ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۰۲۴

ممنوعیت سفر دریایی  بدون تست کرونا از چهارشنبه 

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: هرگونه جابه‌جایی مسافر به صورت هوایی، زمینی، دریایی بدون دریافت نتیجه تست کرونا از ۲۸ آبان ماه سال جاری ممنوع شد. به گزارش مهر، سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: بر اساس ابلاغیه معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در راستای اجرای بند (۷) مصوبه جلسه چهل و دوم ستاد ملی مدیریت کرونا، در مورد عدم جابه‌جایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و با عنایت به تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا، از تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۹ هر گونه جابه‌جایی مسافر به صورت هوایی، زمینی، دریایی بدون دریافت نتیجه تست کرونا ممنوع است. بدین منظور با توجه به پیاده‌سازی بستر فنی توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران؛ لازم است با هماهنگی آن سازمان نسبت به برقراری ارتباط با بستر دولت الکترونیک اقدام و از این طریق استعلام لازم از پایگاه داده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.

تکلیف نرخ بلیت‌ هواپیما  هفته جاری روشن می‌شود

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در هفته جاری جلسه تعیین تکلیف نرخ بلیت هواپیما برگزار می‌شود. مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایلنا درباره میزان دریافت ارز نیمایی ایرلاین‌ها از سال 97 تاکنون اظهارداشت: بانک مرکزی در تاریخ 25 مردادماه سال 97 بخش نامه‌ای را به بانک مرکزی ارسال کرد مبنی بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی فقط می‌توانند ارز با نرخ برمبنای سامانه ETS یا از طریق ثبت خدمت و ثبت سفارش ارز نیمایی دریافت کنند. وی تاکید کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که در طول این مدت ارز 4200 تومانی دریافت نکردیم.  اسعدی سامانی ادامه داد: بانک مرکزی میزان دریافت ارز نیمایی توسط شرکت‌های هواپیمایی را منتشر کرده و اعداد و ارقام مشخص است. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: بانک مرکزی به اندازه نیاز شرکت‌ها ارز نیمایی در اختیار آنها قرار نداد. بخش عمده ارز مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی از طریق بازار آزاد تامین شد. وی تعیین تکلیف نرخ بلیت هواپیما با توجه به احتمال کاهش نرخ دلار با بر سر کار آمدن بایدن، گفت: جلسه شورای عالی قرار بر این است که در هفته جاری تشکیل شود و پس از آن موضوعات روشن خواهد شد.

 گام اول واگذاری فرودگاه‌های نفتی به شرکت فرودگاه‌ها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: گام اول واگذاری فرودگاه‌های تحت تملک وزارت نفت به وزارت راه و شهرسازی با انتصاب سرپرست فرودگاه خلیج فارس برداشته شد. به گزارش فارس، سیاوش امیرمکری با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در برنامه زمان‌بندی شده، باید نسبت به معرفی و استقرار نمایندگان خود به عنوان سرپرست 8 فرودگاه شامل خلیج فارس، ماهشهر، خارگ، سیری، لاوان، بهرگان، گچساران و آغاجری اقدام کند و انتصاب سرپرست فرودگاه خلیج فارس نیز در این راستا بود. امیرمکری گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، پلیس فرودگاه نیز در فرودگاه‌های مذکور جایگزین سازمان حراست شرکت ملی نفت با اولویت فرودگاه خلیج فارس خواهد شد و کارکنان سازمان حراست صنعت نفت نیز تحت مدیریت نماینده پلیس فرودگاه‌های کشور ماموریت خود را انجام می‌دهند.

افت ۴۴ درصدی تقاضا  در بازار مسکن

بر اساس اطلاعات به دست آمده، بین روزهای ۱۴ تا ۲۱ آبان ماه تمایل برای فروش مسکن در تهران ۲۴ درصد افزایش و تقاضا ۴۳.۷ درصد کاهش داشته است. از طرف دیگر قیمت پیشنهادی در نیمی از مناطق کاهش و در نیمی دیگر افزایش یافت. به گزارش ایسنا، در شرایطی که عمده بازارهای جهانی در انتظار تحولات سیاسی امریکا به سر می‌بردند، آمارهای یک سامانه نشان می‌دهد از روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه تا چهارشنبه ۲۱ آبان عرضه مسکن در شهر تهران ۲۴ درصد افزایش یافته است. تمایل برای فروش در مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۷، ۱۱، ۱۳، ۱۴، ۱۵ و ۲۱ به ترتیب به میزان ۷۴ درصد، ۵، ۳۵، ۱۰، ۴۹، ۵۰، ۲۰۰، ۲۴۳، ۳۸۳ و ۲۰ درصد رشد داشته است. بر اساس اطلاعات سامانه کیلید، تعداد آگهی‌های مناطق ۵، ۶، ۸، ۹، ۱۰ و ۲۲ به ترتیب ۷ درصد، ۳، ۵۳، ۵۹، ۱۸ و ۳۱ درصد کاهش یافته است. در این گزارش مناطق ۱۶ تا ۲۰ به دلیل پایین بودن تعداد آگهی‌های آن لحاظ نشده و منطقه ۱۲ نیز تغییر محسوسی نسبت به هفته قبل از آن نداشته است. در طرف تقاضا نیز که بر اساس مشاهده آگهی‌ها استنباط شده تقاضای خرید ملک در شهر تهران به میزان ۴۳.۷ درصد کاهش یافته که بیشترین افت به ترتیب در منطقه ۲۱ به میزان ۶۱- درصد، منطقه ۲۰ بالغ بر ۵۷- درصد، منطقه ۲۲ به میزان ۵۳- درصد، منطقه ۱۴ بالغ بر ۵۱- درصد و منطقه ۳ به میزان ۴۸- درصد بوده و کمترین افت مشاهده آگهی‌ها به ترتیب در منطقه ۱ بالغ بر ۲۷- درصد، منطقه ۱۰ به میزان ۳۰- درصد، منطقه ۱۲ بالغ بر ۳۴- درصد، منطقه ۷ بالغ بر ۳۷- درصد و منطقه ۴ به میزان ۳۹- درصد رخ داده است. همچنین میانگین قیمت‌های پیشنهادی در هفت منطقه دارای دیتاهای قابل اتکا کاهش و در هفت منطقه افزایش یافت. بطور کلی نیز نرخ پیشنهادی هر متر مربع مسکن شهر تهران در آگهی‌های فروش این سامانه ملکی طی بازه زمانی ۱۴ تا ۲۱ آبان افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

 

ارسال نظر