ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۵۸۲

درخواست فرودگاه مهرآباد از مسافران

فرودگاه مهرآباد در اطلاعیه‌ای از مسافران خواست تا به دلیل بدی آب و هوا در برخی شهرهای مقصد، پیش از عزیمت به فرودگاه، از قطعی بودن انجام پرواز خود با شماره تماس ۱۹۹ اطمینان یابند. به گزارش مهر، اداره کل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در اطلاعیه‌پروازی از مسافران خواست تا پیش از عزیمت به فرودگاه، از انجام پروازها اطمینان یابند. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به بارش شدید پاییزی در پایتخت، پروازهای مهرآباد به شرط مساعد بودن شرایط جوی فرودگاه‌های مقصد به موقع و در زمان برنامه‌ریزی شده از قبل انجام می‌گیرد. خواهشمندیم در زمان مقرر در فرودگاه برای انجام عملیات اعزام وپذیرش حضور داشته باشید. در عین حال با توجه به شرایط جوی حاکم بر بعضی از مناطق کشور و احتمال تغییر ساعت یا تأخیر در برخی پروازها به دلیل شرایط نامناسب جوی، از مسافران هوایی درخواست می‌شود تا پیش از عزیمت به فرودگاه حتماً با اطلاعات پرواز به شماره ۱۹۹ یا ۰۲۱۶۱۰۲۱ یا ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۱۹ یا شماره ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۲۴ در تهران تماس بگیرند و از وضعیت پروازها اطلاع حاصل فرمایند.

کاهش چشمگیر تردد بین استانی در ۴ روز اول آذر

با اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت تردد بین استانی در ٤ روز نخست آذرماه ٣٢.٥ درصد کاهش یافت. بر اساس اعلام سازمان راهداری مجموعه تردد بین استانی وسایل نقلیه در ٤ روز نخست آذرماه حدود ٤ میلیون و ٢٩٥ هزار مورد بوده است که نسبت به روز مشابه هفته گذشته ٣٢ درصد کاهش داشته است. طرح جامع محدودیت‌های کرونایی از صبح روز شنبه (اول آذرماه) همزمان با سراسر کشور در مبادی ورودی شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی عملیاتی شد و خودروهای غیربومی اجازه ورود به این شهرها را نیافتند.وزیر راه و شهرسازی دو روز پیش گفت: با اعمال محدودیت‌های جدید شاهد کاهش ۴۵ درصدی تردد در جاده‌های کشور هستیم. محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت با تشکر و قدردانی از مردم برای رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا اظهار کرد: با اعمال محدودیت‌های جدید شاهد کاهش تردد حدود ۴۵ درصدی در جاده‌های کشور هستیم که امیدواریم با همکاری وسیعی که مردم دارند شاهد شکسته شدن زنجیره انتقال بیماری باشیم. محدودیت‌های مختلفی در تعدادی از شهرها به ویژه شهرهای قرمز ایجاد شده است و در حال حاضر از ورود مسافران کرونایی به تمامی بخش‌های حمل‌ونقلی جلوگیری می‌شود. مسافرانی که در فرودگاه یا راه‌آهن بلیت خریداری می‌کنند نیز در صورتی که کد ملی آنها استعلام شود و تست کرونای آنان مثبت باشد به هیچ عنوان برای آنها بلیت صادر نمی‌شود. مسافران حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری حتماً باید برای سفر کد ملی ارایه دهند و با بررسی این کد ملی مشخص می‌شود که این مسافران طبق سامانه وزارت بهداشت مبتلا به کرونا هستند یا خیر. رانندگان به هیچ عنوان در بین راه مسافران را بدون استعلام کد ملی سوار نمی‌کنند.

دلایل گیر کردن طرح جهش تولید مسکن در مجلس

بعد از مطرح شدن طرح جهش تولید مسکن و تایید 2 فوریت آن، این طرح از صحن علنی به منظور بررسی جزییات بیشتر به کمیسیون عمران ارجاع شد و با وجود قید 2 فوریت، پس از گذشت 70 روز همچنان به صحن علنی ارجاع نشده است. اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این مساله به فارس گفت: با توجه به آمار، شاید یک‌سوم جلسات کمیسیون عمران از زمان تشکیل تا به حال به بحث مسکن مربوط بوده است و پژوهش‌گران، اقتصاددان‌ها، بانک‌داران و سایر دستگاه‌های اجرایی به همراه بانک مرکزی، بنیاد مسکن و وزارت راه در این جلسات حضور پیدا کردند و چارچوب طرح با توجه به جمع‌بندی جلسات مذکور تهیه شد و بر دو محور استوار بود: یکی بحث زمین رایگان در قالب مدل اجاره 99 سال و دیگری تسهیلات ارزان قیمت برای کمک به اقشار هدف. در همین ارتباط تسهیلات ارزان قیمت یعنی اینکه ما بتوانیم وام ساخت مسکن را از طریق این طرح مجلس با نرخ سودی که قابل تحمل برای اقشار فاقد مسکن باشد، تامین کنیم. شاکری افزود: در جلسات متعددی که گذاشتیم روی 2 موضوع حساسیت بود، یکی تعداد مسکنی که باید در یک سال بر اساس این طرح تامین بشود و موضوع دیگر اینکه آیا بازار مالی ما بطور کلی قابلیت این را دارد که تامین مالی موردنظر را انجام بدهد. در همین راستا یکی دو جلسه داشتیم که مرکز پژوهش‌ها اعلام آمادگی کرد و اجازه خواست تا دقیق‌تر وارد این موضوع شود لذا از طرف این نهاد به کمیسیون آمدند و تقاضا کردند که فرصت دیگری در اختیار آنها قرار بدهیم و به همین دلیل کمیسیون هم موافقت کرد که مرکز پژوهش‌ها تحقیقات خود را کامل کند. همین باعث شد تا مدتی طول بکشد. البته از یک جهت هم کار اشتباهی نیست چون شما می‌خواهید یک طرح عظیمی را برای کشور رقم بزنید و باید مطمئن شوید که این طرح قابلیت اجرایی دارد و مجریان طرح هم دورنمای مشخصی از 2 حوزه زمین و تسهیلات مالی را داشته باشند. در واقع خروجی این مدت زمان به پخته شدن طرح و اطمینان خاطر کمک کرده است. البته ما به عنوان کمیسیون عمران بسیار تحت فشار هستیم که چرا این طرح زودتر به صحن مجلس نمی‌آید. اگر طرح جامع نباشد و به صحن مجلس بیاید احتمال دارد نظرات مختلفی درباره ابعاد طرح وجود داشته باشد پس هرچه‌قدر طرح را دقیق‌تر کنیم، مباحثات داخل صحنی کم می‌شود و می‌تواند به زودتر تصویب‌شدن طرح کمک کند.

 

ارسال نظر