در شهر

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۴۰۹

نگرانی از کرونا  در بالاترین سطح قرار گرفت

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده نگرانی مردم از ابتلا به کرونا در بالاترین سطح خود از زمان شیوع همه گیری کرونا قرار دارد. به گزارش فارس، محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به انجام یک نظرسنجی در تهران اظهار کرد: بر اساس این نظرسنجی‌های انجام شده نگرانی مردم از ابتلا به کرونا در بالاترین سطح خود از زمان شروع همه‌گیری قرار دارد. کرونا و مشکلات اقتصادی روزهای سختی را برای مردم رقم زده است امروز اولویتی جز سلامت جسم و آرامش روانی مردم وجود ندارد. در این حال، یک عضو شورای شهر تهران از کاهش 10 تا 12 درصدی آمار فوتی‌های کرونا در پایتخت خبر داد و گفت: نه تنها محدودیت‌های مربوط به کرونا بلکه محدودیت‌های نیم‌بند هفته‌های گذشته هم در آمار کاهش ابتلا و متوفیان موثربوده است. حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: با اجرای محدودیت‌های مربوط به کرونا آمار مبتلایان به این بیماری تا حدودی در پایتخت کمتر شده و در حال حاضر نسبت به هفته‌های پیش آمار متوفیان کرونا 10 تا 12 درصد کاهش یافته است. وی افزود: طی روز گذشته 131 نفر در پایتخت به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در هفته‌های گذشته بیشتر بود که البته نه تنها محدودیت‌های کنونی مربوط به کرونا بلکه حتی محدودیت‌های نیم‌بند در هفته‌های پیش هم در کاهش آمار مبتلایان و متوفیان کرونا موثر است. این آمار باید دقیق‌تر توسط کارشناسان بررسی شود ولی افرادی که در حال حاضر به دلیل کرونا فوت می‌کنند کسانی هستند که اکثراً در بیمارستان‌ها وضعیت نامساعد داشته و بستری بوده‌اند.

کاهش ۴۰ درصدی  تعداد مسافران اتوبوس 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از کاهش ۴۰ درصدی تعداد مسافران اتوبوس پس از اعمال محدودیت‌ها از اول آذرماه تاکنون خبر داد. محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آمار مسافران اتوبوس پس از اعمال محدودیت‌ها گفت: به غیر از روز شنبه که تا ظهر تفاوت محسوسی نسبت به روزهای قبل در تعداد مسافران مشاهده نشد، در روزهای بعد از آن شاهد کاهش ۴۰ درصدی تعداد مسافران هستیم.  او با اشاره به اینکه بالاترین تعداد مسافران در ساعات پیک صبح و عصر و به هنگام جابه‌جایی کارمندان است، گفت: در عمده ساعات روز اتوبوس‌ها خالی تردد می‌کنند، اما در ساعت‌های تردد کارمندان که نسبت به سایر ساعات شلوغی بیشتری وجود دارد، با اختصاص اتوبوس‌های بیشتر در مسیرهای بین تقاطعی، تقاضای سفر را با توجه به رعایت فاصله اجتماعی پوشش می‌دهیم.  ترفع در پاسخ به پرسش دیگری درباره توزیع اقلام بهداشتی بین پرسنل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: خوشبختانه بر اساس دستورالعمل جدیدی که از سوی شهردار تهران ابلاغ شد، هزینه اقلام بهداشتی به حساب همه پرسنل شرکت واحد اتوبوسرانی از جمله رانندگان واریز می‌شود و خودشان موظف به تهیه این اقلام هستند.  مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پایان از شهروندان درخواست کرد، هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی حتما ماسک را بر روی صورت خود نگه دارند، در اتوبوس با همدیگر صحبت نکنند و پس از خروج دست‌های خود را حتما ضدعفونی کنند.

تبدیل راه آهن تهران-تبریز  به مسیر دوچرخه سواری

حسن صفات، مدیر عامل شرکت یادمان سازه شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد پروژه «شارباغ» (شار به معنای تعاملات اجتماعی) اظهار کرد: در سال ۸۳ مسوولان وقت راه‌آهن تصمیم گرفتند تا به دلیل مشکلات ایجاد شده، خط 

راه آهن تهران- تبریز را که از داخل مناطق مسکونی شهر تهران عبور می‌کرد به زیرزمین منتقل کنند و عملیات اجرایی پروژه انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیر زمین، در سال ۸۶ آغاز شده و نهایتا این مهم در سال ۹۲ به پایان رسید و با احداث۹ کیلومتر تونل، در حدود ۳۰ هکتار از فضای شهری در منطقه ۱۷ و ۱۸ آزاد سازی شد. وی ادامه داد: شرکت راه‌آهن در بخش‌هایی از این ۹ کیلومتر، فضاهایی را به سوله‌های تاسیسات و پارکینگ اختصاص داده بود، اما این فضای خالی، رفته رفته به یک فضای بی‌دفاع شهری تبدیل شد و بروز انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی در این فضاهای رها شده، کم‌کم موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرد اما آنجایی که این محوطه در اختیار شرکت راه آهن بود، شهرداری تهران اجازه ورود به این زمین‌های رها شده را نداشت. صفات افزود: اخیرا تفاهم نامه‌ای میان شهرداری تهران و شرکت را‌ه‌آهن منعقد شده تا براساس آن شهرداری بتواند از این فضای روگذر به نفع مردم استفاده کند و برهمین اساس مسابقه طراحی بازآفرینی این ۹کیلومتر مسیر را که در ابتدا به طرح نیلوفری (شارباغ فعلی) شهرت یافت برگزار کرد که حدود ۲۴۰ تیم طراحی در آن شرکت کردند و نهایتا یک طرح انتخاب و به عنوان برنده این مسابقه اعلام شد. وی با بیان اینکه این ۹ کیلومتر فضای 

رها شده، هموار و برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بسیار مناسب است، گفت: به جرات می‌توان گفت که در هیچ جای تهران فضای مسطح یکپارچه اینچنینی وجود ندارد و می‌توان از این روگذر برای توسعه کارهای فرهنگی استفاده کرد. 

 

ارسال نظر