ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۱۵۱

نماینده اهواز دلیل افزایش قیمت در این شهر را رد کرد

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز با بیان اینکه فعلا هیچ یک از نهادهای رسمی گزارش افزایش قیمت مسکن در اهواز به دلیل هجوم خارجی‌ها به این بازار را تایید نکردند، گفت: علت اصلی افزایش قیمت مسکن این است که در 7 سال برخی از مسوولان با افتخار اعلام می‌کردند که حتی یک مسکن هم نساختند.یوسفی در گفت‌وگو با ایلنا درباره انتشار گزارشی از وضعیت بازار مسکن اهواز و اعلام هجوم خریداران خارجی دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها در چند ماه گذشته، اظهار کرد: منابع رسمی باید این موضوع را  رد یا تایید کنند و نمی‌توان فقط به یک گزارش یا مصاحبه اتکا کرد اما در حال بررسی این موضوع در استان هستیم.او با بیان اینکه فرض کنیم قیمت مسکن در اهواز به همین دلیلی که اعلام شده بالا رفته، در شهرهای دیگر علت افزایش قیمت مسکن چه بوده است؟ ادامه داد: به دلیل همین سیاست‌های 7 سال گذشته در وزارت راه و شهرسازی در دوره مدیریت وزیر وقت قیمت مسکن در چند ماه گذشته حداقل 150 درصد افزایش یافت.یوسفی افزد: اگر این گفته که علت افزایش قیمت مسکن در خوزستان خرید ملک از سوی خارجی‌ها بوده، با توجه به وجود قانون ممنوعیت فروش املاک به اتباع خارجی و بیگانه، مسوولان مربوطه باید این موضوع را بررسی و پیگیری کنند و ما هم به عنوان نمایندگان مجلس آن را مطالبه می‌کنیم. اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد باید با متخلفان برخورد شود.عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سیاست‌های دولت در حوزه مسکن سیاست‌های غلطی بوده و عملا این افزایش قیمت مسکن خروجی سیاست‌های غلط مسوولان است که امروز شاهد آن هستیم. معتقدم مباحث غیرتخصصی درباره دلیل افزایش قیمت مسکن مطرح می‌شود برای اینکه پاسخگوی سیاست‌های غلط وزیر قبلی وزارت راه و شهرسازی نباشند هر چند که وزیر جدید اقداماتی را در جهت بهبود شرایط بازار انجام داده است. به گزارش «تعادل» روز دوشنبه، وزارت راه و شهرسازی پس از چند ماه وقفه آمار تحولات مسکن را نه تنها برای شهر تهران که برای همه مراکز استان‌ها اعلام کرد. بر اساس اعلام این وزارتخانه، متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در اهواز 23 میلیون تومان است که بعد از تهران (27 میلیون و 800 هزار تومان) در رده دوم گرانترین شهرهای کشور جای گرفته است. محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه دلیل این افزایش را هجوم خارجی‌ها برای خرید ملک در اهواز اعلام کرده بود.

اعلام آمادگی ازبکستان برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار

نشست دوجانبه حمل و نقلی دو کشور ایران و ازبکستان با هدف بررسی راهکارهای اجرایی ترانزیت کالا به/از کشور ازبکستان به مبدا و مقصد هند و سایر کشورهای ثالث از طریق بندر چابهار، برگزار شد.

‌به گزارش ایلنا، نشست دوجانبه حمل و نقلی دو کشور ایران و ازبکستان با هدف بررسی راهکارهای اجرایی ترانزیت کالا به/از کشور ازبکستان به مبدا و مقصد هند و سایر کشورهای ثالث از طریق بندر چابهار، برگزار شد.

در این نشست ویدئوکنفرانسی، «دوران دهقانوف» معاون حمل و نقل ازبکستان امکانات و تجهیزات بندر چابهار را بسیار مطلوب بر‌شمرد و اظهارداشت: با توجه به توانمندی‌های عملیاتی، تجهیزاتی و موقعیت ژئواستراتژیک بندر چابهار پیشنهاد می‌شود کارگروهی مشترک با حضور نمایندگان سازمان بنادر و کمیته توسعه حمل و نقل ازبکستان برای بررسی دقیق طرح‌ها و ارایه برنامه‌های عملیاتی حضور ازبکستان در بندر شهید بهشتی چابهار، تشکیل شود تا این کارگروه نسبت به تهیه نقشه راه اقدام کند. در ادامه خسرو سرایی، مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافق‌نامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی، ضمن اعلام این موضوع که نه تنها بندر چابهار، بلکه هیچ بندری از ایران تحت تحریم‌های ظالمانه قرار ندارد، گفت: بندر چابهار با قرار گرفتن در منطقه استراتژیک و خارج از تنگه هرمز، به آب‌های آزاد عمیق دسترسی دارد. وی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در بندر چابهار و حضور سرمایه‌گذاران هندی، بیان کرد: طی ۲۲ ماه گذشته، ۷۲ فروند کشتی کانتیتری، ۲۰ فروند کشتی جنرال کارگو، ۳ فروند کشتی دام و یک فروند کشتی باری در بندر چابهار پذیرش شد که این عدد حاکی از رونق بندر چابهار و افزایش حجم عملیات است.

افزایش جمعیت شهرهای جدید به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: جمعیت شهرهای جدید هم‌اکنون با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده و در ۷ شهر به ۱۰۰ هزار نفر ارتقا پیدا کرده است.به گزارش مهر، حبیب‌الله طاهرخانی در پنل آنلاین علمی واکاری تجربه استراتژی‌های توسعه شهری در شهرهای جدید با موضوعیت شهر صدرا با بیان اینکه سیاست شهرهای جدید در سایر کشورها سیاست توسعه شهری است گفت: در قالب سیاست توسعه شهری ما سعی کرده‌ایم شقوق مختلف توسعه را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.وی ادامه داد: توسعه درون شهری و توسعه پیوسته شهرها و همچنین بحث توسعه مفصل در قالب شهرک‌ها و شهرهای جدید را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تلاش‌هایی در این حوزه شروع شده و طرح‌هایی هم از کره جنوبی انجام داده‌ایم و این طرح‌ها را مورد تصویب قرار داده‌ایم.وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین سیاست ما در شهرهای جدید توسعه شهری به ویژه بعد از انقلاب بوده است گفت: هم‌اکنون حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مجموعه شهرهای جدید زندگی می‌کنند و هم‌اکنون جمعیت ۷ شهر جدید به حدود ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

 

ارسال نظر