ایرانشهر

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۵۶۹

کاهش سهم کوچک‌متراژها در معاملات ملکی تهران

بررسی گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن حاکی از آن است که سهم واحدهای کوچک متراژ (۵۰ تا ۶۰ متری) از معاملات مسکن طی دیماه ۹۹ کاهش یافته است.به گزارش تسنیم، مطابق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در دیماه امسال بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی بازیربنای 50 تا 60 مترمربع با14.9 درصد اختصاص داشته است. واحدهای دارای زیربنای 60 تا 70 مترمربع نیز 14.2 درصد در رتبه بعدی قرار دارد. در مجموع طی دیماه امسال واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از 80 مترمربع 56.4 درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب ارز هر واحد نشان می‌دهد در میان دامنه‌های قیمتی مورد بررسی واحدهای مسکونی 6 تا 8.5 میلیارد ریال (600 تا 850 میلیون تومانی) بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.واحدهای دارای ارزش 850 تا یک میلیارد و 100 میلیون تومان و یک میلیارد و 100 میلیون تومان تا یک میلیارد و 350 میلیون تومان به ترتیب سهم 10.4 درصدی و 8.7 درصدی را از معاملات انجام شده، داشته‌اند. در مجموع طی دی‌ماه 99 بالغ بر 55.5 درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از یک میلیارد و 850 میلیون تومان اختصاص داشته است. بر اساس این گزارش، در دی‌ماه سال گذشته واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی 9 تا 10.5 میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم 11.6 درصد بیشترین سهم را از معاملات مسکن شهر تهران به خود اختصاص داده بودند. در ماه مورد اشاره 57.9 درصد واحدهای مسکونی با قیمت کمتر از 13 میلیون و 800 هزار تومان معامله شده بودند.  همچنین واحدهای مسکونی 60 تا 70 مترمربعی 15.2 درصد، واحدهای 50 تا 60 متری و 70 تا 80 مترمربعی به ترتیب 14.5 و 12.6 درصد را به خود اختصاص داده‌اند. در مجموع در دی‌ماه سال 99 واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از 80 مترمربع 55.9 درصد از معاملات را به خود اختصاص داده بودند.

انجام مجدد تست کرونا در بدو ورود به کشور الزامی شد

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از اجباری شدن تست کرونا پس از ورود مسافران به کشور خبر داد. به گزارش ایلنا، شهرام آدم نژاد، جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران از الزام مسافران به انجام مجدد تست PCR پس از ورود به کشور خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا، بر اساس تصمیم وزارت بهداشت، از این پس همه مسافرانی که از کلیه کشورهای خارجی قصد سفر به ایران را دارند، می‌بایست علاوه بر ارایه گواهی سلامت معتبر آزمایش PCR در مبدا و پیش از سوار شدن به ناوگان، در بدو ورود به کشور نیز توسط نمایندگان بهداشت مرزی مستقر در پایانه‌ها مجددا مورد آزمایش واقع شوند. وی تصریح کرد: چندین ماه است که ارایه گواهی سلامت معتبر پیش از انجام سفر الزامی بوده؛ اما در اواخر دی ماه لزوم انجام تست مجدد برای مسافران از مبدا کشورهای اروپایی ابلاغ شد و براساس تصمیم جدید، از این تاریخ این الزام برای همه مسافران از مبدا کلیه کشورهای خارجی وجود خواهد داشت.

ایران برفی و بارانی می‌شود

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی در کشور تقویت خواهد شد که با تاثیر آن شاهد بارش برف و باران در ۲۷ استان، وزش باد شدید و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نقاط مختلف کشور خواهیم بود. به گزارش ایرنا، با ادامه فعالیت این سامانه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، شمال فارس، شمال بوشهر، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان شاهد بارش برف و باران خواهیم بود. همچنین در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده باران و در ارتفاعات این استان‌ها، بارش برف رخ خواهد داد.

 

ارسال نظر