در شهر

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۹۷۰

کاهش ساعت فعالیت مترو پیشنهاد شهرداری نبود

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه کاهش ساعت فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی به پیشنهاد شهرداری نبوده است، گفت: امیدواریم اجرای این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تأثیر مثبتی جهت مقابله با این بیماری داشته باشد. سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفت‌وگو با فارس در مورد کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی به دلیل شرایط کرونا اظهار کرد: این اقدام با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شده و شهرداری پیشنهادی در این زمینه نداشته است. وی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا قانون محسوب می‌شود و عدم اجرای آن اقدامی خلاف قانون است. معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: ساعات کار اصناف و بسیاری از مشاغل تا ساعت ۱۸ بعد از ظهر اعلام شده و ۳ ساعت فرصت در نظر گرفته تا شهروندان بتوانند خود را به منزل برسانند.

باغ پرندگان تعطیل شد ورود خودرو به لویزان ممنوع

شهردار منطقه ۴ تهران گفت: با توجه به‌شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا، مجموعه تفریحی و گردشگری باغ پرندگان تهران تا اطلاع ثانوی تعطیل است. به گزارش مهر، محمد محمددوست با بیان اینکه شیوع مجدد ویروس کرونا در شهر تهران شرایط خاصی را برای استفاده شهروندان از امکانات تفریحی و گردشگری فراهم کرده است، افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس منحوس، مطابق با شرایط موجود و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کووید -۱۹ تصمیمات ویژه‌ای در شهرداری تهران اخذ شده است. او همچنین از اجرای محدودیت‌های تردد در بوستان‌های جنگلی منطقه ۴ خبر داد و گفت: با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا، با اجرای محدودیت‌های جدید، از ورود هرگونه خودرو به بوستان‌های جنگلی لویزان، یاس فاطمی و تلو بر اساس تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در شهرداری تهران تا اطلاع ثانوی جلوگیری خواهد شد.

طرح اقدام ملی  برای کاهش وزن کودکان

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در همایش بین‌المللی «علوم ورزشی» از تهدید جدی اضافه وزن در دهه‌های آینده کشور سخن گفت و اقدام مشترک برای ۲هزار روز نخست زندگی کودکان را ضروری خواند. به گزارش روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، امیر محسنی در این همایش که به صورت مجازی و با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با شعار «توسعه فناوری ورزشی برای زندگی فعال» برگزار شد، افزود: اضافه وزن و چاقی یکی از مشکلات بهداشتی - تغذیه‌ای است که این مشکل با سرعت بیشتری در کودکان و نوجوانان مشاهده شده و تاثیر معناداری بر روی سلامت روحی و جسمی دارد. وی اظهار کرد: یکی از تهدیدات چاقی در کودکان، زمانی است که آنها به سن بزرگسالی می‌رسند و در این زمان با بیماری‌های مزمن و مشکل در فعالیت‌های اجتماعی مواجه خواهند شد. تحقیقات نشان داده ۱۴ درصد از کودکان ایران با چاقی و اضافه وزن وارد مدرسه می‌شوند و افزایش کم‌تحرکی به دلایل مختلف، گروه‌هایی از آنها را در سنین ۱۸ تا ۲۰ سالگی و در دورانی چون سربازی با چاقی و اضافه وزن مواجه می‌کند.  به گفته مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، آنچه در این میان در افزایش معضلات اضافه وزن موثر است عوامل محیطی، سبک زندگی و عوامل فرهنگی بوده که می‌تواند نقش مخربی بر سلامت جسمانی، اجتماعی، عاطفی و عزت نفس کودکان داشته باشد.  وی تاکید کرد: طرح اقدام مشترک ملی برای ۲ هزار روز اول زندگی کودکان بر آن است تا بتواند بر افزایش فعالیت‌های بدنی و کاهش آثار مخرب چاقی در آنها اثرگذار باشد. در این طرح اهدافی چون پیشگیری و درمان معضل چاقی کودکان، فرهنگ‌سازی زندگی فعال و ارتقا نگرش کودکان به فعالیت‌های ورزشی، توسعه فضا و محیط‌های شهری متناسب با بازی کودکان، آموزش مهارت‌های پایه و بنیادی به کودکان را دنبال می‌کنیم.  محسنی افزود: سازمان ورزش شهرداری تهران در اجرای وظایف ذاتی خود در توسعه بسترهای ورزش همگانی با دارا بودن ۴۸۰ زمین چمن مصنوعی و بیش از ۲۰۰ مجموعه ورزشی چند منظوره، تلاش دارد با اجرای این طرح و با مشارکت دستگاه‌هایی چون وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، گامی موثر در افزایش سلامت شهروندان بردارد.

خیابان تاریخی  «گوته» احیا می‌شود

با همکاری بین شهرداری منطقه ۱۲ و معاونت فنی و عمرانی شهرداری، برنامه‌ریزی برای شکل‌گیری و احیای محور گوته در اراضی فوقانی تونل امیرکبیر و تعریف کاربری‌های متناسب با این محله انجام و کار اجرایی آن آغاز می‌شود. به گزارش ایلنا، علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ درباره بازسازی و مرمت خیابان تاریخی گوته گفت: محور خیابان گوته به عنوان یکی از محورهای تاریخی در منطقه ۱۲ است که مشغول برنامه‌ریزی برای شروع عملیات عمرانی و اجرایی هستیم تا آن را احیا کنیم. او با بیان اینکه این محور در نقشه‌های قدیمی و مستندات تاریخی ثبت و ضبط شده، افزود: در فرایند ساخت تونل امیرکبیر، این محور از ماهیت خود خارج شده که با همکاری بین شهرداری منطقه ۱۲ و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، برنامه‌ریزی فضایی و اجرایی برای شکل‌گیری و احیای این محور و کاربری‌ها و کارکردهای متناسب مجموعه محله به زودی انجام و کار اجرایی آن آغاز می‌شود.

 

ارسال نظر