در شهر

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۶۸۵

تردد 400 هزار  خودروی فرسوده  در پایتخت

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به اینکه حدود 400 هزار خودروی فرسوده در سطح شهر تهران وجود دارد، ‌گفت: در آیین‌نامه جدید مربوط به قانون هوای پاک باید دوره‌های معاینه فنی خودروهای فرسوده کاهش  یابد. حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت معاینه فنی خودروهای فرسوده در پایتخت، اظهار داشت: خروج خودروهای فرسوده از سطح شهر نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد و بر اساس مطالعاتی که  ۲ تا ۳ سال پیش در شهر تهران انجام گرفت، 10درصد خودروهای شهر تهران (حدود 300 تا 400هزار دستگاه خودرو) فرسوده است. او با اشاره به اینکه با گذشت ۳ سال آمار خودروهای فرسوده نیز بیشتر شده است، گفت: ‌40 درصد از آلودگی شهر تهران ناشی از همین 10 درصد خودروهای فرسوده است همچنین خودروهای فرسوده نه تنها سبب آلودگی هوا می‌شوند بلکه در افزایش مصرف سوخت، کاهش ایمنی تردد، ایجاد هزینه‌های مضاعف در نگهداری خودرو و تأمین قطعات مورد نیاز تأثیرگذار هستند.

آغاز فعالیت‌های  ورزشی باشگاه‌های  مجازی در  تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ تهران از شروع فعالیت‌های ورزشی و سلامت محور در باشگاه‌های مجازی به صورت آنلاین خبر داد. محمد جواد رشیدی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ تهران اظهار کرد: با توجه به شیوع گسترده و فراگیر ویروس کرونا در سطح جامعه و لزوم رعایت فاصله اجتماعی، در راستای حفظ سلامت وشادابی شهروندان، شهرداری اقدام به راه‌اندازی باشگاه مجازی با حضور مربیان برجسته کرده است. رشیدی مشارکت همگانی شهروندان در پویش ماندن در خانه، افزایش شور ونشاط در شرایط کنونی، ارتقای سطح سلامت جسمی وروانی شهروندان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری برنامه‌های مجازی برشمرد و افزود: این برنامه با حضور مسوولان سازمان ورزش روز سه شنبه ۱۴ مرداد ساعت  30: 9 در قالب رشته‌های ورزشی تکواندو، ژیمناستیک، بهکاپ، والیبال، طناب زنی، دارت، کاراته، تنیس روی میز، بدمینتون، شطرنج و بسکتبال آغاز می‌شود. به‌گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 علاقه‌مندان برای استفاده از این دوره‌های آموزشی که به صورت رایگان ارایه خواهد شد؛ می‌توانند به نشانی varzash-shahrdari11 @در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام مراجعه کنند.

عجیب‌ترین زباله‌های تهران

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: شهروندان باید بدانند که زباله‌ای که به نهرها می‌ریزند وارد کانال‌ها و مسیل‌ها می‌شود و در صورت باران این کانال‌ها هستند که منجر به سیل می‌شوند و جان شهروندان به خطر می‌افتد. اصغر عطایی درباره لایروبی مسیل‌های تهران گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار کیلومتر نهر در شهر تهران وجود دارد؛ پیمانکاران خدمات شهری هر ناحیه موظف هستند انهار فرعی که خیلی کم عمق و کم عرض هستند را مانند پیاده روها تمیز و زباله‌ها را خارج کنند. وی با بیان اینکه ۵۳۰ کیلومتر مسیل در شهر تهران وجود دارد، تصریح کرد: نهرهای درون شهر به کانال‌ها و مسیل‌ها می‌روند و اگر خوب پاکسازی نشوند زباله‌ها به کانال‌ها و مسیل‌ها می‌روند. بعضی از این کانال‌ها زیر زمین هستند و کارگرها به سختی می‌توانند آنها را تمیز کنند. به گزارش سایت شهر، عطایی در پاسخ به این سوال که عجیب‌ترین زباله‌هایی که تا کنون در کانال‌ها مشاهده شده است چیست، گفت: در یک کانال دفنی که ۲۰ متر زیر زمین است یک دست کامل مبل پیدا شد که حتی برای خارج کردن باید خرد می‌شدند و از زیر دریچه خارج می‌شدند و اصلا نمی‌دانیم چطور این مبل‌ها به آنجا منتقل شده بودند. این کار حتما کار یک فرد عادی نیست و احتمالا یک وندالیست چنین کاری انجام می‌دهد. البته در زمان خانه تکانی‌ها اغلب لحاف و تشک نیز در کانال‌ها وجود دارد که بعد از ماندن در آب حجم زیادی هم پیدا می‌کنند. اینها به راحتی در کنار خیابان توسط ماموران شهرداری جمع آوری می‌شوند و ما اصلا نمی‌دانیم دلیل این حجم ضایعات در داخل مسیل‌ها چیست.

۶۰۰ دستگاه تاکسی با استاندارد یورو ۴ شماره‌گذاری شده است

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور گفت: از سه‌شنبه هفته گذشته که موافقت دولت با شماره‌گذاری تعدادی تاکسی با استاندارد یورو چهار ابلاغ شد، تا کنون ۶۰۰ تاکسی با استاندارد یورو ۴ شماره‌گذاری شده است. مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: به دنبال افزایش استاندارد یورو ۴ به یورو5، فرآیند شماره گذاری تاکسی‌ها در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی از ابتدای امسال متوقف شده بود زیرا خودروهای در نظر گرفته شده برای نوسازی تاکسی‌ها دارای استاندارد یورو ۴ بودند و سازمان محیط زیست به آن ایراد گرفته بود. وی ادامه داد: تا اینکه موافقت دولت با شماره گذاری تعدادی تاکسی با استاندارد یورو ۴ ابلاغ شد، قرار شد که 5‌هزار دستگاه تاکسی در این قالب به متقاضیانی که از قبل ثبت نام کرده بودند تا ۳۰ مهر ماه امسال و اجازه شماره گذاری و تحویل داده شود. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور گفت: روند تحویل خودروهای باقی متقاضیانی که ثبت نام کرده‌اند نیز در حال انجام است و امیدواریم در هفته آینده فاکتورهای جدید با قیمت جدید آغاز شود. وی در مورد قیمت‌های جدید تاکسی‌ها نیز گفت: متقاضیانی که سال گذشته ثبت نام کرده بودند، همان قیمت گذشته خودرو شامل آنها می‌شود و تغییر قیمت شامل متقاضیانی است که جدید ثبت نام کنند.

 

ارسال نظر