ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۴۶۲

برخی افراد حقیقی 200 واحد مسکونی دارند

معاون وزیر راه و شهرسازی از ثبت‌نام پیامکی ۱.۴میلیون نفر برای وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: سابقه سکونت ۵ساله جزو شروط ثبت‌نام وام ودیعه نیست. او همچنین گفت: کلید‌های ۱۰۰۰ واحد مسکونی در اختیار یک بانک است و برخی افراد حقیقی نیز مالک 200 واحد مسکونی هستند.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: طی دو روز نخست ثبت نام، 1.4 میلیون نفر به‌صورت پیامکی در طرح وزارت راه و شهرسازی برای پرداخت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند. وی با بیان اینکه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تا 9 مرداد (5شنبه هفته جاری) ادامه دارد، افزود: کارگران، خانوارهای دارای 3 فرزند، زوج‌های جوان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در اولویت دریافت این وام قرار دارند. او با تکذیب مجدد قرمز شدن فرم «ج» متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن، تصریح کرد‌: تأهل و سرپرست خانوار بودن از جمله شروط دریافت وام مذکور است و داشتن سابقه 5 سال سکونت جزو شرط‌های ثبت‌نام وام ودیعه مسکن نیست. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همچنین در مصاحبه با شبکه خبر گفت: کلید‌های ۱۰۰۰ واحد مسکونی در اختیار یک بانک است. بخشی از سهام این بانک در اختیار دولت و بخشی هم در اختیار بخش خصوصی است. به گزارش فارس، او اظهار کرد: ما با حفظ احترام به مالکیت خصوصی و حقوقی، به دنبال این هستیم از این واحد‌ها برای ساماندهی بازار استفاده شود. وی گفت: براساس آنالیزها افراد حقیقی نیز وجود دارند که هر یک حدود ۲۰۰ واحد مسکونی در شهر تهران دارند. معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی افزود: از دو میلیون و ۵۰۰ هزار خانه خالی کشور، حدود ۵۰۰ هزار خانه خالی، سهم تهران است. محمودزاده گفت: گرچه از طرفی، تشویق به سرمایه‌گذاری در بخش مسکن داریم، اما هدف این است که این واحد‌ها وارد بازار شوند و ما مانع مالکیت نخواهیم شد، اما درخواست ما از مالکان این است این واحد‌های مسکونی را در بازار برای خرید و فروش و اجاره ارایه کنند.​پیشنهادی مطرح کردیم تا کسانی که دارای واحد‌های مسکونی خالی هستند اگر تا پایان سال جاری واحد‌ها را وارد بازار کنند یعنی بفروشند یا اجاره بدهند، بتوانند از مشوق‌های مالیاتی استفاده کنند. وی اضافه کرد: این تعداد واحد مسکونی خالی، براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ به دست آمده است که بر اساس قانون، از سال ۹۴ باید مشمول مالیات می‌شدند، اما چون سامانه املاک و اسکان کشور راه‌اندازی نشده بود و امکان شناسایی این خانه‌ها وجود نداشت، تا الان وصول نشده است.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به راه‌اندازی سامانه و شناخت واحد‌های خالی در حال حاضر، از سالی که قانون تصویب شد این خانه‌ها مشمول مالیات می‌شوند. محمودزاده با اشاره به اینکه از امکانات و خدمات عمومی برای ساخت مسکن استفاده می‌شود افزود: یک سری سرمایه‌گذاری عمومی و اجتماعی از جمله شبکه راه، آب، برق، تاسیسات زیربنایی، مدرسه و بیمارستان با استفاده از هزینه‌های عمومی ساخته می‌شود و اگر خانه‌هایی که با این امکانات ساخته می‌شود وارد چرخه استفاده نشوند مجبوریم دایما به توسعه شهر‌ها و یا ایجاد شهر‌ها بپردازیم و دوباره از منابع عمومی مردم استفاده شود. وی گفت: ابزار مالیات به عنوان نظم‌دهنده بازار است که بخشی از آن تشویقی و بخش دیگر بازدارنده است تا این سرمایه بتواند در اختیار متقاضیان اصلی قرار گیرد. با اعمال قانون مالیات بر خانه‌های خالی، درصد مالیاتی که باید پرداخت کنند به مالکان اجازه نمی‌دهد و صرفه اقتصادی ندارد تا این واحد‌ها را خالی نگه دارند. به زودی برای مالکان خانه‌های خالی پیامک ارسال می‌شود تا وضعیت شفاف‌تری در بازار داشته باشیم.

ابتکار امارات ایرلاین  برای جذب مسافر

درپی کاهش شدید تقاضای جهانی برای سفرهای هوایی، شرکت هواپیمایی امارات به اولین خطوط هوایی در جهان تبدیل شده است که بیمه کووید-۱۹ رایگان ارایه می‌دهد.

به گزارش تسنیم، اگر در هنگام مسافرت با این خطوط هوایی، مسافران به کرونا مبتلا شوند، معالجه پزشکی آنها، قرنطینه هتل و حتی مراسم تشییع جنازه آنها تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

این اطلاعیه در حالی اعلام می‌شود که خطوط هوایی در سراسر جهان به علت اقدامات انجام شده برای کنترل شیوع این بیماری به‌شدت آسیب دیده‌اند. اوایل ماه جاری میلادی، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی مسافربری جهان به بی‌بی‌سی گفت که قرار است 9000 نفر از کارکنان خود را اخراج کند. شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رییس خطوط هوایی امارات در بیانیه‌ای گفت: ما می‌دانیم که مردم تمایل دارند همزمان با بازگشایی تدریجی مرزها در سراسر جهان، پرواز کنند اما آنها در عین حال می‌خواهند اگر اتفاقی غیرقابل پیش بینی در طول سفرشان رخ دهد، خیالشان راحت باشد.

این شرکت اعلام کرده است که از زمان شروع سفر این پیشنهاد برای مسافر به مدت 31 روز اعتبار خواهد داشت و فوراً در دسترس خواهد بود و تا پایان اکتبر اجرا می‌شود. این پوشش بیمه بدون در نظر گرفتن کلاس سفر یا مقصد برای کلیه مشتریان رایگان است و به صورت خودکار و بدون نیاز به ثبت نام اعمال می‌شود. این شرکت هواپیمایی مستقر در دبی گفت که این بیمه هزینه‌های پزشکی تا 150 هزار یورو را پوشش می‌دهد. همچنین هزینه قرنطینه در هتل تا دو هفته به میزان 100 یورو در روز پرداخت خواهد شد. در صورت فوت مسافر به دلیل بیماری کرونا، این پوشش بیمه‌ای همچنین 1500 یورو را برای هزینه مراسم خاکسپاری آنها فراهم می‌کند.

 

ارسال نظر