ایرانشهر

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۹۰۲

سازمان هواپیمایی: پس از ممنوعیت، مسافر از انگلیس نداشتیم

در پی تایید شدن ورود کرونای انگلیسی به کشور از سوی وزیر بهداشت انتقاداتی درباره نبود نظارت مناسب روی پروازها و ورود مسافران به عنوان عامل شیوع این ویروس جدید مطرح شد اما معاون سازمان هواپیمایی کشوری این ادعاها را رد می‌کند.

به گزارش ایسنا، سه شنبه هفته جاری، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: اولین مورد کووید ۱۹ جهش یافته انگلیسی را در یک هموطن که از انگلیس آمده بود و بعد از مدت‌ها رصد، پیدا کردیم. وی در یکی از بیمارستان‌های خصوصی بستری بود و پس از بررسی‌های مکرر، تست کووید ۱۹ وی از نوع موتاسیون یافته تایید شد.

در چنین شرایطی برخی از مردم در فضای مجازی مدعی شدند که دوباره نبود نظارت مناسب روی پروازها و ورود مسافران از طریق این کشور کرونای جدید را به ایران وارد کرده است و مسوولان باید پاسخگو باشند.

ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفت: گرچه ورود ویروس کرونای انگلیسی به ایران از سوی وزیر بهداشت تایید شده اما این مساله ارتباطی با ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی ندارد چرا که دقیقاً از روزی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، جلوی پروازهای انگلستان را گرفتیم و هیچ مسافری از آن روز به بعد اجازه ورود به کشور را نداشته است.

وی افزود: از تاریخ مذکور تاکنون همه پروازهای ایرلاین‌های داخلی و خارجی از انگلستان و به این کشور را ممنوع اعلام کردیم و با قاطعیت می‌توانیم بگوییم حتی به یک نفر هم اجازه ورود به کشور از طریق انگلستان را ندادیم.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه از همان روزهای نخست وزارت بهداشت به دنبال فهرسته افرادی بود که پیش از اعلام ممنوعیت از طریق انگلستان به ایران وارد شده بودند، گفت: پروازهای مستقیم یا غیرمستقیم و داخلی یا خارجی برای ما تفاوتی نداشت و جلوی همه آنها را گرفتیم چرا که سلامت مردم برای ما اهمیت دارد اما نمی‌دانیم این مسافر چگونه وارد کشور شده است.

البته وزیر بهداشت در اظهارات خود نیز این مساله را تایید کرد که تخلفی در ورود این مسافر صورت نگرفته است.

 وی گفت: حال این فرد در حال حاضر خوب است و خوشبختانه از آنجایی که از روز اول بسیار هوشیار و آگاه بودند، با اینکه با pcr منفی وارد کشور شده بودند، بین همراهان و خانواده‌شان کاملا خود را ایزوله کرده و هیچ ایاب و ذهاب به هیچ جای مشکوک نداشتند، تمام اطرافیان این فرد ارزیابی شدند و خوشبختانه رد و نشانی از این ویروس را در نزدیکان و خانواده‌شان پیدا نکردیم.

۶۰۰  نفر از طرح مسکن ملی تهران انصراف دادند

در حالی که قرار است از امروز، ثبت نام مرحله جدید مسکن ملی آغاز شود، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد که در این استان 600 نفر از طرح اقدام ملی مسکن انصراف داده‌اند. به گفته او، از ساعت 10 صبح پنجشنبه 18 دی به مدت یک هفته سایت برای ثبت نام مجدد در 19 استان و 183 شهر و همچنین اصلاح اطلاعات باز می‌شود.

خلیل محبت‌خواه در گفت‌وگو با ایلنا درباره انصراف‌دهندگان مسکن ملی در استان تهران اظهار کرد: 73 هزار و 377 نفر در شهرهای کمتر و بیشتر از 100 هزار نفر تهران در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد 59 هزار و 622 نفر متقاضی مسکن ملی در شهرهای پرند، پردیس و ایوانکی بودند.

وی ادامه داد: از این افراد 3 هزار و 344 تفر در استان تهران و 8 هزار و 729 نفر در شهرهای جدید حائز شرایط بودند و تایید نهایی شدند. که به ترتیب 2 هزار و 879 نفر در استان تهران و 8 هزار و 370 نفر در شهرهای جدید به مرحله افتتاح حساب رسیدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: از مجموع افرادی که به مرحله رسیدند 600 نفر افتتاح حساب نداشتند که این معنای انصراف است.

حمایت شرکت فرودگاه‌ها از خوداتکایی هوانوردی عمومی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر حمایت از خوداتکایی در توسعه هوانوردی عمومی و راه‌اندازی ناوگان‌های کوچک، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیاوش امیرمکری اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با همکاری و همراهی سازمان هواپیمایی کشوری و تحت تدابیر ویژه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، بر آن شده است با بهره‌گیری از فرصت‌های صنعت هوانوردی و توجه به سایر شقوق حمل و نقل هوایی، ظرفیت‌های پنهان فرودگاه‌ها را متبلور ساخته و موجبات اثرگذاری انعکاسی بر دیگر صنایع را در مسیر توسعه مناطق فراهم آورد که خود رسالت و مسوولیتی اجتماعی در عدالت برابر و رشد متوازن است. وی ادامه داد: در این برنامه، حمل و نقل هوایی کوچک و هوانوردی عمومی که به عنوان هسته اصلی صنعت هواپیمایی شناخته می‌شود، تنها راه برون رفت از چالش‌های موجود در توسعه شبکه پروازی و افزایش ضریب فعالیت فرودگاهی است که می‌تواند با شکل‌گیری کسب و کارهای کوچک و ارزان، اقتصاد منطقه‌ای را تحت تاثیر مستقیم خود قرار دهد.

 

ارسال نظر