افشا از حناچی، انکار از مشاور قالیباف

۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۹۵۲

گروه راه و شهرسازی|

تنها چند ساعت پس از اینکه پیروز حناچی، شهردار تهران اعلام کرد: املاک در اختیار طلایی نماینده سابق شورا، شهردار اسبق و همسرش که متعلق به شهرداری تهران بوده است، بازپس‌گرفته شده‌اند، ناصر امانی مشاور شهردار اسبق تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: هیچ ملکی در اختیار شخص خانم دکتر مشیر، همسر آقای دکتر قالیباف نبوده است و صرفا املاکی جهت امور زنان سرپرست خانوار در اختیار مجموعه‌ای بوده که همسر آقای دکتر قالیباف هم یکی از اعضاء هیات امناء آن مجموعه بوده‌اند و اینکه شهردار تهران، املاک را به نام همسر آقای قالیباف معرفی کند، بی‌اخلاقی و خلاف انصاف است و از حناچی شکایت می‌کنیم. حناچی در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت ملک در اختیار آقای قالیباف در خیابان شهید عراقی که به نام سازمان املاک و مستغلات است و همچنین املاک در اختیار آقای طلایی و خانم آباد نمایندگان دوره چهارم شورای شهر گفت: ما اقدامات خود را انجام داده‌ایم، خیلی هم بی‌سر و صدا آن را انجام دادیم. همین املاکی که از آنها اسم بردید، مستقیما از آنها تحویل گرفته شده است. 

او تصریح کرد: از تیم آقای قالیباف ملکی به مساحت حدود ۶ هزار متر مربع را در محدوده بزگراه همت-تقاطع امام علی(ع) پس گرفتیم. همچنین از خانم مشیر «همسر آقای قالیباف» و آقای طلایی نیز املاک را پس گرفتیم. ممکن است مواردی هم باقی مانده باشد که شرایط آنها متفاوت است. 

حناچی ادامه داد: بخشی از املاکی که می‌گویید، در لیست املاک نجومی است. املاک نجومی سند خورده‌اند و بازپس‌گیری آنها از عهده ما برنمی‌آمد. سیستم قضایی تعقیب کرد و قیمت واقعی خیلی از آنها را گرفتیم. حدود ۷۰۰ ملک در اختیار شهرداری است که اغلب در حوزه اجتماعی مورد استفاده بوده و در اختیار سراهای محلات و فرهنگسراها بوده است. لیست این املاک برای تعیین تکلیف کاربری به شورا ارسال شده است.  

در این حال، چند ساعت پس از انتشار سخنان حناچی، مشاور شهردار اسبق تهران اظهار کرد: درخصوص اتهاماتی که آقای حناچی به رییس محترم مجلس وارد کردند، از سوی وکیل دکتر قالیباف شکایتی با عنوان افترا و نشر اکاذیب، تنظیم شده که به زودی در دستگاه قضایی ثبت و پیگیری خواهد شد.

    در دوره ما به کسی ملکی واگذار نشد

حناچی در پاسخ به اینکه آیا در این دوره ملکی واگذار کرده‌اید؟ گفت: در دوره ما به کسی ملکی داده نشده و برعکس تعداد زیادی از املاک پس گرفته شده‌اند؛ برخی از آنها با تذکر و مراجعه، بعضی با حکم قضایی و تعدادی نیز به مرحله شکایت رسیده‌اند. ما این کار را متوقف نکرده و هیچ حد و مرزی نیز نگذاشتیم. با وجود پیش آمدن دلخوری، کسی را مستثنی نکرده و در مطبوعات در عین دفاع از حق شهرداری، موضوع را مطرح نکردیم.

    بازپس‌گیری همه تهران از قالیباف

امانی در بخشی از گفت‌وگوی خود با فارس، تصریح کرد: درباره آنچه با عنوان املاک در اختیار آقای قالیباف در بیان شهردار تهران آمده است باید گفت این املاک مطابق قوانین و مقررات املاک در اختیار شهرداری تهران است که طبیعتا در دوره هر شهردار، تعیین تکلیف آنها با شهردار تهران است و طبیعتا با این منطق باید گفت آقای حناچی همه تهران را از آقای قالیباف پس گرفته است!! چون همه شهرداری و به تبع آن املاک شهرداری و از جمله املاک در اختیار شهردار تهران، پس از پایان دوره شهرداری تحویل داده شده است.  متاسفانه آقای حناچی موضوع را طوری طرح می‌کنند که گویی آقای قالیباف املاک را به نام خودش سند زده و ایشان مقابل این تخلف، ایستادگی کرده است و املاک را پس گرفته است! مرتضی طلایی نائب رییس سابق شورای شهر تهران نیز در واکنش به اظهارات شهردار تهران  گفته، آقای حناچی با سند و مدرک بگوید کدام ملک را از من پس گرفته است.

    واکنش به رتبه نخست شهرداری در فساد

شهردار تهران همچنین در واکنش به رتبه نخست شهرداری در فساد گفت: شفافیت اصلاح فرآیندها و مبارزه سیستمی با فساد را به عنوان بهترین راهبرد بهبود سلامت اداری بدون هیاهو و جدیت دنبال می‌کنیم. به گزارش فارس، حناچی در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره فساد در شهرداری اظهار داشت: پرداختن به پدیده مذموم فساد اداری نباید با غفلت از زحمات و خدمات صادقانه قاطبه خدمتگزاران شریف شهرداری‌ها همراه شود. وی افزود: از ابتدای این دوره مدیریت شهرداری، شفافیت اصلاح فرآیندها و مبارزه سیستمی با فساد را به عنوان بهترین راهبرد بهبود سلامت اداری بدون هیاهو و جدیت دنبال می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران روز گذشته در صحن علنی شورای شهر گفت: فساد آزاردهنده‌ترین و مشمئز‌کننده‌ترین صفاتی است که در مواجه با شهرداری شهروندان را آزار می‌دهد و دیو هفت سر فساد در شهرداری آنچنان در جای جای این سازمان رخنه کرده که متأسفانه در میان همه دستگاه‌ها هنوز شهرداری در میزان دریافت رشوه و پارتی‌بازی رتبه اول را دارد. وی گفت: برخی از عناصر فاسد فکر می‌کنند باید از این نمد برای خود کلاهی ببافند که برای مقابله با این مساله شناسایی افراد فاسد تشویق افرادی که تخلفات را گزارش می‌دهند و شفافیت از بهترین راهکارها است.

 

ارسال نظر