در شهر

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۳۱۶

ضرورت تعطیلی تهران و انتقال بیماران کرونایی به سایر شهرها

عضو شورای شهر تهران از معکوس شدن روند مهاجرت در پایتخت به دلیل شرایط کرونا خبر داد و گفت: وضعیت تهران به لحاظ کرونا به سمت خطرناک شدن پیش رفته و تعطیلی شهر ضرورت دارد. حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت کرونا در پایتخت، اظهار کرد: تهران به لحاظ فوتی‌های ناشی از کرونا طی روزهای گذشته بیشترین آمار را داشته و بدترین وضعیت را به لحاظ شیوع کرونا در پایتخت شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه وضعیت تهران به لحاظ شیوع کرونا بسیار نگران‌کننده است، گفت: در صورتی که تمهیدات ویژه و عاجل جهت مقابله با این بیماری اتخاذ نشود وضعیت به سمت خطرناک‌ شدن پیش خواهد رفت. تجمع‌های خانوادگی و حضور کارمندان در ادارات به موضوع شیوع کرونا دامن زده است و تجربه اسفند سال گذشته نشان می‌دهد که اگر تعطیلات در پایتخت به صورت جامع اجرایی شود شاهد کاهش آمار ابتلا به کرونا خواهیم بود. به دلیل تعطیلات نوروز در اردیبهشت آمار متوفیان به کرونا به کمتر از 10 نفر رسید و اگر اکنون هم تعطیلات سراسری اعلام شود زنجیره کرونا قطع خواهد شد. خلیل‌آبادی گفت: ‌هر چند که شرایط مالی و اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها مناسب نیست ولی اکنون موضوع جان مهم‌تر از مساله اقتصاد است و هر یک نفری که به دلیل کرونا در کشور جان خود را از دست می‌دهد تبعات بیشتری برای خانواده و جامعه دارد و در آینده با سوگ‌های انباشته شده و مشکلات مضاعف و در هم تنیده مواجه خواهیم شد. وی تصریح کرد: در پاییز و زمستان و هر سال تعطیلات 5 تا 6 روزه به دلیل آلودگی هوا اتخاذ می‌شد که می‌توانیم امسال نیز این تعطیلات را به همه ادارات و اصناف تأمین دهیم تا وضعیت کرونا بهبود یابد. عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: آمار متوفیان کرونا در تهران افزایش یافته و در دوشنبه هفته جاری 160 نفر در بهشت زهرا (س) به دلیل کرونا تغسیل و تدفین شدند. خلیل‌آبادی گفت: آمار متوفیان کرونا در تهران بالاتر از متوسط کشوری است چرا که تهران جمعیت بیشتری را در خود جای داده و یک در هم تنیدگی دارد و برخی هم قبلا برای درمان کرونا از شهرستان‌ها به تهران آمده بودند و همین باعث افزایش آمار متوفیان ناشی از کرونا در پایتخت بوده است.

دولت کمک مالی به حوزه ورزش شهرداری تهران  نداشته است

شهردار تهران گفت: دولت تاکنون کمک مالی به حوزه ورزش شهرداری تهران نداشته است.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی با حضور در مجموعه تخصصی تیراندازی پردیسان، شاهد بازی‌های بومی و محلی، تکواندو، تیراندازی، دوچرخه تریال، شوت دارت، تنیس روی میز، سپک تاکرا و ... بود. در این میان، شهردارتهران خود نیز با برداشتن اسلحه، تیراندازی کرد و با پرتاب دارت، سیبل را مورد هدف قرار داد. 

تیراندازی با کمان از دیگر فعالیت‌های ورزشی آقای شهردار بود که پس از تماشای ورزش زورخانه‌ای صورت گرفت. در این جشنواره که با مشارکت سازمان ورزش شهرداری تهران و حضور «محمدرضا جوادی یگانه» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، «امیر محسنی» مدیرعامل سازمان ورزش و «حسن رحمانی» شهردار منطقه ۲ برگزار شد، گروه‌های مختلف ورزشی به اجرای حرکات مهیج ورزشی و انجام بازی‌های بومی محلی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پرداختند. شهردارتهران در پاسخ به اینکه اماکن ورزشی شهرداری تهران در زمان کرونا به حالت تعطیل و نیمه تعطیل در آمده‌اند، آیا جبران خسارتی از سوی دولت در این حوزه صورت گرفته است؟ گفت: در این باره دولت کمک مالی و ریالی به شهرداری نداشته است. «پیروز حناچی» همچنین با حضور در جشنواره ورزشی منطقه 2 با اشاره به ورزش‌های بومی و محلی و ورزش‌هایی که به تازگی به محدوده بازی‌های لیگ و بین المللی اضافه شده‌اند، افزود: برنامه ورزشی امروز حرکت نمادینی بود که در شرایط کرونایی باید بتوانیم با ورزش و نشاط، قدری از روحیه خمود شهروندان را در شرایط قرنطینه بازسازی کنیم. وی در خصوص اختصاص فضای باز بوستان‌های پایتخت به ورزش همگانی ادامه داد: شهروندانی که قبل از شیوع ویروس کرونا در سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی شهرداری ورزش می‌کردند، در حال حاضر این فضا را برای این افراد فراهم کرده ایم تا بتوانند به فضای ورزشی باز گردند. حناچی در خصوص وضعیت سلامت مردم در شهر تهران اظهارکرد: زندگی با عارضه‌هایی همچون کم تحرکی همراه است که به تبع آن چاقی، دیابت، فشارخون و افزایش وزن به عنوان یک تهدید تلقی می‌شود که راه‌حل این موضوع هم پر تحرکی است که البته شرایط کرونایی این موضوع را حادتر کرده که با رعایت فاصله و پروتکل‌ها، می‌توان بخشی از این نقیصه را جبران کرد.  به گفته شهردارتهران، تحرک به دنبال خود نشاط‌آوری دارد و شرایط کرونایی فعلی نیز در عین تهدید این فرصت را برای ورزش به وجود آورده است.  

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، حناچی در خصوص اینکه اماکن ورزشی شهرداری تهران در زمان کرونا به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده‌اند، خاطرنشان کرد: در این باره دولت کمکی به شهرداری نداشته است.

 

ارسال نظر