ایرانشهر

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۰۹۹

افزایش ۳۹ درصدی پروانه‌های ساختمانی در تابستان 

نتایج اطلاعات مرکز آمار نشان می‌دهد پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹.۳ درصد افزایش داشته است.  به گزارش ایرنا، مرکز آمار نتایج طرح «گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور»در تابستان سال ١٣٩٩ را منتشر کرد. براساس این نتایج پیش‌بینی می‌شود، تعداد ۱۳۷ هزار و ۴۳۱ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده احداث شود که نسبت به فصل گذشته حدود ۳۴.۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٣٩.٣ درصد افزایش داشته است. ‌ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ احداث ساختمان ٢.٨ واحد بوده است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٥٢٤ مترمربع بوده است. براساس این گزارش، در تابستان امسال پیش‌بینی شده بود که ۱۳ هزار و ۸۲۲ واحد مسکونی در پروانه‌های ساختمانی صادر شده از سوی شهرداری تهران احداث شود که نسبت به فصل گذشته حدود ۷.۸ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٤.٩ درصد کاهش داشته است. ‌ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٧.٦ واحد بوده است. مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در تابستان ١٣٩٩ بیش از دو هزار و ۴۲۶ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۶.۴ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٩.٠ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ مورد بررسی حدود ١٣٣٤ مترمربع بوده است.

١١٥ هزار نفر در دور سوم  مسکن‌ ملی ثبت‌نام کردند

معاون ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی از ثبت‌نام ۱۱۵ هزار نفر در مرحله سوم طرح مسکن ملی خبر داد و گفت: ثبت‌نام در ۲۲ استان کشور تا ۲۵ دی‌ماه ادامه دارد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده درباره تازه‌ترین وضعیت ثبت‌نام مرحله سوم طرح مسکن ملی افزود: تاکنون ۱۱۵ هزار نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

وی شرایط ثبت‌نام را مختص متقاضیانی دانست که پیش‌تر موفق به ثبت‌نام نشده‌اند و در خصوص ثبت‌نام تهرانی‌ها در سامانه طرح اقدام ملی مسکن در این دوره، گفت: تنها ساکنان و بومیان ۵ شهر رباط کریم، نصیرشهر، نسیم شهر، صالحیه و گلستان می‌توانند در مرحله سوم اقدام به ثبت‌نام کنند. محمودزاده توضیح داد: تهرانی‌ها تنها در شهرهای جدید که در مراحل قبل برای آنها تعریف شده بود، می‌توانستند ثبت‌نام را انجام دهند و سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا یکی از شروط مهمی است که متقاضیان باید به آن توجه ویژه داشته باشند. محمودزاده توضیح داد: متقاضیانی که در طرح اقدام ملی مسکن در انتخاب شهر اشتباه کرده‌اند در فرصتی که در آینده اعلام خواهد شد امکان اصلاح شهر مورد تقاضا را خواهند یافت.

وزیر راه: راهداری جزو مشاغل حاکمیتی است نه تصدی‌گری

محمد اسلامی، وزارت راه و شهرسازی، در نشست علنی روز سه شنبه، ۲۳ دی ماه مجلس به سوال علی بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندرود، پاسخ داد و این نماینده به صورت مشروط از پاسخ وزیر قانع شد.

 اسلامی دیروز در مجلس اظهار کرد: بالغ بر ۲۰ هزار نفر در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعال هستند که ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروها شرکتی یا قراردادی محسوب می‌شوند که با حضور شبانه‌روزی در راه‌های کشور و به ویژه شرایط اقلیمی بارش کار سخت و طاقت‌فرسایی را تجربه می‌کنند. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این نیروها در مسیر بهره‌برداری ۳۰۰ هزار پل بزرگ و کوچک، ۳ هزار دستگاه تونل، ۲۲ هزار کیلومتر محافظ جاده‌ای و ۵ هزار کیلومتر روشنایی را به صورت مستمر نگهداری می‌کنند. وی تأکید کرد: شغل راهداری مشکلات سنگینی به دنبال دارد و باید جزو مشاغل حاکمیتی محسوب شود نه تصدی‌گری، چرا که بالغ بر ۹هزار دستگاه ماشین‌آلات برای نگهداری و بهسازی راه‌ها و جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این زمینه تخصص‌های گوناگون‌ و متنوع مورد نیاز است که بسیاری از نیروهای خبره در وزارتخانه به دلیل بازنشستگی دیگر حضور ندارند، بنابراین باید نیروهای جدید تخصصی جذب شوند تا شغل راهداری به شکل حاکمیتی تعریف و از شکل تصدی‌گری خارج شود. اسلامی با تأکید بر اینکه با حاکمیتی شدن شغل راهداری امکان قرارداد مستقیم با سازمان راهداری وجود دارد، بیان کرد: نمی‌توان کار راهداری را پیمان‌سپاری کرد، پیش از این چنین تجربه‌ای داشتیم که در نهایت منجر به فساد شد و با تغییر رویکرد از تصدی‌گری به حاکمیتی ظرفیت‌های بهسازی راه‌ها به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد. عضو کابینه دولت دوازدهم درخواست کرد: مجلس شرایطی فراهم کند تا نیروهای راهداری در قالب کار حاکمیتی مانند پلیس و اورژانس در فرآیند راه‌ها بتوانند به ارایه خدمات خود ادامه دهند. وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور و با توجه به تغییرات ساختاری بعد از ادغام وزارت راه و شهرسازی نیاز داریم نیروهای استخدامی که دارای مهارت‌های متنوع هستند استخدام و نسبت به مسوولیت شبانه روزی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: یک بار در هیأت دولت عقد قرارداد مستقیم با نیروهای راهداری تصویب شده بود اما در هیأت تطبیق مصوبات این مصوبه ملغی شد. از این رو نیاز داریم از طریق ماده واحده‌ای بتوانیم از مجلس مجوز بگیریم تا فرآیند جذب نیروی انسانی و گزینش افراد دارای مهارت و دانش فراهم شود.

 

ارسال نظر