ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۳۵۲

درخواست ایرلاین‌ها از ستاد کرونا

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، خواستار تجدید نظر وزارت بهداشت در اجرای محدودیت ۶۰ درصدی فروش ظرفیت پروازهای داخلی شد. به گزارش مهر، مقصود اسعدی سامانی با اشاره به دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر الزام شرکت‌های هواپیمایی برای استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت هواپیماهای خود، افزود: با وجود اینکه شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) ایرانی موظف به رعایت این دستورالعمل هستند، اما نرخ بلیت‌ها تغییر نخواهد نکرد و بلیت‌ها همچنان با نرخ قبلی به فروش می‌رسند. وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی در دنیا، محدودیتی برای پذیرش مسافر در هواپیماهای خود ندارند، اضافه کرد: هیچ استانداردی برای کاهش ظرفیت هواپیما در دنیا وجود ندارد و فقط در کشور ما، به دلیل شیوه نامه‌ای که وزارت بهداشت تکلیف کرده است، این محدودیت اجرا می‌شود. اسعدی سامانی تاکید کرد: اکنون شرکت‌های هواپیمای خارجی که از ایران عبور می‌کنند شامل این طرح نمی‌شوند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در شرایط فعلی، شرکت‌های هواپیمایی افزایش نرخی نخواهند داشت و چنانچه دولت بتواند تسهیلاتی را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد و هزینه آنها را جبران کند، نرخ‌ها به همین صورت باقی خواهند ماند، در غیر این صورت شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) مجبور به افزایش قیمت خواهند شد. وی با یادآوری از اینکه تاکنون هیچ شرکت هواپیمایی بلیت‌های کلاس اکونومی‌اش را بالاتر از نرخ تعیین شده اعلام نکرده است، گفت: افزایش نرخ بلیت، صرفاً در کلاس‌های بیزنس به دلیل خدماتی که ارایه می‌دهند رخ داده است. اما در کلاس‌های اکونومی، شرکت‌های هواپیمایی موظف به ارایه بلیت در دامنه نرخ تعیین شده هستند. اسعدی سامانی بر ضرورت تغییر نرخ بلیت سفرهای هوایی تاکید کرد و افزود: با این نرخ تعیین شده، شرکت‌های هواپیمایی فقط می‌توانند هزینه کارکنان خود را تأمین کنند و در نتیجه امکان جایگزینی تجهیزات و امکانات خود را برای پایداری در این صنعت ندارند. وی با انتقاد از رویکرد وزارت بهداشت در کاهش ظرفیت هواپیماهای کشور، ادامه داد: مطابق آمار از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مسافر هوایی در جهان، تاکنون فقط ۴۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. یعنی از هر ۲۷ میلیون مسافر هوایی، فقط یک نفر به کرونا مبتلا شده است و با توجه به این موضوع، شرکت‌های هواپیمایی کشور منتظر تجدید نظر وزارت بهداشت در زمینه محدودیت‌های هوایی هستند.

افزایش ۱۷ درصدی سفرهای جاده‌ای در آخر هفته

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: سفرهای بین استانی در تعطیلات آخر هفته‌ای که گذشت در مقایسه با هفته قبل آن، ۱۷.۶ درصد افزایش یافت. به گزارش صدا و سیما، علی اکبر آشوری افزود: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های تردد شمار منصوبه در سطح شبکه جاده‌ای کشور، در روزهای پنجشنبه و جمعه اول و دوم آبان بیش از سه میلیون و ۵۴۱ هزار خودرو، تردد بین استانی داشته‌اند. وی اضافه کرد: این میزان، نشان‌دهنده رشد ۱۷ و ۶ دهم درصدی سفرها در این هفته در مقایسه با مدت مشابه هفته قبل است. رییس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: همچنین این عدد نسبت به تعطیلات دو هفته قبل 7.5 درصد افزایش نشان می‌دهد، اما میزان ترددهای بین استانی در مقایسه با ۳ هفته قبل ۴ و نیم درصد و در مقایسه با هفته اول مهر ۹.۱ درصد کاهش داشته است. به گفته آشوری در مجموع، میزان ترددهای بین استانی در مقایسه با دو هفته قبل رشد داشته، اما سفرها نسبت به یک ماه قبل، کاهش یافته است.

کاهش ۲۶ درصدی پروازهای فرودگاه مهرآباد

پروازهای فرودگاه مهرآباد در ۶ ماه نخست امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش داشت. به گزارش مهر، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اعلام کرد: در ۶ ماه اول سال ۹۹، در این فرودگاه با بیش از ۴۵ هزار و ۸۰۰ پرواز، ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند. بر اساس اعلام این فرودگاه، با توجه به شرایط ناشی از انتشار ویروس کرونا در ۶ ماه اول سال، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۲۶ درصد کاهش در نشست و برخاست و ۲۸ درصد کاهش در جابه‌جایی مسافر داشته‌ایم. در حوزه حمل بار نیز بیش از ۳۱ هزار تن بار در ۶ ماه اول سال در مهرآباد جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته‌ایم.

 

ارسال نظر