در شهر

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۶۰۴

افت 24 درصدی صدور پروانه ساختمانی در سال جاری

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران از صدور ۴ هزار و ۱۰۵ مورد پروانه ساختمانی در 7 ماه نخست سال جاری و کاهش ۱۹ درصدی متراژ ساخت و ساز نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ خبر داد. به گزارش ایسنا، حامد سلیمی با بیان این مطلب گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مهر ماه سال جاری، ۴ هزار و ۱۰۵ مورد پروانه ساختمانی صادرشده است که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۵ هزار و۴۳۰ مورد بوده که 24.4 درصد افت داشته است. وی افزود: از لحاظ متراژ ساخت‌وساز در 7 ماه اول امسال، مجوز ساخت حدود ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار مترمربع صادر شده است؛ این در حالی است که سال گذشته مجوز ساخت حدود ۶ میلیون و ۹۸۰ هزار مترمربع صادرشده بود که شاهد کاهش حدود ۱۹ درصدی ساخت ‌وساز از لحاظ متراژ نیز هستیم. سلیمی گفت: از تعداد پروانه‌های صادره در ۷ ماه نخست امسال، ۳ هزار و ۷۹۹ مورد در

پهنه R  (مسکونی) ۲۲۸ مورد در پهنه M (مختلط تجاری، اداری و مسکونی) و ۷۸ مورد در پهنه S (کار و فعالیت) قرار دارند. وی افزود: از مجموع پروانه‌های صادر شده در سال گذشته نیز ۵ هزار و ۳۹ مورد در پهنه مسکونی، ۳۰۶ مورد در پهنه مختلط و ۸۵ مورد در پهنه کار و فعالیت جای گرفته‌اند. او با اشاره به فراوانی صدور پروانه در ۲۲ منطقه گفت: در هفت ماه نخست سال ۹۹ بیشترین فراوانی صدور پروانه در منطقه ۱۵ با ۵۳۱ مورد، منطقه ۴ با ۳۴۸ مورد و منطقه ۱۴ با ۳۰۷ مورد رقم خورد؛ کم‌ترین میزان صدور پروانه هم به ترتیب در منطقه ۹ با ۶۷ مورد، منطقه ۶ با ۱۱۱ مورد و منطقه ۱۲ با ۱۱۴مورد اتفاق افتاد. سلیمی بیان کرد: در 7 ماه اول سال ۹۸ نیز بیشترین تعداد پروانه با ۴۸۳ مورد در منطقه ۴، ۴۶۲ مورد در منطقه ۱۵ و ۳۹۵ مورد در منطقه ۱۴ صادرشده بود، همچنین منطقه ۶ با ۸۹ مورد، منطقه ۱۹ با ۱۲۶مورد و منطقه ۱۲ با ۱۳۵ مورد کم‌ترین میزان صدور پروانه در هفت ماه نخست سال گذشته را ثبت کردند. او در خصوص فراوانی متراژ ساخت‌وساز در مناطق ۲۲گانه نیز گفت: در ۷ ماه نخست سال مناطق۵، ۴ و ۲ مجوز بیشترین متراژ ساخت‌وساز را داشته و مناطق ۹، ۱۹ و ۱۰ مجوز کمترین متراژ ساخت‌وساز را گرفته‌اند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته مناطق ۵، ۴ و ۱ بیشترین و مناطق ۱۹، ۹ و ۶ کمترین مجوز ساخت‌وساز را دریافت کرده‌اند.

شغل دستفروشی به رسمیت شناخته شد

علی مفاخریان، مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر حرفه دستفروشی به رسمیت شناخته شده و تعدادی از دستفروشان هم شناسنامه‌دار شدند، گفت: با وزارت کار و نهادهای حمایتی در تعامل هستیم که اگر قرار است با توجه به شرایط کرونا به دستفروشان تسهیلاتی داده شود از طریق این سامانه باشد. به گزارش فارس، او با بیان اینکه 40 روز بازار و شب بازار در تهران داریم گفت: 5 هزار غرفه در این بازارها وجود دارد و تا پایان سال جاری به 10 هزار غرفه خواهند رسید. مفاخریان در خصوص دریافت کرایه از دستفروشان برای این غرفه‌ها گفت: در حال حاضر هزینه‌ای بابت غرفه‌ها دریافت نمی‌شود اما قرار است حدود 10 هزار تومان بابت هزینه نظافت و ... از دستفروشان دریافت شود اما هنوز زمان دریافت این رقم هم مشخص نیست. وی اضافه کرد: بر اساس سامانه‌ای که راه‌اندازی کردیم 10 هزار دستفروش ثبت نام کردند اما 5 هزار نفر آنها تایید شدند.

 

ارسال نظر