در شهر

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۷۴۷

احمدی‌نژاد ۲ میلیارد دلار پول مترو را نداد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه محمود احمدی‌نژاد 2 میلیارد دلار پول مترو را نداد، گفت: ‌حسن روحانی نیز برای تأمین اتوبوس و واگن مترو فقط به صحبت در این زمینه اکتفا کرده است. محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره تأمین اتوبوس و واگن‌های جدید مترو برای پایتخت اظهار داشت: دولت در این زمینه تعلل انجام داده و نه فقط حسن روحانی بلکه این موضوع با بی‌توجهی محمود احمدی‌نژاد نیز همراه بود.  وی افزود: احمدی‌نژاد 2 میلیارد دلار پول مترو را نداد و حسن روحانی نیز تاکنون برای تأمین اتوبوس و واگن مترو فقط صحبت کرده و مصوبه‌های لازم را اجرایی نکرده است.  این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: براساس مصوبه شورای اقتصاد، باید 19 هزار دستگاه اتوبوس برای کلان‌شهرهای کشور تأمین می‌شد که یک‌سوم آن مربوط به تهران بوده است ولی متأسفانه تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده و نه تنها 19 هزار بلکه 19 اتوبوس جدید هم راهی شهرها نشده است.  میرلوحی تصریح کرد: در اوایل برجام، این امکان برای دولت وجود داشت که در جهت تأمین اتوبوس و واگن‌های مترو اقدام کند، ولی این موضوع با تأخیر همراه شد و همت کافی در این زمینه وجود نداشت که پس از خروج امریکا از برجام شرایط سخت‌تر شد.  وی افزود: 630 واگن که مناقصه آن از قبل انجام شده و ما پیگیری‌های لازم را انجام دادیم در عمل محقق نشده که گرفتاری‌های ناشی از برجام، ‌تحریم‌ها و عدم همکاری بانک‌ها سبب بروز مشکل در تأمین اتوبوس و واگن مترو بوده است.  وی بیان داشت: ‌در حال حاضر پایتخت 1300 واگن مترو دارد که برخی از واگن‌ها 25 سال است که فعالیت می‌کنند که به لحاظ ایمنی ممکن است استفاده از آنها مشکل ایجاد کند و انتظارات مردم در جهت تأمین واگن‌های جدید به جا است.  این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: عمر اتوبوس‌های پایتخت نیز از ۱۱ تا ۱۲ سال می‌گذرد و این اتوبوس‌ها در تشدید آلودگی هوا نقش بسیاری دارند. البته امسال یک‌هزار دستگاه اتوبوس بازسازی و نوسازی می‌شود ولی به هر حال نمی‌توان آنها را جایگزین مناسب اتوبوس‌های سالم و نو دانست.  وی گفت: در زمینه ‌ساخت اتوبوس، واگن مترو و حتی تأمین تاکسی‌های نو متأسفانه اقدامات جدی‌ای انجام نگرفته و به نوعی کار بر روی زمین مانده است. امیدوارم گره‌ها در این زمینه باز شود و چین و روسیه نیز اقدامات موثری جهت همکاری در این زمینه انجام دهند.

نژادبهرام: بوستان‌ها محل انتقال کرونا نیستند

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باز بودن بوستان‌ها باعث انتقال ویروس کرونا نمی‌شود، گفت: باید راه زندگی کردن با این ویروس را یاد بگیریم.

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با   فارس، درباره بسته شدن بوستان‌های پایتخت به دلیل شیوع دوباره کرونا اظهار داشت: زمانی که ماه‌های گذشته بوستان‌های پایتخت بسته شد، به دلیل جلوگیری از تجمع بود. وی افزود: بوستان‌ها عامل انتقال کرونا نیستند و شیوع کرونا نیز فقط مربوط به امروز و فردا نیست و شاید تا دو سال ادامه داشته باشد، بنابراین باید نگاه و رویکرد دقیق و کارشناسی با این موضوع داشت.  نژادبهرام با اشاره به اینکه شهروندان نیاز به حضور در بوستان‌ها برای استنشاق هوای آزاد دارند، گفت: پروتکل‌های بهداشتی هر چه بهتر و دقیق‌تر باید اجرا شود و مردم نیز این موضوع را مدنظر قرار دهند، در صورتی که فاصله اجتماعی رعایت شود و مردم پروتکل‌ها را مدنظر قراردهند، مشکلی در استفاده از پارک‌ها و بوستان‌ها نخواهیم داشت.  وی ادامه داد: ضدعفونی بوستان‌ها و پارک‌ها توسط مدیریت شهری با جدیت انجام می‌شود. ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی بوستان‌ها نیز انجام می‌گیرد، ولی بهتر است شهروندان کمتر از این سرویس‌ها استفاده کنند، تا از این طریق نیز مانع از انتقال ویروس کرونا باشیم.  عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر چاره‌ای جز زندگی با کرونا نداریم و باید با رعایت پروتکل‌ها راه زندگی کردن با این ویروس را یاد بگیریم.  وی خاطرنشان کرد: با این وجود در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی بوستان‌ها را ابلاغ کند، مدیریت شهری نیز تابع این ابلاغ‌ها خواهد بود، ولی درحال حاضر موضوعی در این زمینه به مدیریت شهری اعلام نشده است.

توصیه به برکناری برخی  از مدیران شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حناچی احساس عهد اخوت بی‌قید و شرط با ‎شورا نداشته باشد، گفت: مدیرانی که اعتقاد و اهتمام به همراهی ندارند، باید ‎برکنار شوند. به گزارش فارس، محمد سالاری در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره شروط اساسی تحقق برنامه اولویت محور شورای پنجم شهر تهران بیان داشت: ۳ شرط در این زمینه وجود دارد اول اینکه شهردار تهران احساس عهد اخوت بی‌قید و شرط با ‎شورا نداشته باشد والبته در راستای اجرای برنامه، تمام قد ‎حمایت شود. وی افزود: شرط دوم اینکه تمامی اختیارات شهردار تهران و ستاد به مدیران ‎میانی و ‎صف واگذار شود. رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین به عنوان شرط سوم تحقق برنامه اولویت محور شورای پنجم شهر تهران، مدیرانی که اعتقاد و اهتمام به همراهی ندارند باید ‎برکنار شوند. بر اساس این گزارش، طی هفته‌های اخیر اختلاف نظر برخی از اعضای شورای شهر با پیروز حناچی افزایش یافته به‌طوری که محمد سالاری در صحن شورای شهر نیز تصریح کرد: چنانچه برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق بودجه و عملیاتی شدن پروژه‌ها انجام نگیرد، تغییر شهردار پایتخت محتمل است.

 

ارسال نظر