توکلی خطاب به هاشمی: نماینده می‌فرستم

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۸۱۷

گروه راه و شهرسازی|

احمد توکلی رییس سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت، یک روز پس از اظهارات محسن هاشمی درباره وجود لیست 700 ملک واگذار شده شهرداری اظهار کرد: من حتما نماینده می‌فرستم و این وظیفه ذاتی دیده‌بان شفافیت و عدالت است. لیست املاک، محرمانه نیست، حقوق دیگران است. املاک شهرداری برای مردم است و قطعا انتشار لیست آنها محرمانه نیست. در مردادماه سال جاری محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: چرا نمی‌گذارید درباره 700 ملک شهرداری که دراختیار دیگران است گزارش بدهیم.بعد از این اظهارنظر محسن هاشمی، احمد توکلی رییس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رییس شورای شهر تهران، آمادگی دیده‌بان را برای بررسی املاک واگذار شده به مسوولان در شهرداری تهران اعلام کرد. در متن نامه توکلی آمده است: «سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت براساس تکلیف ذاتی و متکی به اساسنامه قانونی‌اش، آمادگی خود را برای دریافت، بررسی و در صورت نیاز مطالبه‌گری از اشخاص مرتبط با موضوع 700 ملک شهرداری واگذار شده اعلام می‌دارد و براساس روال همیشگی، نتایج اقدامات خود را در مراحل مختلف به ملت شریف ایران گزارش می‌نماید. بنابراین خواهشمند است تمامی اسناد و مدارک مرتبط با موضوع فوق‌الذکر را به این سازمان مردم‌نهاد ارایه کنید».

 بعد از نامه توکلی، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران درحاشیه جلسه علنی شورا در خصوص این نامه گفت: من قبل از اینکه نامه را ببینم، در فضای مجازی آن را دیدم، اگر بخواهیم مشکلی که برای آقای فتاح پیش آمد برای من پیش نیاید باید محافظه‌کارانه وارد این موضوع بشویم.وی ادامه داد: چون آقای توکلی این نامه را سرگشاده و علنی کردند، من هم در این خصوص سرگشاده پاسخ می‌دهم. املاک مذکور لیستش موجود و مشخص است. می‌توانند به شهرداری مراجعه کنند و ما به ایشان به صورت خصوصی اجازه می‌دهیم تا لیست افرادی را که املاکی را دراختیار گرفتند ببینند، اما اینکه بخواهیم این گزارش را به صورت کتبی برای ایشان بفرستیم بعید است این کار صورت گیرد. 

احمد توکلی رییس دیده‌بان عدالت و شفافت در خصوص اظهارنظر محسن هاشمی گفت: از آقای هاشمی تشکر می‌کنم که خیلی سریع این مساله مهم را مطرح و به آن واکنش نشان دادند، ولی خبرهایی که از قول ایشان گفته شده متناقض است، با آقای هاشمی تماس می‌گیرم که ببینیم کدام خبر درج شده درست است و بعد در خصوص این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنیم. وی در پاسخ به اینکه رییس شورای شهر اعلام کرده لیست املاک را نمی‌دهند، اما شما می‌توانید به آنجا مراجعه و لیست را ببینید، گفت: من حتماً نماینده می‌فرستم و این وظیفه ذاتی دیده‌بان شفافیت و عدالت است. لیست املاک، محرمانه نیست، حقوق دیگران است. املاک شهرداری برای مردم است و قطعاً انتشار لیست آنها محرمانه نیست. وی تأکید کرد: ما برای اینکه حق مردم از بین نرود، قطعاً به این موضوع ورود می‌کنیم و من همین‌جا اعلام آمادگی کرده و به شورا نماینده می‌فرستم. 

 

ارسال نظر