ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۱۱۳

انکار افزایش قیمت مسکن 

مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه عده‌ای تلاش دارند تا کاهش قیمت مسکن در بازار را انکار کنند، گفت: داده‌های بانک مرکزی و مرکز آمار از افزایش قیمت‌ها اشتباه است، بارها به این نهادها اعلام کرده‌ایم اما زورمان به آنها نمی‌رسد. خسروی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه داده‌های مرکز آمار و بانک مرکزی درباره بازار مسکن اشتباه است و منتج به ارایه اطلاعات اشتباه می‌شود، اظهار کرد: خرداد ماه سال گذشته بانک مرکزی از افزایش قیمت 48 درصدی قیمت مسکن خبر داد در حالی که در همان زمان، اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد میزان افزایش قیمت چیزی حدودی 8 تا 13 درصد است. وی ادامه داد: واقعیت این است که سال گذشته بازار مسکن به‌طور متوسط با کاهش قیمت 12درصدی و در نهایت 15درصدی مواجه شد، در حالیکه عده‌ای این کاهش قیمت را قبول نداشتند و همواره آن را انکار می‌کردند. اما چه کسانی کاهش قیمت مسکن را نمی‌پذیرفتند؟ کسانی که ذی‌نفع هستند و از کاهش قیمت‌ها ضرر می‌کنند. رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: تحلیل مشاوران املاک با توجه به میزان قراردادهای منعقد شده و تحلیل‌های کف بازار است و متاسفانه داده‌هایی که بانک مرکزی و مرکز آمار از آن برای ارایه اطلاعات بازار مسکن استفاده می‌کنند، اشتباه است. خسروی ادامه داد: در مقطعی از سال گذشته که مرکز آمار اعلام کرد در بازار مسکن شاهد افزایش قیمت چند درصدی هستیم به آنها اطلاع دادیم که اطلاعاتشان اشتباه است اما زور ما به مرکز آمار و بانک مرکزی نمی‌رسد. باید توجه داشت که این نهادها بر روی داده‌های اشتباه، باعث التهاب بازار می‌شود.  وی با بیان اینکه عده‌ای کاهش قیمت مسکن را انکار می‌کنند، اظهار کرد: ورود پلیس امنیت برای تنظیم بازار مسکن ضروری است و باید ستاد تنظیم بازار با حضور نمایندگان دولت و روسای اتحادیه مشاوران املاک و مصالح فروشان و ...برای مسکن تشکیل شود و پلیس امنیت باید بازار را رصد کند. رییس اتحادیه مشاوران املاک افزود: پیش از این پلیس اماکن وارد موضوع می‌شد و افرادی که با گفته‌ها و ادعاهایشان باعث ایحاد تشنج در بازار می‌شوند را تحت کنترل داشت اما در مقطعی دیگر شاهد حضور پلیس اماکن و برخوردشان با این افراد نبودیم.

افزایش ۶۹۰  درصدی  قیمت مسکن در دولت روحانی

بررسی گزارش‌های رسمی حاکی از آن است که در دولت روحانی (از مرداد ۹۲ تا اسفند ۹۹) متوسط قیمت مسکن ۶۸۹.۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی اسفند ماه 99 به 30 میلیون و 274 هزار تومان افزایش یافته است. فروردین سال گذشته متوسط قیمت مسکن در شهر تهران 15 میلیون و 545 هزار تومان بود. در واقع از ابتدای سال گذشته تا پایان اسفند یعنی تنها طی 12 ماه متوسط قیمت مسکن 95 درصد افزایش یافته است. مردادماه سال 92، متوسط قیمت مسکن 3 میلیون و 834 هزار تومان بود. از مردادماه سال 92 تا پایان اسفند 99 متوسط قیمت مسکن با رشد عجیب 689.6 درصدی به 30 میلیون و 274 هزار تومان افزایش یافته است.

پروازهای ترکیه با ابلاغ ستاد ملی کرونا تعلیق می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بلافاصله پس از ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا، پروازها به ترکیه را تعلیق خواهیم کرد. تورج دهقانی زنگنه در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص پروازهای ترکیه و درخواست وزیر بهداشت از وزیر کشور برای لغو این پروازها، اظهار کرد: در زمان حاضر 14 پرواز ایرلاین‌های ایرانی به کشور ترکیه انجام می‌شود و درمقابل نیز ایرلاین‌های ترکیه 14 پرواز به ایران انجام می‌دهند.

او گفت: ‌سازمان هواپیمایی کشوری تابع ابلاغیه‌های ستاد ملی کروناست و طبق نظر آنها برای هر مدتی که لازم باشد پروازهای ترکیه لغو خواهد شد.

پرتقاضاترین استان  برای سفرهای نوروز 

مهدی مخبر، معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: متوسط تردد روزانه بین استانی در نوروز ۱۴۰۰ نسبت به نوروز ۱۳۹۹ عدد ۹۳ درصد رشد داشته است، اما نسبت به نوروز سال ۹۸ عدد ۱۵ درصد کاهش داشته است. مخبر در گفت‌وگو با فارس، در تشریح وضعیت ترددهای جاده‌ای در نوروز 1400 اظهار کرد: طرح نوروزی سال 1400 از 20 اسفند 99 آغاز شد و تا پایان وقت روز 13 فروردین 1400 ادامه داشت.  معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور افزود: در این ایام متوسط تردد روزانه بین استانی از روز ابتدایی طرح تا پایان وقت روز 13 فروردین، یک میلیون و 779 هزار و 886 وسیله نقلیه بود که این آمار براساس سامانه‌های ترددشمار کسب شده است.  وی ادامه داد: متوسط تردد روزانه بین استانی در نوروز 1400 نسبت به نوروز 1399 ،93 درصد رشد داشته است، اما نسبت به نوروز سال 98 ، 15 درصد کاهش داشته است.  وی اضافه کرد: آمار تفکیکی استان‌های مختلف در حوزه وسایل نقلیه ورودی و خروجی استان‌ها در مدت طرح نوروزی 1400 نیز استخراج شد که بیشترین افزایش ورود و خروج استانی نسبت به نوروز 99 در استان گیلان با 233 درصد افزایش ثبت شد و پس از آن استان‌های مازندران با 189 درصد افزایش، کهگیلویه و بویراحمد با 192 درصد افزایش، اردبیل با 139 درصد افزایش و گلستان با 128 درصد افزایش قرار دارد. 

 

ارسال نظر