ایرانشهر

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۶۳۴

هشدار آلودگی هوا در 8 کلان‌شهر

محمد اصغری، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در 5 روز آینده افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، اصفهان، کرج، اراک، قزوین، تبریز، مشهد و قم پیش‌بینی می‌شود.‌ اصغری در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در پنج روز آینده آسمانی صاف و جوی پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است.وی افزود: با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، اصفهان، کرج، اراک، قزوین، تبریز، مشهد و قم پیش‌بینی می‌شود.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در پنج روز آینده تنگه هرمز و شرق دریای عمان به تناوب مواج خواهد بود.وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران طی چهار روز آینده صاف و غبار آلود خواهد بود، بیشینه و کمینه دما روز چهارشنبه در تهران ۱۱ و دو درجه پیش‌بینی می‌شود.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز چهارشنبه اردبیل با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر، بجنورد با کمینه دمای ۱۲ درجه زیر صفر و شهرکرد و زنجان با کمینه دمای هشت درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود. اصغری اظهار کرد: روز چهارشنبه در ۲۱ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

جواب پیامک را ندهید مشمول مالیات خانه خالی می‌شوید

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال تطبیق اصلاحیه قانون مالیات بر خانه‌های خالی با قانون قبلی برای اعمال مالیات هستیم، گفت: حدود ۱.۵ میلیون پیامک به مالکان واحدهای خالی از سکنه ارسال شده که عدم پاسخ و اصلاح وضعیت سکونتی آنها به منزله خالی بودن واحد مدنظر تلقی می‌شود.محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سامانه املاک و اسکان قابلیت‌های لازم را از نظر زیرساختی دارد اما قانون تکلیفی بر عهده دستگاه‌ها گذاشته که مکلفند اطلاعات برخط را به سامانه ارایه کنند که امیدواریم دستگاه‌ها اهتمام لازم را در این زمینه صورت دهند. خانوارها نیز موظفند اطلاعات سکونتی شان را در سامانه ثبت کنند.وی افزود: مسوولیت وزارت راه و شهرسازی هم این است که اطلاعات دریافتی را پالایش و برنامه‌ریزی لازم را در سطوح مختلف بخش مسکن انجام دهد. او با تاکید بر اینکه سامانه مشکل خاصی از نظر فنی ندارد گفت: بر اساس اطلاعاتی که از دستگاه‌های مرتبط به دست آوردیم و آنالیز سامانه ۱.۵ میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی شد که به مالکان آنها پیامک ارسال شد. مالکان باید این اطلاعات را اصلاح یا در صورت صحت، تایید می‌کردند. عدم تایید به منزله خالی بودن واحد تلقی می‌شود.محمودزاده اظهار کرد: ما برای بررسی مرحله آخر به مالکان پیامک ارسال کردیم که پاسخ بدهند. اگر اعتراضی به نحوه شناسایی وضعیت خانه از سوی سامانه املاک و اسکان دارند باید در اختیار ما قرار می‌دادند. مثلا عنوان می‌کردند که واحد فروخته شده یا اجاره داده شده است. این رفت و برگشت اطلاعاتی صورت گرفته و برخی افراد پاسخ نداده‌اند. بنابراین اطلاعاتی که وجود دارد تقریبا قطعی تلقی شده و به معنای خالی بودن واحد است.وی تصریح کرد: با توجه به اصلاح قانون مالیات بر خانه‌های خالی که اخیرا انجام شده تفاوت‌هایی با قانون سال ۱۳۹۴ دارد که در حال بررسی تفاوت‌ها هستیم تا متناسب با قانون جدید، مالیات‌ها اعمال شود.

دومین جسد از خدمه لندینگ کرافت «خوارزم» پیدا شد

دومین جسد از خدمه لندینگ کرافت «خوارزم» پیدا شد و همچنین اولین جسد یافت شده هم احراز هویت شده است.اسماعیل مکی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا گفت: پیکر یکی دیگر از سرنشینان شناور خوارزم صبح سه‌شنبه 9 دی‌ماه توسط تیم‌های جست‌وجو و نجات دریایی حاضر در منطقه (ناجی 15) پیدا شد.روز دوشنبه نیز پیکر یک خدمه دیگر از آب گرفته شده بود که پس از انجام مراحل قانونی احراز هویت مشخص گردید پیکر یافت شده متعلق به «یاسر مانع بو حمیدی » بوده است .

انسداد محور چالوس تا 12 اسفند

بر اساس آخرین اطلاعیه مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور، محور چالوس از امروز تا ۱۲ اسفند ماه و در روزهای بین هفته مسدود می‌شود تا پس از افتتاح فاز دوم آزادراه تهران-شمال این محور نیز اصلاح شده و بتواند به عنوان مسیر برگشت در کنار یکی از باندهای آزادراه مورد استفاده مردم قرار گیرد. به گزارش ایسنا، در آخرین اطلاعیه مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور آمده است، محور چالوس حدفاصل کیلومتر ۵ الی ۱۵ (مرزن آباد تا دزدبن)، واقع در استان مازندران، از مورخ ۹ دی ماه لغایت ۱۲ اسفند، از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هرهفته به غیر از روزهای شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیلات رسمی و روز‌های قبل و بعد از تعطیلات چندروزه، به‌ دلیل اجرای عملیات ترانشه‌برداری و اصلاح مسیر مسدود بوده و تردد از محورهای جایگزین هراز و فیروزکوه انجام می‌شود.

 

ارسال نظر