد به عنوان سامانه یکپارچه دولت باید صورت گیرد. عباس‌پاشا گفت: شایستگی در انتصابات اولویت دارد و بر اساس مصوبه هیات وزیران و تأکید استاندار تهران هر گونه انتصابات در شهرستان‌ها باید با هماهنگی فرمانداران صورت گیرد؛ به علاوه بهبود در نظام فناوری‌ها و تحقق شعار سال با احصا و آسیب‌‌شناسی در حوزه کسب‌و‌کار صورت گیرد که این امر نیازمند زیرساخت در حوزه ارایه خدمات است.

آلودگی هوای تهران در سومین روز متوالی

دیروز هوای تهران در سومین روز متوالی همزمان با جولان کرونا در پایتخت برای گروه‌های حساس جامعه آلوده شد. به گزارش فارس، شاخص کیفیت هوا دیروز بعداز ظهر روی عدد ۱۱۴ قرار گرفت و هوای تهران در سومین روز متوالی همزمان با جولان کرونا در پایتخت برای گروه‌های حساس جامعه آلوده شد. تهران از ابتدای سال 2 روز هوای پاک، ۱۴ روز هوای قابل قبول و ۳ روز هوای ناسالم داشته است. پایتخت سال گذشته همزمان با شیوع کرونا ۱۶ روز هوای پاک (آبی)، ۲۲۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم (خاکستری) برای گروه‌های حساس جامعه و ۱۶ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشت.

 

ارسال نظر