خبر ویژه

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۴۵۶

شست‌وشوی630 هزار مترمکعب مخازن آب در استان اصفهان

از ابتدای سال تاکنون بیش از 630 هزارمترمکعب از مخازن آب در شهرها و روستاهادر سطح استان اصفهان شست‌وشو شد.  مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، در راستای سطح کمی و کیفی آب شرب در شهرها و روستاهای استان بیش از 683 باب مخزن آب مورد گندزدایی و شست‌وشو قرار گرفت. فهمیه امیری با اشاره به فرآیند گندزدایی آب شرب اعلام کرد: با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی 12 سامانه گندزادیی کلر زن گازی از مدار خارج شد و به منظور فرآیند گندزادیی سریع‌تر و دقیق‌تر سامانه الکترولیز نمک طعام و محلولی جایگزین سامانه کلر زن گازی شد. وی ادامه داد: شرکت آبفا استان اصفهان با به‌روز کردن تجهیزات آزمایشگاهی و نیز بهره‌مندی از دانش روز دنیا درصدد تامین و توزیع آب شرب و سالم وبهداشتی به مردم در سطح شهر و روستا در سطح استان است وتاکنون در این راستا موفق عمل نموده است. او اظهار کرد: کیفیت و سلامت آب شرب در استان به صورت مستمر از سوی نهادهای نظارتی و ذی‌صلاح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با تایید این نهادها آب شرب میان مردم توزیع می‌شود بر این اساس مردم از سلامت و کیفیت آب شرب در هر برهه از زمان اطمینان کامل داشته باشند.

ضرورت استفاده از هنر  در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب 

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره خانواده آبی، پرسش شادآبی، فیلم کوتاه آموزشی و هنروری کارکنان گفت: استفاده از ظرفیت‌های های هنری در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در جامعه بسیار موثر است و شرکت آبفا در سال‌های اخیر از این ظرفیت به خوبی بهره مند شده است. هاشم امینی در مراسم رونمایی از طرح سه شنبه‌های آبی، بسته آموزشی مدیریت مصرف و سرود اختصاصی شرکت آبفا استان اصفهان افزود: شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، مانع از این نشد که شرکت آبفا استان اصفهان موضوع فرهنگ‌سازی مصرف صحیح آب در جامعه را نادیده بگیرد و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های مجاز با همکاری دستگاه‌های مرتبط، اقدام به فرهنگ‌سازی مصرف درست آب در بین مردم نموده است.

وی از همکاری و تعامل آموزش و پرورش و کانون پرورش و فکری کودکان ونوجوانان در موضوع فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب قدردانی  و اظهار داشت: در سال جاری توانستیم با همکاری و تعامل آموزش و پرورش و کانون پرورش و فکری کودکان ونوجوانان، جشنواره خانواده آبی، فیلم کوتاه آموزشی و پرسش شادابی را در فضای مجازی برگزار کنیم و از ظرفیت شبکه شاد به خوبی بهره‌مند شدیم.

 

ارسال نظر