در شهر

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۵۴۰

 پیشنهاد واردات  اتوبوس‌های کارکرده 

محمد سرگزی، عضو کمیسیون عمران مجلس از بررسی پیشنهاد واردات اتوبوس‌های کارکرده به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران خبر داد و گفت: مجلس می‌تواند به عنوان یک نیروی محرک در حوزه مطالبات شهرداری‌ها از دولت در حوزه حمل و نقل عمومی ورود کند. سرگزی در گفت‌وگو با تسنیم درباره بدهی‌های دولت به حوزه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: درآمد دولت از فروش نفت، فرآورده‌های نفتی و مالیات است و با مالیاتی که دریافت می‌شود بخشی از حقوق کارکنان دولت را می‌توان پرداخت. وی با اشاره به اینکه درآمد ارزی دولت نیز کاهش یافته و در شرایط سختی به جهت تحریم‌ها بر کشور وارد شده است، افزود: در حال حاضر شرایط دولت نیز اینگونه است اما در برخی موارد می‌تواند شرایطی را فراهم کند که گرهی از مشکلات حمل و نقل عمومی باز شود. عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر کارشناسان حوزه حمل و نقل، خرید اتوبوس‌های وارداتی با کارکرد کم و استاندارد که قابلیت استفاده در شهرهای ما را داراست یکی از گزینه‌های گره‌گشایی است که دولت می‌تواند از آن استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداریهایی مانند شهرداری تهران توانمندی این را دارد که بتواند چنین اتوبوس‌هایی را وارد کنند باید همکاری لازم از سوی دولت انجام شود بنابراین در این مورد مجلس می‌تواند به موضوع ورود کند و در قالب یک طرح، دولت را ملزم به فراهم کردن شرایط تحقق این امر کند تا با واردات خودروهای اینچنینی بخشی از مشکل ناوگان حمل و نقل عمومی حل شود. سرگزی گفت: مجلس می‌تواند به عنوان یک نیروی محرک در حوزه مطالبات شهرداریها از دولت در حوزه حمل و نقل عمومی ورود کند.

ورود سامانه بارشی تازه به کشور از 11 آذر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعد از ظهر سه شنبه 11 آذر، سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب به کشور وارد می‌شود و روز چهارشنبه ۱۲ آذر در کل نیمه غربی کشور بارش خواهیم داشت. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز یکشنبه علاوه بر استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، استان مرکزی، غرب اصفهان، جنوب همدان، شمال و مرکز مرکز خلیج فارس، شمال فارس و شمال بوشهر؛ در شرق تهران، استان قم، جنوب آذربایجان غربی، برخی مناطق زنجان، استان قزوین و استان کردستان نیز بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

 

ارسال نظر