در شهر

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۷۸۷

 

بستری 6  هزار بیمار  کرونایی در بیمارستان‌های پایتخت

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران از فوت حدود 18 هزار نفر در پایتخت به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر 6 هزار نفر به دلیل این بیماری در بیمارستان‌های تهران بستری هستند و 3 هزار نفر وضعیت‌شان وخیم است. ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار کرد: روز پنجشنبه گذشته 173 مرگ ناشی از کرونا در سازمان بهشت‌زهرا (س) ثبت شد و وضعیت همچنان وخیم است از ابتدای شیوع کرونا تا پنجشنبه گذشته حدود 18 هزار (17هزار و 754) مرگ ناشی از کرونا در تهران به وقوع پیوسته که این موضوع فاجعه‌ای دردناک برای تهران محسوب می‌شود. خداکرمی گفت: اعلام آمار مرگ و میر در شرایط وخیم این بیماری سبب می‌شود شهروندان توجه بیشتر و جدی‌تری نسبت به موضوع کرونا داشته باشند و برای مراقبت از خود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری به عمل آورند. وی گفت: امیدواریم که هر چه سریع‌تر تصمیمات جدی جهت مهار کرونا از جمله تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران اجرایی شود تا آمار مبتلایان و متوفیان کاهش و بیمارستان‌ها نیز وضعیت مساعدتری به دست آورند. در همین حال، اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به موضوع قرنطینه کامل دو تا سه هفته‌ای تهران گفت: ما به این تصمیم رسیده‌ایم که تهران باید چند هفته قرنطینه کامل شود و راهی هم جز این موضوع وجود ندارد. وی اظهار کرد: در ستاد عملیاتی مبارزه با کرونا که متشکل از مجمع نمایندگان تهران، اعضای شورا، شهردار تهران، نیروی انتظامی، سپاه، استانداری تهران، زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران و دانشکده‌های علوم پزشکی هستند، تصمیم گرفته‌ایم که تهران را دو تا سه هفته قرنطینه کنیم. مکاتبات لازم را انجام داده‌ایم و به ارکان مختلف از ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزیر کشور و نامه‌ای هم به محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی زده‌ایم، البته یکی از خروجی‌های کار ما هم ممانعت از سفرهای هفته پیش بود. شاکری اضافه کرد: درخواست جلسه از ستاد ملی کرونا کرده‌ایم. روز شنبه هفته جاری نیز هم نامه قرنطینه کامل تهران را ارسال کرده‌ایم و حتی تقاضای ملاقات با رییس‌جمهور را هم دادیم.

تدوین بودجه ۱۴۰۰ شهرداری منطبق با کرونا

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران از تدوین بودجه۱۴۰۰شهر تهران براساس اپیدمی کرونا خبر داد. مجید فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد شاخص‌های بودجه۱۴۰۰ شهرداری تهران با اشاره به روزهای کرونایی تهران و جهان، گفت: ﻫﻤﻪﮔﻴﺮی ﻛﺮوﻧﺎ در ﺷﺮایطی رخ داده اﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻛﺸﻮرﻫﺎ در ﺣﺎل اﺟﺮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺧﻮد بودند و تنها می‌توان گفت در کشور ما اجرای بودجه پس از شروع همه‌گیری کرونا آغاز شد و البته شورا و مجلس در دوران تصویب بودجه سال ۱۳۹۹ با همه‌گیری کرونا مواجه شدند و فرصت تغییر بودجه متناسب با شرایط کرونا برای مجلس و شورای شهر چندان فراهم نبود. وی افزود: با این حال ما در شورای شهر با در نظرگرفتن اعتبارات پیش بینی نشده در اختیار شهردار تهران برای مدیریت بحران و پشتیبانی از تاب آوری شهر و پیش بینی اعتباری بالغ بر ۵۰میلیارد ریال برای پایش سلامت کارکنان و کارگران شهرداری تهران برای اولین‌بار در سال ۱۳۹۹ زمینه‌های توجه به اثرات و پیامدهای کرونا در زمان بررسی و تصویب بودجه سال ۱۳۹۹ فراهم شد، علاوه بر این از ابتدای سال ۱۳۹۹ کمیته بودجه و نظارت مالی شورا نسبت به بررسی سناریوهای تحقق بودجه سال ۱۳۹۹ اقدام و نتایج آن در اختیار اعضای شورا و شهردار قرار گرفت که بر اساس آن زمینه تهیه و تصویب بسته محرک اقتصادی فراهم شود. رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران با تاکید براینکه اکنون اما پس از گذشت ۹ ماه دست و پنجه نرم کردن همه آحاد جامعه با همه‌گیری کرونا، ما در آستانه تهیه و ارایه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران هستیم، گفت: بر همین اساس و به منظور استفاده از تجربیات جهانی نسبت به ترجمه گزارش صندوق بین‌المللی پول درباره بودجه‌ریزی در شرایط کرونا اقدام کردیم که نتایج آن در اختیار اعضای شورا قرار خواهد گرفت و بدون شک توجه به تاب آوری شهر، پایداری خدمات شهرداری و تداوم روند توسعه شهر با تاکید بر توسعه محلات سه اصل کلیدی است که باید در تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ مورد توجه قرار گیرد. رشد ۳۲  درصدی کشف سلاح 

در استان تهران 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از رشد ۳۲ درصدی کشف سلاح در شش ماهه اول امسال خبرداد. به گزارش ایسنا سعید محمودی با اعلام این خبر گفت: در شش ماه اول امسال در مجموع تعداد ۳۳ قبضه اسلحه شکاری و جنگی مجاز و غیرمجاز در استان توسط ماموران اجرایی کشف و ضبط شد. وی با بیان اینکه در همین رابطه تعداد ۱۰۸ نفرمتخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که پرونده آنها در حال رسیدگی است، اظهارکرد: درحوزه شکار و صید و طی این مدت ۲۲ نفر قبل از اقدام به شکار توسط ماموران اجرایی دستگیر شدند. محمودی با اشاره به اینکه با ۳۴ مورد نگهداری وخرید وفروش حیات وحش زنده وغیر زنده در این مدت برخورد شده است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده ازتخریب ۴۹۶ متر مربع از اراضی ملی جلوگیری به عمل آمد و ۷۹ مورد آتش‌سوزی مهار شد. وی ادامه داد: در شش ماهه ابتدای امسال، در مجموع تعداد ۸۱ پرونده تخلف در مراجع قضایی تشکیل شده و درجریان بوده و هشت پرونده نیز مختومه شده است.

 

ارسال نظر