در شهر

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۰۶۳

فوت 24 هزار تهرانی به دلیل کرونا 

‌ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با هشدار درباره خطرات موج چهارم کرونا در پایتخت گفت: ویروس کووید 19 تا کنون باعث فوت 24 هزار تهرانی شده است. 60 هزار نفر در کل کشور به دلیل ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.  به گزارش فارس، خداکرمی افزود: پیک چهارم کرونا بر اساس بررسی‌های علمی بسیار زیان‌بارتر و کشنده‌تر است و بیم آن می‌رود که جهش ایرانی ویروس کرونا را شاهد باشیم. باید با فوریت برای اجرای پروتکل‌های پیشگیرانه و تشخیص زودرس کرونا اقدام کنیم. خداکرمی تأکید کرد: شهروندان باید از شرکت در تجمعات و میهمانی‌های خانوادگی به ویژه در فضاهای بسته اجتناب کنند و رانندگان و شهروندان در محل‌های عمومی حتما از دو ماسک استفاده کنند. وزارت بهداشت تا کنون هوشمندانه عمل کرده که باید در تأمین واکسن اقدامی عاجل صورت گیرد تا شاهد ابتلای بیشتر شهروندان به کرونا نباشیم.

بازداشت تعدادی از  مدیران فروشگاه شهروند 

تعدادی از مدیران فروشگاه زنجیره‌ای شهروند بازداشت شدند و مدیرعامل شهروندگفت: در حال پیگیری موضوع هستیم.عصر روز شنبه چند تن از مدیران شهروند بازداشت شدند و شنیده شده که علت این بازداشت در خصوص مناقصه بیمه بوده است. علی محمد وحید کریمی، مدیرعامل فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای شهروند در خصوص بازداشت چند تن از مدیران به فارس گفت: در حال پیگیری هستیم که این افراد با قرار وثیقه آزاد شوند. وی در پاسخ به اینکه علت این بازداشت چه بوده است، گفت: داستانی نبوده است، عصر روز گذشته این افراد بازداشت شده‌اند و در حال پیگیری موضوع هستیم.

تامین زمین برای آپارتمان‌سازی دولتی از 2 کانال

نمایندگان مجلس دیروز در ادامه بررسی و تصویب مواد طرح «جهش تولید و تامین مسکن» موسوم به تولید 4میلیون آپارتمان در 4 سال، سه ماده دیگر از این طرح را بررسی کرده و مواد ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۷ این طرح را برای رفع ابهام به کمیسیون عمران ارجاع دادند. تامین مالی پروژه‌های مسکن و همچنین تامین زمین برای این پروژه‌ها محور موادی بود که دیروز به تصویب رسید.

بر این اساس، نمایندگان مجلس، وزارت راه و شهرسازی را مجاز به پرداخت یارانه سود انتشار اوراق تامین مالی مسکن از طریق صندوق ملی مسکن کردند. همچنین وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردند نسبت به واگذاری اراضی مورد نیاز ساخت مسکن به صورت اجاره ۹۹ ساله اقدام کند.

 

ارسال نظر