ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۰۷۸

لغو محدودیت‌های پروازهای بین‌المللی به عربستان از امروز

عربستان سعودی بخشی از محدودیت‌های اعمال شده برای پروازهای بین‌المللی را از روز سه شنبه ۱۵سپتامبر (۲۵ شهریور) لغو می‌کند. به‌گزارش ایسنا، عربستان سعودی با لغو بخشی از محدودیت‌های مربوط به پروازهای بین‌المللی، اجازه می‌دهد شهروندان و ساکنان این کشور که در گروه‌های استثنایی قرار می‌گیرند، مسافرت کنند. این کشور اعلام کرد همه محدودیت‌های سفرهای هوایی، زمینی و دریایی برای شهروندانش را از اول ژانویه سال ۲۰۲۱ لغو خواهد کرد. عربستان سعودی در مارس به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، پروازهای بین‌المللی را معلق کرد. گروه‌های استثنایی که اجازه پروازهای بین‌المللی دارند شامل کارمندان بخش دولتی و نظامی، دیپلمات‌ها و خانواده‌هایشان، کسانی که برای بخش‌های دولتی یا خصوصی در خارج از کشور کار می‌کنند، بازرگانان، بیمارانی که نیاز به درمان در خارج از کشور دارند، دانشجویان و موارد مربوط به مسائل انسان‌دوستانه و تیم‌های ورزشی می‌شود. شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و ساکنان غیرسعودی که مدارک اقامت معتبر دارند یا مسافرانی که روادید ورود دارند، به شرطی از ۱۵ سپتامبر می‌توانند به عربستان سعودی پرواز کنند که ثابت کنند به کووید ۱۹ مبتلا نیستند. عربستان سعودی تدابیر سخت گیرانه‌ای برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا در مارس وضع کرد که شامل محدودیت تردد ۲۴ ساعته در اکثر شهرهای بزرگ و کوچک بود.

افزایش ۱۵،۵ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران

بر اساس آمار رسمی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران میزان پروازهای عبوری از آسمان کشورمان طی مردادماه نسبت به تیر ۹۹ بالغ بر ۱۵.۵ درصد افزایش یافته است. به گزارش تسنیم، روند افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران، طی مردادماه نیز تداوم داشته است. مطابق آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ماه گذشته 15.57 درصد نسبت به تیرماه افزایش یافته است. به عبارت دیگر در 31 روز مرداد ماه امسال 8 هزار و 431 پرواز از آسمان ایران عبور کرده که در مقایسه با 7295 پرواز تیرماه 1136 پرواز افزایش یافته است. مقایسه تعداد پروازهای عبوری در ماه گذشته با فروردین امسال (با 5162) حکایت از رشد 63.33 درصدی دارد.طی اردیبهشت ماه و خردادماه امسال به ترتیب 4389 و 5372 پرواز از آسمان کشورمان عبور کرده بودند. بر اساس این گزارش، مقایسه تعداد پروازهای عبوری در مردادماه 99 با ماه مشابه سال گذشته نشان می‌دهد این پروازها 65 درصد کاهش یافته است. 

 

انجام ۴۲مورد عملیات جست‌وجو و نجات دریایی در هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه ۸شناور ناجی و۳۶ایستگاه همیار ناجی کار جست‌وجو و نجات دریایی را انجام می‌دهند، گفت: ۴۲مورد عملیات جست‌وجو و نجات دریایی درهرمزگان انجام شد. به گزارش مهر، مولفه‌هایی نظیر برخورداری از ۲۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، تردد هزاران کشتی کوچک و بزرگ در آب های حاکمیتی و بنادر استان، وجود ۱۴ جزیره، همچنین استقرار ۴۰ مرکز گردشگری دریایی در نقاط مختلف هرمزگان و…این استان را به مهم‌ترین استان ساحلی کشور تبدیل کرده است. از منظر گستردگی آب‌های حاکمیتی و حجم عملیات جست‌وجو نجات دریایی این استان نه تنها اولین و مهم‌ترین مرکز جست‌وجو و نجات دریایی کشور در امر هماهنگی و ارتباط دهی اضطرار شناورهای ایرانی در آب های بین‌المللی است که در زمره فعال‌ترین مراکز جست‌وجو و نجات منطقه نیز قرار دارد. علی رضا محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریا نوردی هرمزگان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه جست‌وجو و نجات دریایی اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا نیمه شهریور ماه ۴۲ مورد عملیات جست‌وجو و نجات توسط ۸ فروند ناجی در سراسر استان به انجام رسیده است.

ارسال نظر