در شهر

۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۸۳۰

افت نرخ مهاجرت از روستا به شهر

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری گفت: نرخ مهاجرت از روستا به شهر از سالانه یک درصد به یک دهم درصد رسیده است. محمد امید در مراسم بهره‌برداری از مدرسه ابتدایی روستای شمس آباد گرگان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید سه اقدام اساسی آب شرب سالم روستایی، گازرسانی به روستا و ارتقاء برخورداری از اینترنت در توسعه روستاها را مورد توجه قرار داد. وی با اشاره به اینکه پیش از این دولت، ۳ هزار روستا از نعمت گاز برخوردار بودند، خاطرنشان کرد: امروز به ۳۵ هزار روستا گازرسانی شده و ۸۶ درصد روستاها از گاز برخوردارند. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری تصریح کرد: تا پیش از این دولت ۱۶ درصد روستاها از شبکه اینترنت برخوردار بودند و امروز سطح این برخورداری از اینترنت در روستاها به ۹۴ درصد رسیده است. امید بیان کرد: با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانکی جمعاً ۲۲ هزار میلیارد تومان به اشتغال روستاها تخصیص یافت که سهم گلستان از این مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و خوشبختانه گلستان یکی از استان‌های پیشرو در جذب با رقم ۴۸۰ میلیارد تومان بوده است. وی ادامه داد: سهم اشتغال روستایی از ۵ درصد در ابتدای دولت به ۳۰ درصد در حال حاضر در اشتغال کشور رسیده است. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه خوشبختانه مهاجرت از روستاها به شهرها روند کندی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم از سال آینده شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم. وی بیان کرد: با استفاده از منابع دولت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور به بیمه روستاییان تخصیص یافته و مقرر شده یک و نیم میلیون جمعیت روستایی به صورت صد در صد رایگان بیمه شوند. امید گفت: بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته مقرر شده ۳۲ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان روستایی ساخته شود که یک سوم آن از تسهیلات بانکی ارزان قیمت و دو سوم آن به صورت بلاعوض تامین خواهد شد.

نبود  شفافیت  مالی  در حسابرسی‌های شهرداری تهران

مجید فراهانی، رییس کمیته نظارت مالی و بودجه شورای شهر گفت: حسابرسی‌های سازمان املاک شهرداری نشان می‌دهد که در حسابرسی اموال و مالیات‌های این سازمان شفافیت وجود ندارد. رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه در حساب‌های شهرداری شفافیت مالی وجود ندارد، عنوان کرد: گزارشات و حسابرسی‌های سازمان املاک شهرداری نشان می‌دهد که در حسابرسی اموال و مالیات‌های این سازمان شفافیت وجود ندارد. فراهانی افزود: تا زمانی که ما فضا را به سمت شهر شیشه‌ای و شفافیت نبریم همین روال ادامه خواهد داشت و باید با انجام اعمال پیشگیرانه از انجام این تخلفات مالی در شهرداری تهران جلوگیری کنیم. رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به راهکارهای کاهش فساد مالی در بدنه مدیریت شهری بیان کرد: فرایندی کردن، امور مکانیزه کردن کارها، کاهش سطح دسترسی عوامل شهرداری با ذی‌نفعان و تشویق گزارشگران تخلفات می‌تواند به کاهش فسادهای مالی کمک کند. او تصریح کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که بخش‌های مربوط به شهرسازی، خدمات شهری و بخش مالی سازمان املاک شهرداری تهران دارای بیشترین تخلفات مالی بوده و گزارش‌های آنها حاوی محاسبات غیرشفاف بوده است.

نیاز فوری تهران  به بیش از ۶۷۰۰   اتوبوس جدید 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: نیاز به ۹ هزار و ۵۰ دستگاه اتوبوس داریم اما اگر ۶۷۴۶ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شود، حال شرکت اتوبوسرانی خوب می‌شود. محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به مهر گفت: ۱۱۰ دستگاه اتوبوس در ایام دهه فجر (شنبه ۱۸ بهمن) رونمایی و به ناوگان اضافه می‌شود. ۴۰ دستگاه هم تا پایان سال در اختیار اتوبوسرانی قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۷۸۶ دستگاه اتوبوس در تهران وجود دارد که ۳۵۰۰ دستگاه با تعاریف ارایه شده، فرسوده‌اند و ۲۲۸۶ دستگاه هم وضعیت خیلی خوبی ندارند، اما قابل استفاده هستند. به گفته وی، برای اینکه در تهران به حد مطلوب خدمت‌رسانی برسیم نیاز به ۹ هزار و ۵۰ دستگاه اتوبوس داریم؛ یعنی اگر ۶۷۴۶ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شود، حال شرکت اتوبوسرانی خوب می‌شود. ترفع بیان کرد: اولین خط برقی پایتخت، از میدان جمهوری تا میدان بهارستان راه‌اندازی می‌شود که ۵۰ دستگاه اتوبوس در این خط فعال خواهند شد.

ارایه خدمات سلامت محور  به ساکنان کوره پزخانه‌ها در تهران

شهردار منطقه ۱۹ تهران از ارایه خدمات سلامت محور رایگان به ساکنان کوره پزخانه‌ها به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد. به گزارش ایلنا، علی توکلی با اعلام این خبر افزود: این خدمات با حضور تیم‌های جهادی و با مشارکت مرکز بهداشت جنوب تهران در قالب انجام ویزیت رایگان پزشکی، مشاوره مامایی و بهداشتی ویژه افراد کم برخوردار کوره پزخانه‌ها در محدوده دولتخواه ارایه می‌شود.  وی با اشاره به اولویت خدمات حمایتی سلامت محور از افراد آسیب پذیر به ویژه در ایام کرونا ادامه داد: طی این برنامه که شنبه ۱۸ بهمن اجرا می‌شود، ضمن توزیع بسته‌های حمایتی، ارایه خدمات غربالگری و اجرای تست کرونا، بینایی سنجی کودکان نیز در سراهای محلات انجام می‌شود. شهردار منطقه ارایه خدمات رایگان دندانپزشکی به سالمندان را از دیگر برنامه‌های سلامت‌محور به مناسبت دهه فجر اعلام کرد که به سالمندان بالای ۶۰سال ارایه می‌شود. به گفته وی، دریافت آموزش‌های پزشکی و اهدای بسته‌های بهداشتی از خدمات جانبی این برنامه است.

 

ارسال نظر