ایرانشهر

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۳۳۸

وام ودیعه اسکان موقت ۴۰ میلیون تومان در تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از اعطای تسهیلات ۴۰ و ۳۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن به متقاضیان تهرانی و شهرستانی نوسازی بافت فرسوده برای اسکان موقت در زمان بازسازی واحد مسکونی خبر داد. به گزارش مهر، خلیل محبت‌خواه در خصوص پرداخت تسهیلات ودیعه اسکان موقت در بافت‌های فرسوده، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات ودیعه اسکان موقت در بافت‌های فرسوده با عاملیت صندوق کارآفرینی امید قابل پرداخت است. وی ادامه داد: به همین منظور گزینه ثبت نام ودیعه مسکن در سامانه ثبت نام تسهیلات به آدرس http: //facility.udrc.ir/login.php در دسترس متقاضیان قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت در بافت‌های فرسوده در تهران ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه است، افزود: در گذشته امکان ثبت نام برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت از بافت‌های فرسوده در سامانه تسهیلات برای هر واحد مسکونی با عاملیت بانک مسکن فراهم شده بود. وی ادامه داد: با این حال امکان دریافت ودیعه مسکن وجود نداشت که خوشبختانه اکنون در همان سامانه این امکان برای متقاضیان فراهم شده و عاملیت آن با صندوق کارآفرینی است.

فروش بلیت‌ قطارهای نوروزی از امروز

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی از ساعت 7 روز 5 اسفند آغاز می‌شود، گفت: پیش‌فروش حضوری نیز از روز 6 اسفند آغاز خواهد شد. میرحسن موسوی در گفت‌وگو با فارس، درباره پیش‌فروش بلیت نوروزی قطار اظهار داشت: ایام اوج سفر نوروزی از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 به مدت 21 روز است.  وی ادامه داد: از سه‌شنبه 5 اسفند پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطار در سه مرحله آغاز می‌شود؛ در ساعت 7 صبح فروش بلیت همه مسیرها غیر از مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و بالعکس آغاز خواهد شد.  معاون مسافری راه‌آهن افزود: ‌از ساعت 12 سه‌شنبه 5 اسفند فروش اینترنتی بلیت همه مسیرها به مشهد غیر از تهران - مشهد آغاز خواهد شد و از ساعت 17 همان روز فروش بلیت همه مسیرهای تهران - مشهد، تهران - طبس، تهران - خواف و بالعکس اضافه می‌شود. موسوی ادامه داد: روز چهارشنبه 6 اسفند فروش بلیت از طریق مراکز مجاز سراسر کشور انجام می‌شود و پس از آن امکان تهیه بلیت قطارهای نوروزی در همه ایام و در دو مدل اینترنتی و حضوری وجود دارد.  وی افزود: فقط مسافرانی که محدودیت تست مثبت کرونا ندارند می‌توانند بلیت قطار تهیه کنند. در سه مرحله استعلام از سامانه وزارت بهداشت انجام می‌شود که مرحله اول هنگام تهیه بلیت قطار و مرحله دوم روز حرکت است.

کرونای انگلیسی پروازهای عراق را ممنوع می‌کند؟

در شرایطی که کرونای جدید موسوم به کرونای انگلیسی به گفته مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عراق وارد ایران شده است، و به گفته مسوولان گمرک ایران، مرزهای ایران با عراق بسته شده‌اند، همچنان پروازهای ایران به این همسایه غربی انجام شده و به نظر می‌رسد دستوری برای لغو آن صادر نشده است که باید دید این اتفاق در آینده رخ خواهد داد؟ به گزارش ایسنا، طی ماه‌های گذشته و همزمان با تولید و عرضه واکسن کرونا در جهان، کرونای جهش یافته جدیدی از انگلستان به نام کرونای انگلیسی شیوع پیدا کرد که به گفته متولیان بهداشت و درمان با توجه به جهش یافته بودن، این ویروس جدید به مراتب سریع‌تر و خطرناک‌تر از کرونای چینی است. در همین راستا پروازهای انگلستان ممنوع اعلام شد و تاکنون این ممنوعیت ادامه دارد. اما اخیرا مسوولان وزارت بهداشت از ورود کرونای انگلیسی به کشور از طریق عراق خبر دادند و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که باید در مراودات با این کشور تجدیدنظر صورت گیرد. وی طی روزهای گذشته درباره کرونای انگلیسی اظهار کرد: متاسفانه کانون اصلی گرفتاری ما در خوزستان با ویروس انگلیسی مسافرینی بودند که از کشور همسایه ما عراق می‌آمدند. ما مرزها را بستیم و تا اطلاع ثانوی عبور و مروری از مرزها نخواهیم داشت. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از طرفی از وزیر کشور تقاضا کردم که به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ابلاغ کنند که مرزهای ما به عراق از مسیر استان‌های غربی مانند کرمانشاه و ایلام به سرعت بسته شود و تردد نداشته باشیم. همچنین تصمیم گرفتیم که پروازها به استان خوزستان را مدیریت کنیم. همکارانم در بیماریابی به‌شدت دارند کار می‌کنند. همچنین قرار شد مسیر رفت و آمد قسمت‌های شمال و شرق استان که آلودگی به ویروس موتاسیون یافته را نداشته با قسمت‌های دیگر قطع شود.  این هشدارها در حالی مطرح شد که همچنان پروازهای ایران و عراق برقرار است. تورج دهقان زنگنه، رییس سازمان هواپیمایی کشوری روز یکشنبه در پاسخ به اینکه با توجه به هشدار وزارت بهداشت نسبت به ورود کرونای انگلیسی از طریق عراق به ایران آیا پروازهای این کشور لغو خواهند شد یا خیر؟ گفت: تا کنون هیچ گونه مصوبه یا ابلاغیه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای ممنوع شدن پروازهای عراق به دست ما نرسیده است. حالا و در شرایطی که ممنوعیت پروازهای انگلستان تا ۲۰ اسفند ماه تمدید شده است، باید دید آیا پروازهای عراق به سرنوشت پروازهای انگلستان و ژاپن دچار شده و ممنوع می‌شوند یا آنکه تغییر و تحولات جدیدی برای محدودیت یا ممنوعیت پرواز به این همسایه غربی به وجود نخواهد آمد؟

 

ارسال نظر