بهره‌برداری از ۱۸۸۴ پروژه در هفته دولت

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۳۶۰

عباس رضایی، در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دولت تعدادی پروژه‌های ملی و استانی و تعدادی پروژه‌های بخش خصوصی افتتاح می‌شود. جمع اعتبار هزینه شده امسال برای ۱۸۸۴ پروژه، ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان است که ۴۷۷ پروژه مربوط به شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات سیار است. تعدادی از پروژه‌ها نیز با اعتبار ۵۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۳۳ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. وی افزود: افتتاح پروژه‌ها نسبت به سال گذشته از نظر اعتبار هزینه شده ۱۷ درصد افزایش داشته و این در حالی است که با تحریم و مشکل کرونا روبرو بوده‌ایم، اما از نظر تعداد ۸.۶ درصد افزایش داریم. آمار پروژه‌های آغاز عملیات عمرانی ۱۴۲۵ درصد افزایش داشته است و از نظر تعداد پروژه ۱۳۷ درصد در این بخش افزایش داریم. 

رضایی گفت: پروژه شاخصی که در هفته دولت افتتاح می‌شود آزادراه کنار گذر شرق اصفهان است که ۶۶ کیلومتر به راه‌ها اضافه می‌شود و ۸ هزارمیلیارد ریال برای آن هزینه شده و ۵۰ نفر اشتغال زایی دارد. همچنین در پروژه آفتاب مربوط به شهرداری ۴۹۰۰ متر مربع پل‌سازی شده که ۱۵۲ متر مربع راه‌سازی و ۷۸ هزار متر مربع فضای سبز با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: توسعه پاکت‌های روکش‌دار توسط سازمان صنعت و معدن در مبارکه افتتاح می‌شود که ۵۵ نفر اشتغالزایی می‌کند. گلخانه امین در شهرضا با ۲۰۰ هزار متر مربع با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

رضایی ادامه داد: خوشبختانه سفرهای استانی زیادی را ترتیب دادیم و به خوانسار، سمیرم و چادگان و... رفتیم و در این سفرها در خدمت ۷۶۸ نفر از هم استانی‌ها بودیم که ۹۵ درصد از مشکلات آنان رفع شد. همچنین مدیران استان روزهای دوشنبه ملزم شدند از ساعت ۹ تا ۱۲ ملاقات مردمی بدون وقت قبلی داشته باشند که به خوبی این امر مهم محقق شد. وی گفت: از دستاوردهای یک سال گذشته هماهنگی و همدلی خوب در سطح استان و برای تمام گروه‌ها داشتیم که مثالش را تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی می‌دانم.

۱۳ جلسه سال قبل در این شورا برگزار شد و امسال ۵ جلسه داشته‌ایم که در مجموع ۳۱۵ مصوبه داشتیم که ۲۶۴ مصوبه استانی و ۵۱ مصوبه ملی بوده است.

 استاندار اصفهان تصریح کرد: در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ۳۷۹۵ نفر ساعت کار کارشناسی برای ۳۱۵ مصوبه انجام شده و شورای گفت‌وگوی استان اصفهان در گروه اول استان‌ها بوده است. در این شورا مرتب با وزرا و مسوولان مربوط جلسه داشته‌ایم که ۸ طرح جامع سلامت به تصویب رسید و تصویب بسته‌های حمایتی از فعالان اقتصادی را نیز داشته‌ایم. رضایی افزود: شعبه اختصاصی شورای حل اختلاف در دادگستری کل استان اصفهان با همکاری اتاق بازرگانی تشکیل و اختلافات فعالان اقتصادی با بانک‌ها به خوبی بررسی شد. همین هفته نیز ستاد احیای ویژه گردشگری استان اصفهان به همت اتاق بازرگانی استان تشکیل شد. همچنین در ستاد تسهیل ۱۳۰۸ مصوبه داشته‌ایم که ۵۲ مصوبه اجرایی شده که تا آخر سال این روند ادامه می‌یابد.

 

ارسال نظر