در شهر

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۶۹۲

متروی تهران به خط راه‌آهن متصل می‌شود

شهردار تهران گفت: چهار ایستگاه جدید به خط ۶ مترو اضافه می‌شود و این خط با اتصالات کوچکی به راه‌آهن متصل خواهد شد.

به گزارش مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم با بیان اینکه در کارهای مهندسی معمولاً نقاط عطفی وجود دارد و همواره در یاد کسانی که در این پروژه‌ها هستند، می‌ماند، اتصال دستگاه عظیم حفاری و رسیدن به جایگاه‌هایی که نقطه عطف تلقی می‌شود از همین جنس است، گفت: به خواسته‌های پیمانکار پروژه خط ۶ و کمبود مالی با پیگیری اوراق مشارکت به خواسته‌های مالی پیمانکاران رسیدگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های مترو به خصوص در خطوط ۶ و ۷ فراهم شده و بیشترین مشکل واگن و تامین اعتبار است که شهرداری در این تامین اعتبار تنهاست.

حناچی با اشاره به اینکه تعداد مسافران مترو و اتوبوس اکنون در ایام کرونا به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده گفت: اما این شرایط به قبل  باز می‌گردد و نیاز به حمایت دارد.

وی افزود: برای پروژه‌ای که روزانه با 4 میلیون مخاطب روبه‌رو است، حمایت بیشتری نیاز داریم. اوراق مشارکت ۹۸ رسیده است، اما مشکلات اداری در تامین اجتماعی داریم که انتظار داریم مشکلات هر چه زودتر حل شود.

بهره‌برداری از سامانه  هشدار سیل و زلزله در تهران

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از بهره‌برداری طرح‌های توسعه سامانه هشدار سیل و زلزله در تهران خبر داد. به گزارش فارس، رضا کرمی محمدی با اشاره به احداث و راه‌اندازی 10 ایستگاه باران سنج حوضه‌های شمال تهران در سال گذشته گفت: سامانه نسل 4 پیش بینی و هشدار سیل حوضه‌های آبریز شمال تهران با همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از طریق اجرای روش‌های همادی پیش بینی هواشناسی و شبیه‌سازی هیدرولوژیکی طراحی و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: از سوی دیگر با توجه به نیاز شهر تهران به برنامه‌های ویژه مدیریت و کنترل برف و یخبندان، 4 ایستگاه جدید برف سنجی با هدف آمادگی برای مقابله با یخبندان در مناطق شمالی تهران نصب شده است که بر اساس آن پایش برخط ارتفاع برف و برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تجهیزات و خدمات مقابله انجام می.شود.  کرمی محمدی با اشاره به طرح پایلوت سامانه هشدار سریع زلزله مشتمل بر 4 ایستگاه شتابنگاری که در سال 92 در بخش شرقی گسل مشاء با همکاری جایکا اجرا شده بود، گفت: در ادامه تکمیل این پروژه خرید 22 دستگاه شتابنگار جدید زلزله از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و عملیات احداث و تکمیل و راه‌اندازی تجهیزات پایشی این سامانه به منظور تجزیه و تحلیل اولین سیگنال‌های دریافتی از زلزله روی گسل‌های اصلی اطراف شهر تهران به پایان رسیده که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

 

ارسال نظر