در شهر

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۹۰۹

کارت بلیت قطارهای حومه‌ای  مترو و اتوبوس یکپارچه می‌شود

سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن با همکاری شهرداری تهران کارت بلیت یکپارچه سفر برای قطارهای حومه‌ای، مترو و اتوبوس‌های بی.‌آر.‌تی صادر خواهد شد.

به گزارش فارس، سعید رسولی دیروز در حاشیه مراسم افتتاح ۱۵۲ پروژه راه‌آهن در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح پروژه اتصال مترو تهران به ایستگاه راه‌آهن تهران، بیان کرد: در گذشته سیاست اشتباهی در ساخت ایستگاه‌های راه آهن در کشور دنبال می‌شد و ایستگاه‌های راه‌آهن بیرون از شهرها ساخته می‌شد. وی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم برای ایستگاه‌های راه آهن رشت و همدان محلی در داخل شهر در نظر گرفته شود تا ایستگاه‌هایی که خارج شهر ساخته شده به داخل شهر منتقل شود. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اتصال پایانه مترو به ایستگاه راه‌آهن در دستور کار شرکت راه‌آهن قرار گرفته است، اولینِ آن امروز در ایستگاه راه‌آهن تهران بود که گالری ساخته شد و اتصال ایستگاه مترو به سکوهای ایستگاه راه آهن برقرار شد تا سفر یکپارچه برای مسافران محقق شود. مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: در شهر ری نیز اتصال راه‌آهن به ایستگاه مترو جوانمرد قصاب در حال اجرا است و این پروژه را در مشهد هم داریم. رسولی تاکید کرد: با همکاری شهرداری تهران کارت بلیت یکپارچه سفر برای قطارهای حومه‌ای، مترو و اتوبوس‌های بی‌آر تی صادر خواهد شد و بدین‌ترتیب مسافران قطارهای حومه‌ای به راحتی در داخل شهر ادامه سفر می‌دهند.

هر ۱۰ روز یک اثر تاریخی تهران تخریب می‌شود

علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: حدوداً هر ۱۰ روز یک بار خبر تخریب یکی از آثار ارزشمند شهر تهران را می‌شنویم و در مقابل این سستی و بی‌عملی در حال انجام، نیاز به یک عزم جدی است.

اعطا در دویست و هفتادمین جلسه شورای شهر طی تذکری گفت: سال گذشته شورای شهر مصوبه‌ای مبنی بر الزام شهرداری به ارایه لایحه حفاظت از میراث معاصر تهران را داشت که به موجب آن مقرر شده بود که در بازه زمانی دو ماهه لایحه‌ای با رویکردهای مقرر شده سیاست‌های مالی و غیره اعمال شود. وی افزود: اخیراً اقداماتی در معاونت شهرسازی شهرداری در این باره در حال انجام است اما آنچه مشهود است، آن است که با سرعت پیش‌رو، این کار در این دوره به سرانجام نخواهد رسید.

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: این موضوع بر مبنای یکی از راهبردهای طرح جامع تهران برای لزوم حفاظت از آثار تاریخی و معاصر شهر است و برند آقای حناچی نیز همین موارد است. این باعث شگفتی است که در این دوره با این موضوع با اولویت دست چندم برخورد می‌شود.

اعطا اظهار کرد: حدوداً هر ۱۰ روز یک بار خبر تخریب یکی از آثار ارزشمند شهر تهران را می‌شنویم و در مقابل این سستی و بی‌عملی در حال انجام، نیاز به یک عزم جدی است. در غیر این صورت این مدت باقی مانده نیز سپری می‌شود و این مصوبه نیز به بایگانی مصوبات ۲۰ سال اخیر شوراها می‌پیوندد.

وی تاکید کرد: در رابطه با این کار نباید تعلل شود و شخص شهردار نیز باید آن را پیگیری کند.

تشکیل «شورای راهبردی بانوان» در حمل‌ونقل شهری

برای شناسایی توانمندی‌های مدیریتی زنان و افزایش سهم آنان از پست‌های مدیریتی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، «شورای راهبردی بانوان» تشکیل می‌شود. به گزارش ایلنا، سید مناف هاشمی، معاون شهردار تهران در نشست تجلیل از بانوان شاغل در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه با وجود نقش تعیین‌کننده بانوان در برهه‌های مختلف تاریخی، در اعطای پست‌های مدیریتی به آنان ضعیف عمل شده است، دستور تشکیل «شورای راهبردی بانوان» در حوزه حمل ونقل و ترافیک را برای بررسی توانمندی‌های مدیریتی و افزایش سهم آنان از پست‌های مدیریتی صادر کرد. 

هاشمی تاکید کرد: «شناسایی ویژگی‌ها و شایستگی‌های بانوان شاغل در هر حوزه، از حقوقی است که این قشر پرتلاش و ارزشمند بر ذمه مدیران دارند. از سوی دیگر، بانوان شاغل نیز باید بیش از پیش برای نشان دادن شایستگی خود تلاش کنند؛ چراکه آنان علاوه بر وظایف شغلی، وظیفه مهم رسیدگی به خانواده و تربیت فرزندان را هم برعهده دارند.»  هاشمی با تاکید بر اینکه باید تابوی ذهنی مردانه بودن حوزه حمل ونقل و ترافیک را بشکنیم، از مدیران مجموعه حمل ونقل خواست ضمن قدردانی از زنان تلاشگر و متخصص، مباحث و مشکلات آنان را بشنوند و در اعطای پست‌های مدیریتی به آنان پیشقدم باشند. 

معاون شهردار تهران، تبیین نقش زنان در دوران مختلف تاریخی از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: «مادران ایرانی در دوران دفاع مقدس با گذشت از جان بهترین فرزندان زمانه، نقش خود را به زیبایی ایفا و ثابت کردند که در انجام کارهای خطیر و سخت همپای مردان عمل می‌کنند.»  وی گفت: «بانوان ما پس از جنگ نیز گاهی در پست‌های مدیریتی بسیار موفق عمل کردند و وظیفه ما این است مسیری را که حضرت امام (ره) برای انقلاب و ارزشگذاری به بانوان ترسیم کرده بودند، به درستی بشناسیم و در همان مسیر صحیح گام‌برداریم. »

 

ارسال نظر