در شهر

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۳۵۸

آموزش مجازی رانندگان «سرویس مدارس»

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح آموزش مجازی به رانندگان سرویس‌های مدارس خبر داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ علی همه‌خانی در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: همه ساله قبل از آغاز سال تحصیلی جدید پلیس راهور اقدامات خود در مورد ساماندهی سرویس‌ مدارس را آغاز می‌کرد، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تصمیمات اتخاذ شده برای فعالیت مدارس، این اقدامات کمی متفاوت برگزار شد و در همین راستا معاونت آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب با دعوت از پیمانکاران سرویس مدارس شهر تهران آموزش‌های لازم را درباره نحوه فعالیت رانندگان سرویس مدارس در شرایط کنونی به آنان ارایه کرد. وی با بیان اینکه در اولین مرحله از این طرح بیش از یکصد پیمانکار حوزه سرویس مدارس شهر تهران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور نمایندگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تحت آموزش قرار گرفتند، گفت: با توجه به اینکه زمان واقعی قطع زنجیره کرونا مشخص نیست، تلاش کردیم تا اقدامات و امور مربوط به بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگی برای رانندگان سرویس‌های مدارس را همچنان پیش ببریم و در همین راستا نیز به اجرای طرح آموزش مجازی به رانندگان رسیدیم. همه‌خانی از ضرورت نصب نرم‌افزاری به نام تاکسیران برای همه رانندگان سرویس مدارس خبر داد و گفت: این اقدام در راستای انجام آموزش به شکل مجازی است و بنا شد تا رانندگان سرویس مدارس شهر تهران ملزم به نصب این نرم افزار تلفن همراه شوند. به گفته وی، در این نرم‌افزار دوره آموزشی خاصی که توسط پلیس راهور طراحی شده برای رانندگان برگزار شده و تمامی رانندگان باید این دوره را به صورت غیرحضوری و با گذراندن محتویات آموزشی موجود در آن به پایان برسانند. به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با هماهنگی تاکسیرانی و پس از گذراندن این دوره آموزشی از رانندگان سرویس مدارس در همان اپلیکیشن آزمون گرفته خواهد شد تا اگر بنا شد سرویس‌های مدارس فعالیت خود را از سربگیرند، اقدامات بعدی براساس آن انجام شود.

ساماندهی حاملان چرخ دستی در محدوده بازار

معاون شهردار تهران گفت: به زودی حاملان چرخ دستی در محدوده بازار تهران ساماندهی می‌شوند.  به گزارش فارس، سید مناف هاشمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری ساماندهی حاملان چرخ دستی با اصناف بازار و شهرداری منطقه ۱۲ گفت: محدوده بازار به نوعی تاریخ و قلب تهران است لذا حفظ این نقش و تاریخ با کارکردهای امروزی، بسیار مهم است. وی افزود: ۴۵ درصد بازار ایران در شهر تهران متمرکز است که نیمی از ۴۵ درصد در منطقه ۱۲ وجود دارد. بنابراین مشکلات این منطقه بیش از سایر حوزه‌ها ‌و مناطق است. معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ایجاد هماهنگی بین ماهیت و ساختار اصلی بازار بزرگ تهران با نحوه عملکرد و فعالیت‌های تجاری کنونی در آن را از ضروری‌ترین اقدامات جهت بازگرداندن نظم و انضباط در عبور و مرور و حمل و نقل کالا در داخل بازار دانست و گفت: درحال حاضر راسته‌های بازار با تراکم بالای فعالیت.های تجاری بدون ضابطه مواجه بوده و حضور و تردد قابل توجه حاملین کالا در قالب انواع چرخ دستی‌ها در کنار حجم انبوه عابرین پیاده، عملاً سطح سرویس تردد در بازار را دربدترین وضعیت خود قرار داده است. معاون شهردار تهران با تاکید بر ضرورت ساماندهی چرخ دستی‌ها و حاملان بار و کالا در محدوده مرکزی شهر، یادآور شد: تجربه ساماندهی‌ چرخ‌های دستی در گذشته وجود داشته اما موفق نبوده است، از این جهت طرح ساماندهی گاری و چرخ دستی‌های محدوده بازار به منظور ایجاد مدیریت سامانه حمل بار جهت بالا بردن امنیت و سرعت از مبدا به مقصد، شناسایی و ساماندهی باربران و حمایت حقوقی، اجتماعی و رفاهی آنان، طراحی انواع مختلف چرخ‌های دستی متناسب با حجم بار و بدون ایجاد مزاحمت برای شهروندان حائز اهمیت است.

شماره‌گذاری و تحویل ۵۰۰۰ تاکسی با استاندارد یورو ۴

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به آغاز طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری از اسفند ۹۴ با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان برنامه و بودجه و شهرداری‌ها، گفت: در اجرای این طرح تاکنون ۶۸ هزار و ۸۸۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده است. مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور و اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به‌طور مستمر پیگیر نوسازی تاکسی‌های فرسوده در همکاری با سایر دستگاه‌ها می‌باشند. وی افزود: موافقت دولت با شماره‌گذاری تعدادی تاکسی با استاندارد یورو ۴ ابلاغ شد و قرار شد که ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی در این قالب به متقاضیانی که از قبل ثبت‌نام کرده بودند و متقاضیان جدید تا ۳۰ مهر ماه امسال شماره‌گذاری و تحویل داده شود. ضامنی تشریح کرد: در همین راستا از اوائل مرداد، تعداد ۱۴۴۶ پیش فاکتور توسط خودرو ساز صادر که ۷۲۶ دستگاه تاکسی جدید با استاندارد یورو ۴ تحویل متقاضیان شد. او همچنین با اشاره به ساماندهی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: ساماندهی این امر در شهرهای مختلف بر بستر سامانه اطلاعات سفر (سماس) در حال اجراست. ناوگان فعال در این بخش با ثبت پیمایش در این سامانه متناسب با پیمایش انجام داده از سهمیه یارانه‌ای سوخت بهره مند می‌شوند.

 

ارسال نظر