در شهر

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۶۵۵

برنامه‌های شهرداری تهران برای آغاز سال تحصیلی 

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران برنامه‌های فرهنگی شهرداری برای آغاز سال تحصیلی را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، مجتبی دانشور گفت: شهرداری تهران هر ساله به مناسبت ایام بازگشایی مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش تهران، مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌های عمرانی، حمایتی، آموزشی و آیین‌های مربوط به آغاز سال تحصیلی جدید را در مدارس پایتخت اجرا می‌کرد تا دانش‌آموزان در یک فضای شاد و پرنشاط و همراه با آرامش به استقبال سال تحصیلی جدید بروند؛ اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تغییرات ایجاد شده در آیین بازگشایی مدارس، دیگر امکان اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی-آموزشی همانند هر سال وجود ندارد، لذا با توجه به مصوبه سیصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر با عنوان “استقبال از مهر “ و به منظور خدمت رسانی مطلوب به عموم شهروندان و به ویژه دانش‌آموزان؛ تلاش کردیم در بسترهای دیگر از جمله فضای مجازی این برنامه‌ها را دنبال کنیم. مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران عنوان داشت: با توجه به شرایط موجود و احتمال بازگشایی مدارس در برخی از مقاطع تحصیلی اقداماتی از قبیل برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و مهارتی در بستر فضای مجازی، اهدای ماسک به تمامی مدارس ابتدایی دوره اول، ضدعفونی کلاس‌ها، حیاط مدرسه و سرویس‌های بهداشتی، بازپیرایی فضای بیرونی مدارس و احیای فضای سبز بیرونی و درونی مدارس، توسط ادارات آموزش‌های شهروندی و زیبا سازی مناطق، انجام خواهد گرفت. بنا براعلام روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وی در خاتمه اظهار داشت: فعالیت‌های استقبال از مهر امسال ضمن رعایت تمامی پروتکل‌های ستاد ملی کرونا و با به کارگیری ظرفیت‌های موجود در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۵ شهریور انجام می‌شود.

جمع آوری جداگانه ماسک  و دستکش ممکن نیست

علیپور گفت: جمع آوری جداگانه پسماندهای ماسک و دستکش از منازل نه لازم است نه امکان پذیر در صورت اصرار، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست به عنوان متولی به مساله ورود کنند. به گزارش مهر، صدرالدین علیپور در گفت‌وگو با رادیو سلامت در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر یکی از مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست در مورد عدم برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای جمع آوری جداگانه پسماندهای ماسک و دستکش از منازل گفت: به‌طور معمول، در شرایط بحرانی و سخت همه سعی می‌کنند به یکدیگر روحیه دهند و قدردان زحمات افرادی مثل پاکبان‌ها که به‌طور مداوم کار می‌کنند، باشند. در این میان گاهی اظهارات غیرکارشناسی مطرح می‌شود که نوعی دلسردی میان افرادی که به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند، ایجاد می‌کند. علیپور گفت: ما تمام پسماندهای خانگی اعم از ماسک و دستکش را جمع‌آوری می‌کنیم و لزومی ندارد و اصلاً امکان‌پذیر نیست که این نوع پسماند را جداگانه جمع کنیم. این پسماندها به عنوان پسماند غیرقابل بازیافت مستقیم در آرادکوه دفن می‌شوند. وی با بیان اینکه در تجربه جهانی هم ماسک‌ها و دستکش‌های خانگی جدا جمع آوری نمی‌شوند، اظهار کرد: با این وجود، اگر پروتکل‌های وزارت بهداشت مبنی بر جمع آوری جداگانه است، وزارت خانه در این مورد راهکار اجرایی و عملی ارایه دهد و سازمان حفاظت محیط زیست هم به عنوان ناظر وارد عمل شود. ضمن اینکه دوباره تاکید می‌کنم از نظر قانونی مسوولیتی در مورد پسماندهای پزشکی بر عهده شهرداری نیست.

ردصلاحیت ۵۹۵ شرکت برای فعالیت در سرویس مدارس

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور درباره چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سرویس مدارس گفت: استفاده از ماسک، دستکش و ضدعفونی مستمر خودرو از الزاماتی است که حتما باید در حوزه سرویس مدارس انجام شود. مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص آخرین آمار ثبت‌نام سرویس مدارس گفت: پس از اعلام فراخوان، ۱۶۵۴ شرکت در حوزه سرویس مدارس اعلام آمادگی کردند و از این تعداد، ۱۰۵۹ شرکت توسط شهرداری‌ها مورد تایید قرار گرفتند. او گفت: تا الان در حدود ۵۵ هزار راننده در دو بخش پیامکی و مراجعه حضوری ثبت‌نام خود را انجام دادند.  او در پاسخ به سوالی در خصوص ضمانت اجرایی رعایت پروتکل‌ها توسط رانندگان سرویس مدارس گفت: همانطور که در حوزه حمل و نقل عمومی وزارت بهداشت پروتکل‌هایی را ابلاغ کرده است، در بحث سرویس مدارس نیز همین گونه است و در این زمینه تابع مصوبات ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت هستیم. مواردی که باید رعایت شود به رانندگان اعلام شده است و مباحث بهداشتی که راننده و دانش‌آموزان نیز باید رعایت کنند، مشخص است و همه ملزم به رعایت هستند.

منازل فاقد استحکام در شوش، مولوی و هرندی تخریب شوند

معاون دادستان تهران گفت: بسیاری از منازل مناطق شوش، مولوی و هرندی که محل تجمع معتادان متجاهر یا خرده‌فروشان مواد مخدر شده، استحکام لازم را ندارند و از شهرداری می‌خواهیم در این رابطه همکاری کرده و منازل فاقد استحکام تخریب شوند. مهدی مهرانگیز در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه معاون دادستان با رییس قوه قضاییه اظهار کرد: دو هفته پیش خدمت آیت‌‌الله رییسی بودیم و بنده بحث مناطق شوش، مولوی و هرندی را مطرح کردم و گفتم هر چقدر در این محلات عملکرد داشته باشیم اما بافت جغرافیایی این مناطق تغییر نکند اقدامات مان اثرگذار نخواهد بود.

 

ارسال نظر