در شهر

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۸۸۸

افزایش مبتلایان به کرونا  با لغو طرح ترافیک 

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه به زودی آمار مبتلایان به کرونا به دلیل افزایش مسافرت تهرانی‌ها و لغو طرح ترافیک بیشتر می‌شود، گفت: لغو طرح مشکلات جدی‌تری برای بیماران قلبی و تنفسی ایجاد می‌کند. زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا طی روزهای گذشته کاهش یافته است که این موضوع به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و جدی گرفتن استفاده از ماسک حاصل شده است. وی افزود: ولی برای هفته‌های آینده چندان نمی‌توان به این موضوع امیدوار بود چرا که ترددها در سطح شهر با لغو طرح ترافیک بیشتر شده و آمار مسافرت‌ها نیز همزمان با تعطیلی‌های اخیر افزایش یافته است و این موضوع نشان می‌دهد روند کاهش آمار مبتلایان چندان پایدار نیست و به زودی افزایش می‌یابد. او ادامه داد: سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده که لغو طرح ترافیک فقط سبب کاهش 3 درصدی مسافران مترو شده است و این موضوع نشان می‌دهد که لغو طرح ترافیک نتوانسته در کاهش تعداد مسافران مترو تغییر چندانی ایجاد کند. لغو طرح ترافیک با هدف کاهش آمار مبتلایان به کرونا دقیق و درست نیست و طرح که لغو می‌شود ترددهای غیرضروری در سطح شهر افزایش می‌یابد. او ادامه داد: همچنین با لغو طرح ترافیک به دلیل افزایش تردد خودروها در سطح شهر، آلودگی هوا افزایش یافته و این موضوع مشکلات جدی‌تری برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی و تنفسی ایجاد می‌کند. وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت چه تعداد است؟ گفت: آمار دقیقی در این زمینه ندارم ولی تعداد مبتلایان رو به کاهش بوده است.

مخازن سوخت‌رسانی شهران همچنان مخاطره‌آمیز

رضا کرمی محمدی، رییس ستاد پیشگیری و مدیریت شهر تهران گفت: مخازن سوخت‌رسانی شهران قبلاً مخازن ذخیره‌سازی سوخت از جمله بنزین، نفت سفید و گاز بودند؛ قرار بر این شد به مخزن سوخت‌رسانی تبدیل شوند! به گزارش تسنیم، رضا کرمی محمدی درباره مخازن سوخت‌رسانی شهران اظهار کرد: این مخازن قبلاً مخازن ذخیره‌سازی سوخت از جمله بنزین، نفت سفید و گاز بودند و براساس توافقی که در سال‌های گذشته صورت گرفته است قرار بر این شد به مخزن سوخت‌رسانی تبدیل شوند که امیدواریم این اتفاق افتاده باشد. وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در 10 تا 15 سال گذشته برای مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مخازن انجام گرفته است و درخواست می‌شود که مسوولان وزارت نفت جزئیات بیشتری درباره اقدامات انجام شده برای رفع نگرانی مردم ارایه دهند اما پتانسیل‌های خطرآمیز و مخاطره‌آمیزی هنوز وجود دارد که نیاز است هر چند سال یک بار با توجه به تغییر و تحولاتی که در اطراف آنجا اتفاق می‌افتد، این مطالعه انجام شود و وزارت نفت از مشاورانی استفاده کند تا مخاطرات را ایمن‌سازی کنند.

شرط اجاره پیاده‌راه در تهران اعلام شد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اجاره پیاده‌راه توسط شهرداری به برخی از کسبه با شرایط خاصی آغاز شده است، گفت: میزان اجاره‌بهای پیاده راه توسط شهرداری‌های مناطق تعیین می‌شود. حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره سرانجام موضوع پیاده‌راه‌ فروشی در پایتخت، اظهار کرد: مساله فروش پیاده‌راه نیست بلکه موضوع اجاره پیاده‌راه به مغازه‌دارانی است که جلوی در مغازه آنها فضای خالی وجود دارد. وی افزود: شرط استفاده از پیاده‌راه برای برخی از مغازه‌داران، ایجاد نشدن سد معبر برای عابران پیاده است. این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مغازه‌داران و برخی از صنوف از جمله اغذیه‌فروشی‌ها می‌توانند با شهرداری منطقه خود رایزنی کرده و فضای باز جلوی در مغازه‌شان را اجاره کنند به‌طور مثال میز و صندلی کوچک قرار دهند و مشتریان آنها از این فضا استفاده کنند.خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه استفاده از بخش‌هایی از پیاده‌راه‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است، گفت: این موضوع اجرای آن نیز در تهران مشکلی نخواهد داشت و ما هم مخالف آن نیستیم. وی در پاسخ به این پرسش که میزان اجاره پیاده‌راه چقدر است، ‌گفت: شهرداری منطقه طی قرارداد با کسبه میزان اجاره را تعیین می‌کند.

انتخابات هیات رییسه شورای تهران  هفته آینده برگزار می‌شود

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از برگزاری چهارمین سال از انتخابات هیئت رییسه شورای شهر تهران در هفته آینده خبر داد و گفت: اقبال اعضای شورا برای انتخاب مجدد محسن هاشمی به عنوان رییس در سال پایانی از شورای پنجم زیاد است. زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به زمان برگزاری چهارمین سال از انتخابات هیات رییسه شورای شهر تهران اظهار کرد: این انتخابات هفته آینده برگزار خواهد شد. وی در رابطه با ترکیب احتمالی هیات رییسه شورای شهر تهران در دوره پنجم و در سال پایانی این دوره تصریح کرد: در این زمینه نمی‌توان فعلاً اظهارنظری کرد و باید منتظر زمان برگزاری انتخابات باشیم. وی در پاسخ به اینکه آیا شما به عنوان کاندیدا در انتخابات آتی هیات رییسه شورای شهر تهران شرکت خواهید کرد، گفت: چنانچه اعضای شورای شهر تهران در این زمینه تمایل داشته باشند بنده مجدداً به عنوان کاندیدا شرکت خواهم کرد.

 

ارسال نظر