ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۰۵۴

برج سازی در تهران منتظر  ابلاغ شورای عالی شهرسازی

معاون شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرد که برج سازی در تهران منتظر مصوبه ضوابط بلندمرتبه سازی از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی است. عبدالرضا گلپایگانی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت برج سازی در تهران گفت: براساس مصوبه شورای عالی معماری قرار است برای ساخت برج یک چارچوب کلی در نظر بگیرند و برهمین اساس قرار شده در هر شهر متناسب با مقتضیات آن ضوابط خاص هر شهر تهیه شده و به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی برسد. وی با بیان اینکه برج سازی یا بلند مرتبه سازی باید براساس این ضوابط انجام شود، اظهار کرد: در تهران نیز مقدمات کار آغاز شده و برای طی مراحل نهایی این ضوابط را به کمیسیون ماده 5 و شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال می‌کنیم که در صورت تصویب از این پس صدور مجوز بلند مرتبه سازی براساس آن انجام خواهد شد. معاون شهرسازی شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر فعلا برج سازی در تهران متوقف شده مگر با مصوبه شورای عالی معماری و همه منتظر هستیم تا ضوابط خاص بلندمرتبه سازی در تهران توسط شورای عالی معماری تصویب شود. تا ملاک عمل قرار گیرد.

نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مالکیت خانه‌های خالی 

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه قبض‌های مالیاتی برای خانه‌های خالی در تابستان امسال صادر می‌شود، گفت: نهاد دولتی به عنوان مالک خانه‌های خالی شناسایی نشده است و صاحبان خانه‌های خالی موسسات و صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که سازمان امور مالیاتی می‌داند چگونه با این موسسات رفتار کند. محمد اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص اینکه چقدر از واحدهای خالی به بانک‌ها و نهادهای دولتی تعلق دارد؟ گفت: نهاد دولتی به عنوان مالک خانه خالی شناسایی نشده است و موسسات و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مالک هستند که «آنها می‌دانند و سازمان امور مالیاتی.» پیش از این برخی ادعاها مطرح شده بود مبنی بر اینکه نهادهای دولتی و همچنین بانک‌های دولتی به‌طور مستقیم، مالکیت هزاران واحد خالی را دارا هستند که وزیر راه و شهرسازی این ادعاها را رد کرد. وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره آخرین وضعیت تکمیل سامانه اسکان و املاک و آغاز صدور قبض‌های مالیاتی  افزود: سامانه اسکان و املاک به‌طور کامل بارگذاری شده و برای سازمان امور مالیاتی قابل استفاده است. وی گفت: نکته حائز اهمیت این است که سازمان امور مالیاتی بتواند با توجه به شناسایی که صورت گرفته با مالکان خانه‌های خالی ارتباط برقرار کرده، پیامک ارسال کند و بتواند برای اجرای قانون اقدام لازم را به عمل آورد.

حذف متقاضیان طرح ملی مسکن در صورت عدم‌واریزی 

معاون وزیر راه گفت: عدم‌واریز وجه اولیه توسط متقاضیان طرح مسکن ملی به‌معنای انصراف است. هم‌اکنون حدود ۱۲۰۰۰ متقاضی در واریز آورده اولیه خود تاخیر دارند. به گزارش تسنیم، محمود محمودزاده با یادآوری اینکه تعیین تکلیف ثبت‌نام‌کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در استان‌ها انجام شده است، تصریح کرد: افرادی که فرم «ج» آنها قرمز بوده و عدم مالکیت آنها محرز شناخته شده است به چرخه اقدام ملی مسکن بازمی‌گردند. وی از تعیین تکلیف تمامی ثبت‌نام‌شدگان طرح ملی مسکن تا پایان شهریور امسال خبر داد و گفت: فقط افرادی که واجد شرایط واقعی هستند در این طرح باقی می‌مانند و ردصلاحیت‌شده‌ها در صورتی که نتوانند مدارک مستدلی ارایه کنند از این گردونه خارج خواهند شد. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: افرادی که تایید شرایط نهایی شده و نسبت به واریز وجوه اعلام‌شده به بانک برای افتتاح حساب اقدام ملی  اقدام می‌کنند در پروژه می‌مانند، بدین معنا، کسانی که در مهلت تعیین‌شده نسبت به افتتاح حساب و واریز وجه نیز اقدام نکنند جزو حذف‌شدگان طرح اقدام ملی مسکن به‌شمار می‌روند.

ثبت ۱۷۵ هزار دقیقه تاخیر پرواز ایرلاین‌های داخلی در تیر ۹۹

بررسی آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد طی تیر امسال ایرلاین‌های داخلی در پروازهای برنامه‌ای مسافری ۱۷۵ هزار دقیقه تاخیر داشته‌اند. به گزارش تسنیم، بر اساس آمار منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی تیرماه امسال تعداد پروازهای خروجی تاخیردار 30 دقیقه و بیشتر و میزان تاخیر پروازهای خروجی تاخیردار 30 دقیقه و بیشتر به ترتیب 2128پرواز و 175 هزار و 59 دقیقه بوده است. در خردادماه امسال میزان این تاخیرات 207 هزار و 528 دقیقه بود.

مجموع پروازهای خروجی 17 شرکت هواپیمایی داخلی در اولین ماه تابستان امسال 12 هزار و 614 پرواز بوده که از این تعداد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با 2 هزار و 575 پرواز بیشترین آمار پرواز را به خود اختصاص داده است. در خرداد 99 سهم ایران‌ایر از پروازهای خروجی 2 هزار و 773 بود. هما در ماه مورد اشاره با 32 هزار و 387 دقیقه (398) بیشترین تاخیرات پروازی را به خود اختصاص داد که در مقایسه با 38 هزار و 128 دقیقه حدود 6000 دقیقه کاهش یافته است. پس از ایران ایر، قشم ایر با 25 هزار و 993 دقیقه در رتبه دوم قرار دارد و هواپیمایی آسمان در تیر امسال 908 پرواز خروجی را انجام داده که از این تعداد سهم پرواز تاخیردار 30 دقیقه و بیشتر 2020 هزار و 100 دقیقه بوده است.

 

ارسال نظر