ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۰۱:۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۷۲۵۶۵

اوراق تسهیلات مسکن  ۲۲۴ هزار تومان!

در معاملات دیروز فرابورس، یکی از نمادهای زیرمجموعه اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی به تعداد محدود تا ۲۲۴ هزار تومان به فروش رسید.

به گزارش مهر، در اتفاقی عجیب در حالی که اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در روزهای اخیر به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن با کاهش قیمت روبرو شده و با رسیدن به کف دامنه نوسان (منفی ۵ درصد)، به کانال ۸۰ هزار تومان سقوط کرده است، قیمت اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی در معاملات دیروز بازار سرمایه با رشد ناگهانی مواجه شد. ۸۷ برگه از نماد تملی ۷۰۴ (اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی صادره در تیر ماه ۹۷) که اعتبار آن از زمان صدور تا ۳ سال است، طی ۵ فقره معامله به ارزش هر برگه، ۲۲۴ هزار و ۲۴۸ تومان به فروش رسید. ۱۰ برگه از همین نماد نیز ۲۱۳ هزار و ۵۷۰ تومان فروش رفت. ۱۲۰ برگه از نماد تملی ۷۱۱ (اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی صادره در بهمن ۹۷) نیز ۱۴۲ هزار و ۳۴۰ تومان و ۳۶ برگه از نماد تملی ۸۰۲ (اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی صادره در اردیبهشت ۹۸) نیز ۱۵۵ هزار و ۵۴۸ تومان فروش رفت. اما اوراق تسهیلات مسکن متعلق به بانک مسکن در اکثر نمادهای زیرمجموعه «تسه»، در معاملات روز شنبه ۱۰ آبان در بازه ۸۳ تا ۹۰ هزار تومانی بود؛ تاکنون ۲۰ هزار برگه از نماد تسه ۹۹۰۷ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در مهر امسال) در بازار به فروش رسیده که قیمت آن به ازای هر برگه، ۸۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

هواپیما دیگر فقط برای پولدارها است

رییس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان با بیان اینکه قشر متوسط جامعه قدرت خرید بلیت هواپیما ندارد، گفت: قیمت بلیت هواپیما آن قدر بالا رفته که تنها افراد متمول می‌توانند از هواپیما استفاده کنند و افرادی که از سطح درآمد متوسطی برخوردار هستند، قطعا نمی‌توانند حتی یک سفر با هواپیما داشته باشند. امید خوانساری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی تنها به منافع خود و تعداد انگشت‌شماری چارترکننده توجه دارند و منافع مردم برای آنها چندان مهم نیست.چارترکننده‌ها بلیت را با قیمت‌های پایین از شرکت‌های هواپیمایی می‌خرند و با قیمت‌های نجومی به مردم می‌فروشند. او تصریح کرد: در مسیرهای خوزستان حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد از حجم اشغال پروازها، مربوط به کارکنان دولتی است که قیمت بلیت برای آنها چندان مهم نیست و شرکت یا سازمان مربوطه هزینه بلیت آنها را می‌پردازد. کمتر از ۴۰ درصد از ضریب اشغال پروازها در مسیرهای خوزستان در اختیار مردم است که بخش عمده‌ای از این افراد نیز اشخاص متمول هستند و قیمت بلیت چندان برای آنها فرق ندارد. خوانساری با بیان اینکه قشر متوسط جامعه قدرت خرید بلیت هواپیما ندارد، گفت: قیمت بلیت هواپیما آن قدر بالا رفته که تنها افراد متمول می‌توانند از هواپیما استفاده کنند و افرادی که از سطح درآمد متوسطی برخوردار هستند، قطعا نمی‌توانند حتی یک سفر با هواپیما داشته باشند زیرا هزینه‌های پرواز بسیار بالا است. وی بیان کرد: باید چاره‌ای اندیشیده شود تا بیماری که برای درمان باید سفر کند، بتواند به جای اتوبوس یا قطار از هواپیما استفاده کند؛ در حال حاضر قیمت‌ها آن قدر بالا است که همه به اتوبوس و قطار روی آورده‌اند. رییس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان گفت: سازمان هواپیمایی کشور به بحث قیمت‌ها ورود کرده است اما این اقدام به تنهایی برای نظارت و کنترل قیمت نرخ بلیت پروازها کافی نیست و باید همه دستگاه‌هایی که وظیفه نظارتی و اجرایی دارند به این مساله ورود کنند و به کمک سازمان هواپیمایی کشوری بیایند.

سامانه بارشی جدید عصر چهارشنبه وارد کشور می‌شود

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از عصر روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که در پی آن سواحل دریای خزر با بارش‌های پراکنده همراه خواهد بود. گودرزی در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت جوی حال حاضر کشور گفت: تا اواسط هفته پیش‌بینی جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور را داریم. او ادامه داد: افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی تا اواسط هفته ادامه دارد و هموطنان به‌ویژه کودکان، سالمندان و بیماران از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند. کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از دوشنبه تا پایان هفته در سواحل شمالی و شمال غرب کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و انتظار بارش‌ها در آذربایجان غربی را داریم و دما تا ٦ درجه کاهش خواهد داشت.

 

ارسال نظر