ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۶۶۶

سقوط قیمت بلیت پروازهای ترکیه با حذف انحصار قطر

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با افزایش تعداد ایرلاین‌های ایرانی و پروازهای روزانه در مسیر تهران -  استانبول شاهد کاهش شدید قیمت بلیت پروازهای ترکیه هستیم و جالب‌تر اینکه پروازهای قطرایرویز که پیش از آغاز پرواز شرکت‌های هواپیمایی داخلی نرخی حدود ۶۰ میلیون تومان داشت، هم‌اکنون بلیت همین پرواز را حدود 8 میلیون تومان می‌فروشد. مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این باره به ایسنا گفت: از همان ابتدا هم گفته بودیم که قیمت این پروازها به‌شدت کاهش خواهد یافت و وقتی عرضه بلیت و عرضه‌کنندگانآن افزایش پیدا کنند قیمت کاهش می‌یابد. وی با اشاره به کاهش شدید قیمت بلیت پرواز قطر ایرویز در مسیر تهران-استانبول افزود: شرکت‌های هواپیمایی قطر ایرویز انحصارش شکسته شد و در نتیجه مجبور شد قیمت بلیت پروازهایش را کاهش دهد تا از این بازار عقب نماند و مسافر جذب کند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: همچنان و با افزایش تعداد پروازهای روزانه و ایرلاین‌های ارایه‌کننده این پرواز در مسیر تهران-استانبول شاهد کاهش بیشتر قیمت این پروازها خواهیم بود و این افت قیمت ادامه پیدا خواهد کرد تا به نرخ منطقی برسد. اسعدی سامانی با اشاره به اینکه پروازهای زیادی در روز به مقصد استانبول انجام می‌شود، اظها کرد: نمی‌توان قیمت دقیقی برای پروازهای خارجی مانند پرواز تهران-استانبول به عنوان نرخ منطقی در نظر گرفت چرا که به معیارها و پارامترهای مختلفی بستگی دارد اما مسلما این قیمت‌ها متعادل‌تر خواهد شد.

واحدهای فاقد  پروانه  خسارت دریافت  نمی‌کنند

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های مرتبط از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها جلوگیری کنند و به واحدهایی که در حریم رودخانه ساخته می‌شود، خسارت پرداخت نخواهد شد. به گزارش ایرنا، امیر قادری در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تالش اظهار کرد: منازل مسکونی در شهرها و روستاها باید مقاوم‌سازی شود و اگر اصول اولیه ساخت و ساز رعایت نشود دستگاه‌های مربوطه حق خدمات رسانی و صدور مجوزها را ندارند و اگر می‌خواهیم خدمتگزار خوبی باشیم، باید قانون مدار باشیم و مبنا را قانون قرار دهیم. وی افزود: کشور حادثه خیزی داریم و با توجه به تغییر شرایط اقلیمی در منطقه و کشور، وظایف افراد مسوول در این حوزه، سنگین و خطیر است و باید صدور پروانه در سکونتگاه‌های شهری و روستایی در چارچوب قانون باشد. معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: جابه‌جایی مردم در مناطق سیل زده، کاری دشوار و سنگین است و باید برای مهار رودخانه‌ها، ایمن‌سازی و اجرای طرح‌های آبخیزداری مورد توجه قرار گیرد. وی اظهار کرد: در سیللاب‌های سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شد و اگر در حوزه پیشگیری کار می‌شد، نیاز نبود این همه اعتبار و پول از بیت المال هزینه شود. قادری ادامه داد: سیاست دولت، تقویت بیمه‌ها است و باید از صندوق بیمه محصولات کشاورزی حمایت شود و امسال ۲ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان از اعتبارات مدیریت بحران به صندوق بیمه کشاوزی لحاظ شده است. وی بر نهادینه کردن فرهنگ بیمه در کشور تاکید کرد و گفت: در بیمه اماکن روستایی و شهری عقب هستیم و آمار قابل قبولی در این خصوص نداریم و باید تلاش شود از ظرفیت بیمه بهره گرفته شود.

بارش در کشور از هفته آینده

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه 13 مهر گستره بارش‌ها استان‌های اردبیل، ‌گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مرکزی، همدان و دامنه جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران را در بر می‌گیرد.

امیرحسین نقشینه بیان کرد: روز پنجشنبه 10 مهر ماه در جنوب غرب و غرب کشور، شمال خلیج فارس و مناطقی از کرمان رگبار پراکنده باران گاهی رعد برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. همچنین در جنوب خوزستان، سواحل بوشهر و شمال خلیج فارس بارندگی و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که سبب مواج شدن دریا خصوصا در سواحل شمالی بوشهر و خوزستان خواهد بود. وی اظهار کرد: ‌روزهای جمعه و شنبه پیش رو با عبور امواج جوی از شمال غرب کشور در استان‌های اردبیل و گیلان و همچنین شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده خصوصا در ساعات بعد از ظهر پیش بینی می‌شود که این شرایط روز شنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات البرز مرکزی حاکم است.

 

ارسال نظر