در شهر

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۷۹۰

کاهش فوتی‌های تهرانی کرونا از 200 به 20 نفر

رییس شورای شهر تهران با اشاره به افزایش دو برابری غلظت دی‌اکسید گوگرد در هوای پایتخت گفت: مدیریت شهری اختیاری برای محدودیت و کنترل این موضوع و آلودگی هوا ندارد. به گزارش فارس، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در صحن دیروز شورا با اشاره به موضوع افزایش آلودگی هوا در پایتخت طی روزهای گذشته گفت: باید در مورد این موضوع تذکری به مسوولان مربوطه داده شود. براساس بررسی‌های به عمل آمده، استفاده از سوخت‌های پرگوگرد در صنایع و نیروگاه‌ها تأثیر جدی در تشدید آلودگی هوا داشته است.  رییس شورای شهر تهران گفت: غلظت دی‌اکسید گوگرد طی هفته گذشته در هوای تهران دو برابر شده و این در حالی است که مدیریت شهری هیچ اختیاری برای ایجاد محدودیت و کنترل این موضوع ندارد.  وی گفت: حتی در مورد سوخت مازوت، اطلاعات ضد و نقیض منتشر می‌شود و باید بدانیم که مهم‌ترین عامل برای انجام تصمیم‌گیری درست، اطلاعات صحیح است.  هاشمی خاطرنشان کرد: فوتی‌های کرونا در تهران با اجرای محدودیت‌هایی هر چند دیرهنگام که پیش از این توسط شورای شهر درخواست داده شده بود، طی یک ماه از 200 نفر به 20 نفر کاهش پیدا کرده است که این کاهش نباید بگذاریم با افزایش قربانیان آلودگی هوا جبران شود.

بازگشت توپ تعطیلی تهران  به زمین استانداری

در حالی که کمیته اضطرار تهران به ریاست استانداری در روز شنبه پیشنهاد تعطیلی دو روزه تهران را روی میز هیات دولت گذاشت، دیروز رحمانی فضلی، وزیر کشور اعلام کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص به عهده کارگروهی است که قانون هوای پاک مشخص می‌کند و آنها متناسب با شاخص‌ها باید این کار را انجام دهند. 

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی دیروز در جلسه مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور، با اشاره به آلودگی هوا گفت: باید ممنوعیت تردد کامیون و خودروهای فاقد معاینه فنی اجرا شود. باید بین اینکه، فعالیت نیروگاه مختل و دچار خاموشی شویم و اینکه شاخص‌های محیط زیست در حد استاندارد رعایت شود، این موضوع را مدیریت کنیم. استانداران باید روش‌های مختلف صرفه جویی را به صورت شیوه‌نامه‌های مدون، اجرا و نظارت کنند تا بتوانیم با کمترین هزینه، از زمستان عبور کنیم.

وزیر کشور درباره درخواست استانداری تهران برای تعطیلی پایتخت گفت: تصمیم‌گیری در این خصوص به عهده کارگروهی است که قانون هوای پاک مشخص می‌کند و آنها متناسب با شاخص‌ها باید این کار را انجام دهند. تهران تقریباً تعطیل است.

 

ارسال نظر