در شهر

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۴۲۰

ماجرای   هدیه   مسموم  مدیرکل محیط زیست به تهرانی‌ها

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به افتتاح مجدد 6 کارخانه آلاینده سیمان در پایتخت گفت: به نظرم این موضوع هدیه مسموم مدیرکل محیط زیست به مردم تهران است.

خلیل‌آبادی در صحن شورای شهر در تذکری به شهرداری درباره فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه اظهار کرد: شهرداری و سازمان محیط زیست باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعطیلی و جلوگیری از بهره‌برداری معادن شن، ماسه و سیمان در حریم تهران اقدام کند. وی افزود: حدود 40 درصد از آلایندگی‌ها، مربوط به صنایع آلاینده‌های فعال در اطراف تهران است که در مواقع اضطراری این صنایع تعطیل می‌شوند. این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: متأسفانه در هفته‌های گذشته با حضور رییس سازمان محیط زیست تهران و شهرستان ری 6 کارخانه سیمان تهران که یکی از صنایع آلاینده است و از کار افتاده بود، مجددا افتتاح شد. خلیل‌آبادی گفت: ‌جای سوال دارد که اگر 40 درصد آلاینده شهر تهران مربوط به صنایع آ‌لاینده است مدیرکل محیط زیست تهران با چه توجیهی در آغاز فصل سرما و شیوع کرونا به مردم این هدیه مسموم را تقدیم کرده است. وی گفت: به حناچی شهردار تهران بر اساس ماده 60 قانون برنامه سوم توسعه شهرداری تذکر می‌دهم و هر چه سریع‌تر باید نسبت به تعطیلی و جلوگیری از بهره‌برداری معادن شن و ماسه و سیمان در محدوده و حریم تهران اقدام شود.

جریمه ۶ هزار خودرو به‌دلیل عدم‌استفاده سرنشین از ماسک

رییس پلیس تهران از جریمه بیش از ۶هزار خودرو به‌دلیل عدم‌استفاده از ماسک در تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم، سردار حسین رحیمی در اجرای طرح مشترک امنیت سلامت‌محور با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در ستاد فرماندهی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس از نخستین روزهای کرونا کنار مدافعان سلامت ایستاده است، اظهار کرد: تقریباً در دو هفته گذشته تمام توان خود را برای مقابله با کرونا گذاشته‌ایم.

رییس پلیس تهران تصریح کرد: تمام توان پلیس در تهران مخصوصاً گشتی‌ها، پلیس راهور، پیشگیری، یگان امداد و حتی حدود 50 گشت امنیت اخلاقی را برای کمک به بحث سلامت به‌کار گرفته‌ایم.

این مقام انتظامی افزود: 150 گشت مشترک از سایر دستگاه‌ها نیز به کمک پلیس خواهند آمد تا مصوبه ستاد ملی کرونا اجرا شود، از چند روز گذشته برخوردها با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی را شدت بخشیدیم و 363هزار تذکر به افرادی که ماسک زدن را رعایت نمی‌کردند، دادیم. وی با اشاره به بازدید از بیش از 24 هزار واحد صنفی توسط پلیس اماکن در چند روز گذشته، گفت: 710 واحد صنفی که ضوابط ابلاغی را رعایت نمی‌کردند اخطار پلمب گرفتند و 139 واحد نیز پلمب شدند همچنین بالغ بر 6 هزار و 22 مورد اعمال قانون برای خودروهایی داشتیم که خود یا سرنشین آنها ماسک زدن را رعایت نمی‌کردند.

نام ۱۴ خیابان و معبر  در شهر تهران تغییر کرد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا به تغییر نام ۱۴ خیابان و معبر در پایتخت رای مثبت دادند. در جلسه صبح دیروز شورای شهر بررسی تغییرنام ۱۴ خیابان و معبر در شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.  محمد جواد حق شناس رییس کمیته نامگذاری شورای شهر در این باره گفت: تغییر نام خیابان کشاورزی واقع در منطقه ۱۲ به نام خیابان عبدالله موحد از کشتی گیران به نام پیشنهاد شد و همچنین تغییر خیابان الهام در منطقه بزرگراه علامه جعفری در منطقه ۵ نیز به نام پرویز ابوطالب پیشنهاد شده است. او ادامه داد: تغییر نام خیابان مجلسی واقع در منطقه ۶ شهرداری به خیابان ایرنا، تغییر نام خیابان میعاد در حد فاصل میدان دریاچه واقع در منطقه ۲۲ به نام خیابان یاسوج، تغییر نام خیابان پردیس در بزرگراه شهید خرازی در منطقه ۲۲ به نام خیابان شهرکرد، تغییر نام خیابان عطار نیشابوری در بزرگراه شهید خرازی در منطقه ۲۲ به نام خیابان سبزوار، تغییر نام خیابان رهی معیری در منطقه ۲۲ به نام خیابان اسفراین، تغییر نام خیابان خواجوی کرمانی در منطقه ۲۲ به نام جیرفت و تغییر نام خیابان پالیز در منطقه ۲۲ به نام خیابان کهنوج نیز پیشنهاد شده است. او با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد خیابان‌های منطقه ۲۲ نامگذاری مصوب شورای شهر را ندارند، افزود: یک اطلسی تهیه شده است که براساس آن در نظر داریم نام شهرهای ایران را در راستای افزایش وحدت در خیابان‌های تهران بگذاریم و از آن جایی که عمده خیابان‌های منطقه ۲۲ نام مصوب شورای شهر را ندارند از آن منطقه آغاز کردیم و در مورد نامگذاری خیابانی به نام ایرنا بگویم که خیابان کنار این خبرگزاری بنا به درخواست مسوولان این خبرگزاری به نام ایرنا تغییر نام خواهد داد. رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: تغییر نام خیابان همت واقع در منطقه ۱۵ به نام شهید محمد مولایی، تغییرنام کوچه بی‌نام در محدوده خیابان شهید زهدی در منطقه ۴ به نام کوچه عقیق، تغییر نام کوچه مهراس در خیابان پیروزی در منطقه ۱۴ به کوچه شهید عماد فاریابی، تغییر نام بن بست بی‌نام در خیابان غفاری واقع درمنطقه ۱۱ به بن بست زرد قناری و تغییر نام کوچه طالقانی در محدوده بلوار شهید غیبی در منطقه ۲۰ شهرداری به نام کوچه بهنام عیسی‌زاده نیز پیشنهاد شد.

 

ارسال نظر