در شهر

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۸۶۶

آمار ابتلا به کرونا  در میان کودکان کار پایتخت

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه 200 مورد تست کرونا از کودکان کار و خیابان پایتخت گرفته شده است، گفت: خوشبختانه نتیجه تست همه این کودکان منفی بوده است.به گزارش فارس، سید مالک حسینی مدیرکل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی کودک به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در مجموع اینکه تهران محلی برای کودکان باشد هنوز جای کار دارد و به‌طورکلی می‌توان بیان کرد که تهران شهری دوست‌داشتنی برای کودکان نیست. در حوزه زنان نیز شرایط هر چند بهتر از کودکان است، ولی هنوز باید اقدامات موثرتری صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه ابتدای شیوع کرونا زیرساختی جهت اخذ تست کرونا از کودکان کار نداشتیم، گفت: یکی از پیمانکاران همکار با شهرداری تهران پیشنهاد ما را جهت بررسی کرونا و انجام تست در کودکان کار پذیرفت و با همکاری تعدادی مرکز آزمایشگاهی تاکنون 200 تست کرونا از کودکان کار تهران گرفته شده و این روند ادامه خواهد داشت.

حناچی: نباید انتظار ثابت‌ماندن قیمت بلیت را داشت

شهردار تهران درباره لایحه افزایش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی گفت: تا وقتی هزینه‌ها در حال افزایش است طبعاً نباید انتظار داشته باشیم که قیمت بلیت‌ها به همان شکل سابق بماند، چراکه مقدار سوبسید اختصاص یافته در این حوزه با قیمت واقعی افزایش زیادی خواهد داشت و ادامه فعالیت‌ها را مختل می‌کند.

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه پاسخگویی‌اش به شهروندان از طریق سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ به خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره لایحه افزایش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی گفت: ۶۰ درصد حمل و نقل عمومی را بخش خصوصی به عهده دارد و منصفانه نیست که در شرایط افزایش قیمت‌ها و تورم در کشور از آنها انتظار داشته باشیم که همچنان با قیمت‌های قبل کار کنند. قانون به ما می‌گوید اگر برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت‌ها وجود دارد باید اول در شورای شهر تصویب شده و بعد با حاکمیت مطرح شود و این مسیر قانونی طی شده است. او افزود: تا وقتی هزینه‌ها در حال افزایش است طبعاً نباید انتظار داشته باشیم که قیمت بلیت‌ها به همان شکل سابق بماند چراکه مقدار سوبسید اختصاص یافته در این حوزه با قیمت واقعی افزایش زیادی خواهد داشت و ادامه فعالیت‌ها را مختل می‌کند.

۳  منطقه دارای بیشترین تصادف مرگبار در تهران

رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مناطق دارای بیشترین تصادفات مرگبار در تهران را اعلام کرد.به گزارش ایسنا، سرهنگ احسان مومنی در تحلیل علل تصادفات رانندگی در نیمه نخست امسال گفت: بررسی و آنالیز تصادفات در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که حدود ۴۷درصد از متوفیان حوادث رانندگی در سطح معابر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و ۳۸ درصد نیز مربوط به عابران پیاده بوده و در این میان تنها ۱۵ درصد از جانباختگان راننده و سرنشین خودرو بوده‌اند.وی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات فوتی در معابر بزرگراهی شهر تهران به وقوع پیوسته، گفت: به ترتیب بزرگراه‌های آزادگان، امام علی(ع) و فتح بیشترین حوادث رانندگی را دارا بوده‌اند. همچنین بیشترین تصادفات فوتی در منطقه ۴ شهرداری تهران با ۱۱ درصد از کل متوفیان، منطقه ۱۵ شهرداری با ۹ درصد از کل متوفیان و منطقه ۱۹ شهرداری با 8 درصد از کل متوفیان بوده است.

 

ارسال نظر