ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۵۸۱

معرفی مستأجران برای دریافت وام از ۲۰ مرداد

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه از معرفی مستأجران به بانک برای دریافت وام ودیعه از ۲۰ مرداد خبر داد. به گفته مسوولان.وزارت راه و شهرسازى حدود ٢ میلیون و ٢٢٠ هزار نفر براى دریافت تسهیلات مرابحه کالا و خدمات، خبر داده است. درآخرین روز کاری هفته گذشته، شورای فقهی بانک مرکزی طی جلسه‌ای فوق‌العاده تسهیلات مرابحه کالا و خدمات را جایگزین وام ودیعه اجاره کرد که به گفته مسوولان در ماهیت کمک دولت به مستاجران تغییر ایجاد نمی‌کند.

به گزارش تسنیم، محمودزاده با اشاره به اینکه موضوع مسکن یک موضوع چندوجهی است و باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار بگیرد، اظهار کرد: کاهش قیمت مسکن به وجوه مختلفی از اقتصاد وابسته است و اینکه تصور شود تنها با افزایش تولید یا وضع مالیات، قیمت‌ها در بخش مسکن کاهش می‌یابد، تصوری صحیح نیست و باید از شقوق مختلف به این موضوع رسیدگی شود. وی با تاکید بر اینکه قطعا تولید مسکن، نیاز کشور است و سیاست‌گذاری‌ها بر مبنای افزایش تولید مسکن پایه‌گذاری شده است، افزود: بر اساس آمارها در حال حاضر، تعداد واحدهای مسکونی موجود در کشور از تعداد خانوار بیشتر است. اما در عین حال مساله کمبود مسکن در کشور وجود دارد که بزرگ‌ترین علت آن این است که بخش عمده‌ای از مسکن‌های موجود در توان خرید گروه‌های هدف نیست. به همین دلیل، وزارت راه و شهرسازی، سناریوی چند وجهی را طراحی کرده و مشغول انجام آن است.

متقاضیان بدحساب مسکن ملی تهران حذف می‌شوند

خلیل محبت‌خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران طرح اقدام ملی را طرحی مردمی- دولتی-خصوصی عنوان کرد و گفت: همان‌گونه که دولت با برنامه‌ریزی در این طرح کاملا استراتژیک عمل کرده و سازندگان سرمایه‌هایشان را پای کار آورده‌اند، مردم نیز باید در این طرح همکار و همیار دولت باشند تا صاحبخانه شوند. محبت‌خواه در گفت‌وگو با ایلنا درباره دلیل عدم واریز آورده اولیه برخی از متقاضیان مسکن ملی اظهار کرد: بی‌اطلاعی و غفلت پیش خریداران (واجدین شرایط اقدام ملی) و عدم واریز وجه سبب آسیب به طرح خواهد شد، ساخت و ساز را فرسایشی کرده و مانع خانه‌دار شدن متقاضیان می‌شود.  وی ادامه داد: این طرح در صورتی طی 18 ماه الی دو سال به پایان خواهد رسید که با تاخیر در پرداخت مواجه نشویم. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: واجدینی که نسبت به واریز آورده نقدی اولیه (40 میلیون تومان) اقدام نکنند برای جلوگیری از تبعات احتمالی طولانی شدن پروژه ساخت و ساز همچنین جلوگیری از تضییع حقوق سایر متقاضیان از پروژه اقدام ملی حذف می‌شوند و افرد جدیدی جایگزین خواهند شد.

جزییات شرایط سخت‌گیرانه ورود مسافران هوایی به ایران

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: از چهارشنبه هفته جاری، پانزدهم مردادماه مطابق با ۵ آگوست کلیه مسافرانی که از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) قصد ورود به کشور را دارند باید تست منفی کرونا را از آزمایشگاه‌های معتبر با اعتبار زمانی کمتر از ۹۶ ساعت همراه‌شان داشته باشند. محمدرضا کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا که به فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام شده از پانزدهم مردادماه کلیه مسافرانی که بخواهند از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شوند، باید تست منفی کرونا را از آزمایشگاه‌های معتبر همراه‌شان داشته باشند و از این تست کمتر از ۹۶ ساعت گذشته باشد، در غیر این صورت به مسافران غیرایرانی اجازه ورود داده نشده و بازگردانده می‌شوند و از مسافران ایرانی نیز تحت شرایط خاصی با هزینه خودشان تست کرونا گرفته شده و قرنطینه می‌شوند. وی ادامه داد: مسافرانی که به فرودگاه امام خمینی (ره) وارد می‌شوند اگربرگه تست منفی کرونا را از آزمایشگاه معتبر همراه نداشته باشند شرایط خاصی برای آنها پیش‌بینی شده است. اگر این مسافران ایرانی نباشند براساس اطلاعی که از قبل به فرودگاه‌های دیگر کشورها اعلام کرده‌ایم اجازه ورود به آنها را نمی‌دهیم و آنها را باز می‌گردانیم. البته اگر مسافران خارجی تست منفی کرونا را همراه داشته باشند نیز غربالگری شده و در صورت داشتن علائم با هزینه ایران مجددا تست کرونا از آنها گرفته می‌شود و ۱۴ روز در قرنطینه می‌مانند. معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاه امام خمینی (ره) ادامه داد: برای مسافران ایرانی قدری شرایط متفاوت است یعنی اگر مسافر ایرانی با همراه داشتن تست منفی کرونا در غربالگری‌های صورت گرفته در فرودگاه امام خمینی (ره) علائم کرونا را داشته باشد با هزینه ایران مجددا از او تست می‌گیریم و او را به مراکز مشخص شده برای قرنطینه می‌فرستیم تا ۱۴ روز در قرنطینه بماند که البته دستگاه‌های نظارتی و بهداشتی در قرنطینه ماندن این مسافر را دایما رصد می‌کند. وی ادامه داد: اگر مسافر ایرانی که قصد ورود به فرودگاه امام خمینی (ره) را دارد همراه خود تست منفی کرونا را با شرایط مذکور نداشته باشد او را بازنمی‌گردانیم، اما با هزینه مسافر مراحل انجام تست و قرنطینه ۱۴ روزه را برای او اعمال می‌کنیم همچنین اگر زمان تست برای این مسافران از ۹۶ ساعت گذشته باشد نیز مشمول انجام تست و قرنطینه ۱۴ روزه با هزینه خودشان می‌شوند.

 

ارسال نظر