ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۸۲۴

پروازهای ایرلاین عراقی تا اطلاع ثانوی لغو شد

رییس سازمان هواپیمایی کشور از قطع پروازهای ایرلاین العراقیه از ۱۳ مهر تا اطلاع ثانوی خبر داد و اظهار کرد که پروازهای این ایرلاین به دلیل تخلف از مقررات لغو شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، تورج دهقانی زنگنه با اشاره به توافقات انجام شده بین ایران و عراق در خصوص انجام پروازهای یک‌سویه بین دو کشور به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا، افزود: مطابق این توافقات، مقرر شد که ایرلاین‌های هر کشور، فقط دیپلمات‌ها و اتباع مقیم کشور خود را جابه‌جا کنند. وی گفت: متأسفانه شرکت هواپیمایی العراقیه بدون در نظر گرفتن توافقات، اقدام به جابه‌جایی مسافرانی که دارای ویزا از یک شرکت بودند کرد که این موضوع تخلف محسوب شده و به همین دلیل سازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه‌ای مجوز پروازهای این ایرلاین عراقی را لغو کرد. رییس سازمان هواپیمایی کشور تأکید کرد: از ۱۳ مهر مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی العراقیه لغو شده است و تا اطلاع ثانوی این لغو مجوز ادامه خواهد داشت.

انجام پروازها  با 60  درصد ظرفیت از آبان 99

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها و ابلاغ سازمان هواپیمایی، شرکت‌های هواپیمایی از اول آبان 99، مجازند فقط 60 درصد ظرفیت هواپیماهای خود را عرضه کنند. مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: به تازگی ستاد مقابله با کرونا ابلاغ کرده است که در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها، شرکت‌های هواپیمایی فقط 60 درصد ظرفیت هواپیما را برای فروش عرضه کنند. وی افزود: این موضوع از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به سازمان هواپیمایی ابلاغ شده است و سازمان هواپیمایی کشوری هم به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرده است که از اول آبان ماه 99 فقط 60 درصد ظرفیت هواپیماها فروخته شود. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که این 60 درصد مشمول همه تایپ هواپیما است؟ گفت: در همه نوع هواپیما با هر نوع تایپ باید این مصوبه اجرا شود. وی ادامه داد: همزمان با این موضوع، شرکت‌های هواپیمایی به تازگی با مشکل نوسان شدید ارزی و افزایش قیمت ارز هم مواجه شده‌اند، حدود 60 درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی، ارزی است. قطعات هواپیما و موتور از خارج کشور تهیه می‌شود که باید شرکت‌ها برای تأمین آن ارز پرداخت کنند. وی افزود: بنابراین این دو موضوع (فروش ظرفیت 60 درصد و نوسانات ارزی) تأثیر مستقیم روی هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی دارد و شرکت‌ها ناگزیر هستند با توجه به این دو مورد، قیمت‌های جدید برای پروازها تعیین کنند.

طرح شکایت اتحادیه املاک در دیوان عدالت اداری

رییس اتحادیه مشاوران املاک از پیگیری دستور معاون اول رییس‌جمهوری در دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: دولت دیواری کوتاه‌تر از مشاور املاک پیدا نکرده است. به‌گزارش تسنیم، کمی بیش از دو هفته از صورتجلسه کمیسیون نظارت تهران در خصوص کاهش 50 درصدی حق‌الزحمه مشاوران املاک می‌گذرد. این اقدام واکنش مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک را به همراه داشته و وی چندی پیش در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر اینکه کاهش حق‌الزحمه مشاوران تاثیری بر کاهش قیمت مسکن نخواهد داشت به دستور معاون رییس‌جمهوری در این رابطه به‌شدت انتقاد کرد. رییس اتحادیه مشاوران املاک در تازه‌ترین اظهارنظر خود در این باره از طرح شکایت علیه دستور کاهش نرخ حق‌الزحمه کمیسیون مشاوران در دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: اقتصاددانان می‌گویند بانک‌ها ورشکسته هستند و باید ساماندهی شوند، سازمان امور مالیاتی باید ساماندهی شود. اگر مالیاتی اخذ می‌شود باید در جهت سلامت اقتصاد کشور هزینه شود و چنانچه نفت می‌فروشیم بایستی در راستای ثبات قیمت‌ها کار کنیم. 

 

ارسال نظر