در شهر

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۲۴۴

مشاغل مجازی خدمات شهری را تسهیل می‌کند

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: مشاغل مجازی می‌تواند خدمات شهری را تسهیل و بسیاری از معضلات را رفع کند. به گزارش مهر، سید علی مفاخریان با اشاره به نشست خود با مسوولان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار کرد: امروزه رویکرد بازارها به سمت فعالیت در فضای مجازی تغییر کرده است. مشاغل مجازی می‌توانند خدمات شهری را تسهیل و بسیاری از معضلات را رفع کنند اما در حال حاضر متولی در شهر برای این امر وجود ندارد. شرکت ساماندهی می‌تواند با فراهم کردن زیرساخت های فناورانه، پل ارتباطی شهرداری با مجموعه شرکت‌های مجازی باشد. او با اشاره به برگزاری یک وبینار تخصصی برای بررسی نیازهای فناورانه شرکت ساماندهی گفت: برخی از راه‌حل‌های طرح شده در این وبینار، امکان کاهش یا رفع کامل آلودگی‌ها و عوامل مزاحمت برخی از اصناف را فراهم کرده که با استفاده از آن، فعالیت آن واحدها در محدوده شهری با شرط اعمال روش فناورانه می‌تواند تثبیت شود. او تاکید کرد: شهرها، امروز برای حل مسائل خود به فناوری‌های منحصر به فرد نیاز دارند و باید این فرصت برای طرح و بررسی ایده‌ها فراهم شود.

آغاز اجرای طرح ملی شهردار مدرسه در مدارس کشور

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: طرح شهردار مدرسه فرصتی برای کشف مدیران ولایتمدار و مسوولیت پذیر برای آینده کشور است. به گزارش مهر، مسعود نصرتی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، گفت: با امضای این تفاهم نامه، فرایند اجرایی طرح ملی شهردار مدرسه در مدارس شهری و روستایی سراسر کشور آغاز می‌شود که از آثار بارز آن می‌توان به شناسایی افراد موثر و مستعد به عنوان مدیران آینده اشاره نمود. وی اظهار کرد: طرح شهردار مدرسه می‌تواند زمینه یادگیری دانش‌آموزان مستعد را برای آمادگی ورود به زندگی در جامعه‌ای بزرگ‌تر از مدرسه و درک بهتر از مناسبات عمیق اجتماعی با افزایش مشارکت آنان در امور جامعه و تصمیم‌سازی موفق در برابر مشکلات زندگی اجتماعی فراهم نماید.

وی گفت: از دستاوردهای بزرگ این طرح می‌توان به آشنایی این نسل با فرآیند انتخابات اشاره نمود، چرا که آنان در این فضای دوستانه و صمیمی، نحوه درست رقابت کردن، انتخاب کردن و رفاقت و همدلی پس از آن را به خوبی آموزش خواهند دید و موجب می‌شود تا در آینده شاهد کاهش بسیاری از بداخلاقی‌های موجود در این حوزه باشیم. نصرتی افزود: تمرین کار گروهی، ایجاد زمینه بروز تفکر شورایی، برنامه‌ریزی گروهی و عمل بر مبانی برنامه برای رفع مشکلات و در نهایت سپردن پاره‌ای از اختیارات به نوجوانان و جوانان موجب کشف و پرورش استعدادها و مدیر پروری و افزایش حس تعلق در آنها خواهد شد. از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه می‌توان به ارتقای آگاهی‌های مورد نیاز زندگی‌شهری برای دانش‌آموزان به‌صورت مدرسه‌محور، سازماندهی ظرفیت‌های دانش‌آموزی برای ترویج مهارت‌های ارتقای کیفیت زندگی مبتنی بر اصول و ارزش‌های اسلامی و ارایه آموزش‌های پایه شهروندی برای تحقق زمینه‌های نقش‌پذیری اجتماعی و توانمندسازی دانش‌آموزان برای حضور فعال در جامعه اسلامی اشاره کرد. در این راستا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به عنوان تشکلی ریشه‌دار، همزاد انقلاب اسلامی و برخوردار از شبکه ملی در ۱۳ هزار دبیرستان کشور و نیز شبکه مربیان کار آزموده، به واسطه تکالیف قانونی که برعهده دارد، آماده اجرای طرح شهردار مدرسه در سراسر کشور است و واگذاری امور با تصویب شورای مدرسه به شهردار مدرسه خواهد بود. 

 

ارسال نظر