ایرانشهر

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۰۰۰

ادامه آلودگی هوا در 10 کلان‌شهر تا پایان هفته

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: مجدداً تا اواخر وقت پنج‌شنبه 25 دی در بسیاری از کلان‌شهرها از جمله تهران، کرج، قم، اهواز، قزوین، اراک، تبریز، مشهد و... به دلیل پایداری جو هوا آلوده است و توصیه می‌شود، سالمندان و کودکان در خانه بمانند. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، بیان کرد: تداوم پایداری در جو و سکون هوا تا اواخر پنج‌شنبه 25 دی‌ماه در کشور پیش‌بینی می‌شود و اثر آن افزایش غلظت و افزایش آلاینده‌های جوی است. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه 22 دی در مشهد، اهواز، تهران، قم، کرج، قزوین، تبریز، اراک و اصفهان هوای آلوده داریم و روز سه‌شنبه 23 دی در تهران، قم، کرج، قزوین، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد و تبریز هوا آلوده است. ضیاییان افزود: روز چهارشنبه مجدداً در تهران، قم، قزوین، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد و تبریز هوای آلوده خواهیم داشت و روز پنج‌شنبه 25 دی در تهران، قم، کرج، قزوین، اراک، اصفهان و مشهد هوا آلوده است. وی اضافه کرد: در این شهرها پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد و در صورت کاهش نیافتن منابع آلاینده، امکان رشد شاخص آلودگی هوا تا شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها هست. وی افزود: توصیه می‌شود سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری و ریوی در این مدت در منزل بمانند. همچنین از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری شود و مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها مدنظر قرار گیرد.

ایرلاین‌ها تنها مجاز به افزایش ۱۰ درصدی قیمت هستند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی تنها مجوز افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما را داده و سازمان هواپیمایی کشوری مکلف است با ایرلاین‌های متخلف برخورد کند. رحمت‌الله فیروزی پوربادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش قیمت بلیت هواپیما، بیان کرد: باتوجه به انتقادها و شکایت‌هایی که در این زمینه به کمیسیون عمران مجلس واصل شده بود، کمیسیون چندین جلسه با حضور شرکت‌های هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر راه و شهرسازی برگزار کرد. باتوجه به انتظارات شرکت‌های هواپیمایی و تاکید آنها بر اینکه در صورت عدم حمایت تا ۶ ماه آینده هواپیماها زمین گیر خواهند شد؛ در نهایت مجوز افزایش قیمت ۱۰ درصدی داده شد. وی اظهار کرد: اما مجلس شورای اسلامی تنها با افزایش قیمت ۱۰ درصد موافقت کرده است و افزایش بیش از ۱۰ درصد تخلف محسوب شده و سازمان هواپیمایی کشوری باید به این موضوع ورود کند. همانطوری که امروز شاهد افزایش قیمت در همه حوزه‌ها هستیم و از آنجا که بخشی از هزینه‌های ایرلاین با دلار باید تامین شود و امروز نرخ ارز حدود ۲۳ هزار تومان رسیده است، ما نمی‌توانستیم جلوی افزایش قیمت را در این حوزه بگیریم. نماینده مردم نطنز در مجلس تصریح کرد: تنها مجوز افزایش قیمت ۱۰ درصدی به ایرلاین‌ها داده شده و هرگونه افزایشی بیش از این میزان تعیین شده خلاف است. مردم شکایات خود را از ایرلاین‌ها به سازمان هواپیمایی ارسال کنند و سازمان هواپیمایی نیز باید به این موضوع ورود کرده و جلوی افزایش قیمت‌های نابجا را بگیرد.

اتمام حجت سازمان هواپیمایی درباره مسافران انگلیسی

 

سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی خارجی و داخلی تأکید کرده است با توجه به شیوع کرونای انگلیسی در اروپا در صورت قصور از قوانین ایران در مورد پروازها و مسافران انگلستان، سازمان نسبت به ادامه همکاری با آنها تجدید نظر می‌کند. به گزارش فارس، با توجه به شیوع ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در کشور انگلستان، وزارت راه و شهرسازی به درخواست وزیر بهداشت و درمان از اول دی ماه 99 همه پروازهای بین ایران و انگلستان را تعلیق کرد. در آن زمان تأکید شد در راستای جلوگیری از ورود کرونای انگلیسی به کشور پروازها بین ایران و انگلستان تا 14 روز تعلیق می‌شود.پس از پایان این تاریخ، سازمان هواپیمایی کشوری تعلیق پروازها بین ایران و انگلستان را مجددا تا 30 دی ماه تمدید کرد. سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در راستای اجرای این تصمیم در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی (که به ایران سفر دارند) تأکید کرد که در مورد ویروس کرونای انگلیسی به قوانین ایران احترام بگذارند. در این نامه سازمان هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی آمده است: حسب گزارش واصله به تازگی نوع جهش ویروس یافته کووید ۱۹ در کشور انگلستان مشاهده شده که دارای بیماری زایی و کشندگی بالاتری نسبت به نسخه قبلی است، بنابراین به منظور رعایت اقدامات احتیاطی، مقتضی است شرکت‌های هواپیمایی داخلی (ایران ایر) نسبت به لغو پرواز از مبدا و مقصد تهران-لندن و بالعکس اقدام لازم را به عمل آورده و سایر شرکت‌های هواپیمایی خارجی از جمله ترکیش ایرویز، پگاسوس، امارات، قطر و غیره که دارای مسافر ایرانی و خارجی از مبدا کشور انگلستان به‌طور غیر مستقیم به مقصد ایران هستند، در صورت احراز سفر اینگونه از مسافران ایران، از پذیرش آنان خودداری به عمل آورند. در ادامه نامه سازمان‌هواپیمایی آمده است: سایر شرکت‌های هواپیمایی داخلی که دارای پرواز به کشورهای همجوار شامل ترکیه، امارات، قطر، عمان، عراق، ارمنستان، آذربایجان و غیره هستند، در زمان پذیرش مسافر از ارایه خدمات پروازی به آن دسته از مسافرانی که مبدا مسافرت آنها کشور انگلستان بوده و به صورت غیر مستقیم قصد عزیمت به جمهوری اسلامی ایران دارند نیز خودداری کند.

 

ارسال نظر