در شهر

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۴۲۹

واکنش حق‌شناس به تغییرنام خیابان  شجریان

اقدام غیرقانونی گروه کوچکی از شهروندان در پایین کشیدن تابلوی تازه نصب شده خیابان محمدرضا شجریان در غرب تهران و نصب تابلوی به نام شهید تازه ترور شده، محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای، واکنش‌های متعددی را در پی داشته است. شورای شهر تهران در اردیبهشت ماه سال جاری به نامگذاری خیابانی به نام شجریان رای داده بود اما پس از مدتی مشخص شد که محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در نامه‌ای محرمانه از پیروز حناچی، شهردار تهران خواسته بود که اجرای این مصوبه بطور موقت متوقف شود. پس از افشای این نامه، علی اعطا سخنگوی شورای شهر دلایلی را برای این نامه محرمانه بر شمرد. با این حال، پس از فوت محمدرضا شجریان، استاد آواز سنتی ایرانی، بار دیگر مساله این نامگذاری مطرح و پی گرفته شد و در نهایت در نخستین روز هفته جاری، مصوبه شورای شهر اجرایی شد. اما این مساله به مذاق عده‌ای خوش نیامد به گونه‌ای که در روز سه‌شنبه جمعی از افراد که گفته شده است، خانواده شهید بوده‌اند، تابلوی نصب شده شجریان را پایین آوردند و تابلوی مورد نظر خود را نصب کردند.

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر در صفحه شخصی توییتر خود در واکنش به خبر تغییر نام خیابان شجریان توسط پدر شهید احمدی روشن در توییتی نوشت: پس ازشهادت شهیدفخری‌زاده شورای شهر تهران به احترام این شهید والا مقام نام خیابان صنایع در منطقه ١ (محل کار وى) را با قید فوریت به نام ایشان نامگذارى کرد. بیش از ٤٥ درصد نامگذاری هاى این دوره به نام شهیدان سرافراز میهن بوده است. انتظار روادارى به نمادهای جامعه خواسته زیادى نیست. بر اساس این گزارش، شهید فخری‌زاده در روز جمعه 7 آذر سال جاری در آبسرد ترور شد و روز 9 آذر نیز خیابانی به اسم او نامگذاری شد.

تامین کلانتری در استان تهران با همکاری خیرین

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران با تاکید بر اینکه به لحاظ تامین امنیت در استان تهران با مشکلی مواجه نیستیم اما برای ارایه خدمات امنیتی بهینه باید کلانتری مورد نیاز ساخته شوند، از پیگیری این کار با همکاری شهرداری‌ها و خیرین خبر داد.محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند تامین امنیت و ساخت کلانتری در سطح استان تهران گفت: همه خدماتی که در ابعاد مختلف اعم از بیمارستانی و درمانی و امنیتی و... ارایه می‌شود شاخصی دارند که بر اساس آن باید استقرار و شکل بگیرند. در بحث کلانتری‌ها و تامین امنیت در استان تهران نیز بررسی‌هایی که انجام شده بود نشان می‌داد حدود 200 کلانتری باید در سطح استان استقرار پیدا کنند.وی افزود: در این زمینه مقرر شد در برنامه‌ای زمان‌بندی شده این کلانتری‌ها شکل بگیرند و در این راستا شهرداری‌ها در تامین زمین همکاری داشته باشند و از ظرفیت خیرین امنیت ساز در رابطه با ساخت و ساز این کلانتری‌ها بهره گرفته شود. وی ادامه داد: بی‌تردید آنچه که برای خدمات امنیتی و تامین امنیت بهینه لازم است استقرار این کلانتری‌ها است؛ در این مسیر شهرداری‌ها در حال همکاری هستند تا واگذاری زمین انجام و با کمک خیرین ساخت آنها تکمیل شود، اما این اقدام پروسه زمانی چندین ساله دارد تا این کلانتری‌ها مستقر شوند.استاندار تهران همچنین در پی افزایش آلایندگی هوا در هفته آینده از ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌ها و خودروهای دیزلی همچنین توقف فعالیت کارگاه‌های عمرانی تولید شن و ماسه و آسفالت از روز شنبه تا اطلاع ثانوی خبر داد.محسنی بندپی در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در تشریح محدودیت‌های ناشی از احتمال افزایش آلایندگی هوا در هفته آینده گفت: با توجه به گزارش هواشناسی تا صبح جمعه هوای مناسبی همراه با بارندگی و وزش باد خواهیم داشت. اما از عصر جمعه پایداری هوا آغاز خواهد شد و از شنبه تا سه شنبه شاهد افزایش آلایندگی خواهیم بود.وی افزود: کیفیت هوا علاوه بر این به صورت مستقیم در سلامت آحاد جامعه تاثیرگذار است، مهم‌تر از آن این است که هم افزایی میان آلایندگی با افزایش احتمالی مبتلایان و مرگ‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ وجود دارد و سازمان جهانی بهداشت نیز هم افزایی مثبت افزایش میان آلایندگی‌ها و ابتلای کووید ۱۹ را اعلام کرده است.

تخریب  بناهای غیرمجاز در اراضی ملی شمیرانات

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات گفت: ۲۳ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان واقع در بخش‌های لواسان، رودبار قصران و پلاک تهرانپارس از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شده است.به گزارش ایسنا حسن شکری با اعلام این مطلب افزود: ۱۴ هزار مترمربع از این اراضی تصرفی در اجرای ۶ فقره حکم قطعیت یافته قضایی و ۹۰۰۰ مترمربع دیگر از این اراضی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و با اخذ دستور دادستان بازپس‌گیری شده است.وی در ادامه اظهارکرد: عملیات رفع تصرف این اراضی با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان شمیرانات و مقام قضایی انجام شده و تمامی بناها و ساخت و سازهای غیرمجاز روی این اراضی مورد تخریب قرار گرفته است.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران شکری از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، مراتب را فوراٌ از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

 

ارسال نظر