در شهر

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۷۵۹

بازدید رایگان از برج میلاد امروز برای بانوان 

برج میلاد همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان بانوان خواهد بود.

به گزارش مهر، همزمان با فرا رسیدن ولادت باسعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا(س)، برج میلاد امکانی را فراهم کرده است تا تمامی بانوان بتوانند از ششمین برج مخابراتی دنیا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت رایگان بازدید کنند. 

تمامی بانوان می‌توانند در روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۴ از سکوی دید باز در ارتفاع ۲۸۰ متری این مجموعه فرهنگی و گردشگری بازدید کنند. 

این بازدید رایگان صرفاً برای بانوان است و همراهان آنها باید بلیت بازدید خریداری کنند.

 

انتقاد از تغییر کاربری املاک دولتی بدون مجوز شهرداری

محمد سالاری، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر از کاهش جدی درآمدها و شهرداری‌های کشور و کاهش اختیارات شهرداری‌ها و شورایاری‌های کشور در زمینه تغییر کاربری اراضی دستگاه‌های دولتی انتقاد کرد. به‌گزارش مهر، سالاری در جلسه روز سه شنبه شورای شهر طی تذکری درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت و جمع‌بندی کمیسیون تلفیق مجلس در ارتباط با کاهش جدی درآمدها و شهرداری‌های کشور و کاهش اختیارات شهرداری‌ها و شورایاری‌های کشور گفت: متأسفانه وزارت نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اقدام وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت مجوز پیدا کردند تا نسبت به تغییر کاربری املاک و اراضی متعلق به خود در شهرها مبتنی به  آیین نامه دولت اقدام کنند. وی افزود: در این امر ضمن اینکه نهاد شوراهای شهر و شهرداری‌ها سلب می‌شود عوارضی که از این محل نصیب شهرداری‌های کشور می‌شد، رفته رفته کاهش پیدا می‌کند. نخستین‌بار این تغییر کاربری توسط وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت، زیرا این وزارتخانه با مشکلات مالی زیادی مواجه بود، دولت و مجلس وقت این تصمیم را اتخاذ کردند و سکوت آن زمان منجر شد که وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز نسبت به این موضوع اقدام کردند. او عنوان کرد: امسال وزارت نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی نیز مجوز تغییر کاربری املاک خود را گرفته‌اند. تذکر جدی خود را به دولت و مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم که رفته رفته ما در آینده نزدیک شاهد این خواهیم بود که همه نهادها و وزارت خانه‌ها این رویه را پیش بگیرند. وی افزود: از رییس شورا و شهردار تهران می‌خواهم تا اعتراض خود را درباره این موضوع  به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به دولت و مجلس ابلاغ کنند.

اعطا: معابر به تونل وحشت تبدیل شده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مدتی است با خاموشی خیابان و معابر شهر تهران مواجه هستیم افزود: تهران به «شهر خاموش» و همه معابر به «تونل وحشت» تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، علی اعطا دیروز در یک نشست خبری که به همراه مجید فراهانی، عضو و رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با محوریت بودجه سال 1400 شهرداری تهران برگزار شد، عنوان کرد: مدتی است با خاموشی خیابان و معابر شهر تهران مواجه هستیم. چندی پیش درباره پل‌های عابر پیاده تاریک نا امن برای شهروندان طرحی با عنوان «عبور ایمن شهروندان از پل‌های عابر پیاده شهر تهران» تصویب شد در دفاع طرح مذکور از عبارت «تونل وحشت» برای پل‌های عابر تاریک و محصور در تابلوهای تبلیغاتی استفاده کردم. اکنون متاسفانه تهران به «شهر خاموش» و همه معابر به «تونل وحشت» تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اما در حوزه شهر تهران باید این هشدار را داد که طولانی شدن تاریکی تهران و استمرار شهر خاموش به ناامنی معابر منجر می‌شود، اضافه کرد: در مجموع خاموشی‌های بلندمدت در تهران هر چند به مساله تامین انرژی باز می‌گردد، اما باید در نظر داشت که نباید امنیت عمومی شهر اولین جایی باشد که به عنوان تیر رس تهران را به شهر خاموش تبدیل می‌کند.

اعطا ادامه داد: در ایامی که محدودیت‌های رفت و آمد وجود دارد مردم برای اندکی پیاده روی در اطراف منزل خود نباید در شهر خاموش با چراغ قوه از منزل خود بیرون بیایند هر چند این خاموشی به بعد از ساعت ۹ خلاصه نمی‌شود و از غروب تا صبح فردا ادامه دارد. در این رابطه انتظار می‌رود دستگاه‌های مسوول دولتی بی‌تفاوت نمانند و نسبت به این مطالبه مهم شهروندی حساسیت لازم را به خرج دهند، چرا که نمایندگان مردم در شورا موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنند.

وی افزود: مدیریت پسماند در شهر تهران عمدتا به صورت سنتی صورت می‌گرفته است که این روش علاوه بر آسیب‌های محیط زیستی شهرداری را با مشکل کمبود زمین برای دفن زباله‌ها نیز روبه رو می‌کرده  است. طرح فعلی مدیریت پسماند مربوط به حدود ۲۰ سال پیش است. شورای پنجم در سال ۹۷ مطابق برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران شهرداری را موظف به تهیه «برنامه جامع مدیریت پسماند» کرد. شهرداری پس از انجام مطالعات و بررسی‌های لازم اقدام به تدوین برنامه جامع مدیریت پسماند کرده است.

 

ارسال نظر