در شهر

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۴۱۲

خودروهای پسماند زیر ذره‌بین پلیس و شهرداری

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به انجام معاینه فنی 33 هزار تاکسی از ابتدای سال در پایتخت گفت: معاینه فنی همه خودروها 24 ساعته رصد می‌شود و خودروهای پسماند فاقد معاینه فنی نیز امکان تردد در سطح شهر ندارند. حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره معاینه فنی سرویس مدارس در پایتخت، اظهار کرد: معاینه فنی همه خودروها در تهران به صورت مکانیزه کنترل می‌شود و اگر خودرویی فاقد معاینه فنی باشد، اعمال قانون خواهد شد. وی با اشاره به اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی امکان تردد در سطح شهر ندارند، گفت: معاینه فنی خودروها توسط دوربین‌های کنترلی پلیس که در ارتباط با سامانه سیمفا است، بررسی می‌شود و اگر خودرویی فاقد معاینه فنی باشد روزانه 50 هزار تومان جریمه خواهد شد. مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد: سرویس‌های مدارس عمدتاً تاکسی هستند و زیرنظر سازمان تاکسیرانی فعالیت می‌کنند و به‌طور کلی تاکسی‌ها سالانه دو تا چهار بار معاینه فنی می‌شوند و اگر سن تاکسی بالای 10 سال باشد حتماً باید 4 بار در سال معاینه فنی آن انجام گیرد. مقدم گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 33 هزار و 267 هزار دستگاه تاکسی معاینه فنی آنها انجام گرفته که احتمالاً سرویس مدارس هم در میان این آمار بوده است. وی درباره معاینه فنی خودروهای پسماند در پایتخت گفت: از آنجایی که هیچ خودرویی بدون معاینه فنی حق تردد در سطح شهر ندارد و این موضوع 24 ساعته توسط دوربین‌ها کنترل می‌شود، خودروهای پسماند فاقد معاینه فنی نیز امکان تردد در سطح شهر ندارند.  مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران تاکید کرد: جریمه نداشتن معاینه فنی خودروها به هیچ عنوان بخشوده نمی‌شود و بر اساس قراردادی که سال گذشته سازمان پسماند با پیمانکاران شهرداری داشته است همه خودروهای پسماند باید از مراکز مجاز معاینه فنی گواهی مربوطه را دریافت کنند. مقدم اظهار کرد: خودروهای پسماند به لحاظ ایمنی و آلایندگی مکلفند معاینه فنی داشته باشند و به نوعی می‌توان گفت که خودروهای پسماند به لحاظ معاینه فنی تحت نظارت ویژه توسط شهرداری و پلیس قرار دارند.

آموزش مجازی مدیریت بحران به تهرانی‌ها

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز ارایه آموزش‌های مجازی و رایگان مدیریت بحران به شهروندان خبر داد. رضا کرمی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: یکی از اولویت‌ها و اهداف اصلی مدیریت بحران بحث آموزش همگانی به شهروندان است تا آنان بدانند که هنگام وقوع بحران‌های مختلف چه رفتاری از خود بروز بدهند و حتی آن دسته از شهروندانی هم که آموزش‌های بیشتری را فراگرفته‌اند بتوانند در امور مربوط به مدیریت بحران در سطح محله خود مشارکت کنند، در همین راستا نیز گروه‌های دوام یعنی گروه داوطلب واکنش اضطراری محله شکل گرفت. وی با بیان اینکه این سامانه از روز دوشنبه رونمایی شد، اظهارکرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به نشانی

 www.pc.tdmmo.ir آموزش‌های لازم را برای آمادگی در بحران حوادث و بحران‌ها و بالاخص زلزله را فرا گرفته و با نقاط امن محلات خود هنگام حوادث نیز آشنا شوند.

راه‌اندازی سامانه وضعیت املاک شهرداری 

محمدرضا جوادی‌یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از راه‌اندازی سامانه معرفی املاک شهرداری تهران در راستای شفافیت خبر داد. جوادی یگانه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرانجام املاکی که حق بهره‌برداری آن از سوی شهرداری تهران به افراد غیر سپرده شده بود، گفت: در بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، به شهرداری‌ها اجازه داده شده است که با شرایط مشخص، زمین و املاک خود را در اختیار موسساتی با کارکرد اجتماعی، فرهنگی و هنری قرار دهد که تمام املاک واگذار شده در شهرداری تهران نیز بر اساس این بند بوده است. وی با بیان اینکه شورای شهر پنجم درسال ۹۶ یک مصوبه داشت که بر اساس آن شهرداری موظف شد هر ملکی را که می‌خواهد واگذار کند، از شورا مجوز بگیرد و در مورد سرانجام واگذاری ملک‌های قبلی نیز گزارش ارایه کند، گفت: بر همین اساس این وظیفه یعنی تهیه گزارشی از وضعیت املاک واگذار شده، بر عهده معاونت اجتماعی گذاشته شد که تیم‌هایی در این زمینه تشکیل و مجموعا مشخص شد که شهرداری در دوره‌های گذشته عددی نزدیک به ۴۰۰۰ واحد از املاک خود را واگذار کرده است.  جوادی یگانه با بیان اینکه در زمان مدیریت بنده به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی، شهردار تهران دستورالعملی را در مورد املاک ابلاغ کردند که بر اساس آن در معاونت اجتماعی کمیسیونی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد، گفت: بنده به عنوان رییس کمیسیون انتخاب شده و در این کمیسیون معاون مالی، مدیرکل دفتر شهردار، رییس سازمان املاک و رییس بازرسی حضور دارند که واگذاری املاک گذشته و جدید دراین کمیسیون بررسی می‌شود.  وی با بیان اینکه کارشناسان این کمیسیون منطقه به منطقه املاک شهرداری را شناسایی و در مورد وضعیت آن گزارش دقیقی ارایه کرده‌اند، ادامه داد: در این کمیسیون املاک با تصاویر، گزارش مفصل و وضعیت فعلی آن بررسی می‌شوند و نهایتا گزارش در قالب لایحه تقدیم شورای شهر می‌شود. او گفت: تمام مشخصات املاک شهرداری در این سامانه در راستای ایجاد شفافیت منتشر می‌شود و شهروندان می‌توانند اطلاعات دقیقی از وضعیت ملک و نحوه بهره‌برداری از آن به دست آورند.

 

ارسال نظر