در شهر

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۴۶۱

کرونا مسافران تاکسی را ۶۰ درصد کاهش داد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه آمار ابتلای رانندگان تاکسی به کرونا در موج دوم این بیماری کمتر از موج اول بوده است، گفت: مسافران تاکسی ۶۰ درصد کمتر شده‌اند. علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: هفته‌های گذشته گزارش‌هایی درباره استفاده نکردن ماسک توسط برخی از رانندگان تاکسی در برخی خطوط به ما اعلام شد که پس از بررسی متوجه شدیم این رانندگان مربوط به شهرهای اقماری تهران هستند که طی مکاتبه با مسوولان شهرهای اقماری اعلام کردیم که تذکرات لازم به رانندگان آنها داده شود. از طرفی نیز اگر این رانندگان وارد تهران شوند و گشت کنترل و نظارت ما متوجه استفاده نکردن ماسک در آنها شود علاوه بر تذکر اجازه ادامه فعالیت به راننده نیز داده نخواهد شد. قنادان همچنین اعلام کرد: میزان مسافران خطوط تاکسی‌رانی درون شهری با شیوع کرونا در پایتخت کمتر شده و در حال حاضر به حدود 50 تا 60 درصد روزهای مشابه سال قبل کاهش یافته است البته در روزهای مختلف مانند ایام تعطیلی حتی این آمار کمتر بوده است.

دوچرخه وسیله ایمن برای تردد در روزهای کرونایی

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: دوچرخه یک وسیله ایمن و مطمئن است و در شرایطی که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم می‌تواند در پیشگیری از ابتلای راکب دوچرخه به کرونا موثر واقع شود. زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: دوچرخه وسیله خوبی برای تردد است اما توپوگرافی و جغرافیای هر شهری تعیین کننده این است که آیا استفاده از دوچرخه می‌تواند به عنوان یک مد حمل و نقلی در نظر گرفته شود یا خیر.  وی ادامه داد: در شهر تهران امکان اینکه از دوچرخه به عنوان یک حمل و نقل کامل استفاده شود نیست یعنی به دلیل شرایطی که دارد نمی‌توان به‌طور کامل از مبداء تا مقصد را با دوچرخه طی کرد اما در مسیرهای ممکن، خوب است که استفاده از دوچرخه را فرهنگسازی و مردم را تشویق به استفاده از دوچرخه کرد.

نصب پل گیشا در نقطه‌ای دیگر از تهران

صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از نصب پل گیشا در محلی دیگر خبر داد. به گزارش ایسنا، صبوری دیلمی درباره وضعیت فعلی طرح پل «سبز زندگی»، توضیح داد: براساس ایده اولیه قرار بود که قسمت‌هایی از پل قدیمی «گیشا» پس از تقویت، مجدد نصب شود. باتوجه به بررسی‌های انجام شده در سال جدید، نصب مجدد قسمت‌هایی از این پل در همان نقطه، مشکلاتی از نظر بزرگی ابعاد و هزینه‌های تحمیلی برای شهر ایجاد می‌کرد. وی از طراحی پل دیگری به منظور جایگزین کردن ایده اولیه پل سبز زندگی خبر داد و افزود: مراحل پایانی این طرح درحال انجام است که بعد از اتمام طراحی، جایگزین ایده اولیه شده وعملیات اجرایی آغاز می‌شود. همچنین امکان دارد که تعدادی از قطعات پل گیشا قدیمی در ساخت پل جدید استفاده شود.

جشن تولدی برای بهشت زهرا در کار نبود

شهردار تهران درباره کیک تولدی که در شبکه‌های مجازی تصور شد برای تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا تهیه شده، گفت: فضای رسانه‌ای اینطور است که بی رحمانه نقد می‌کند. این نقد هم براساس استنباط شخصی است که اولین پیام را منتشر می‌کند. لزوما هم آن پیام به معنای پیام درست نیست. به گزارش ایلنا، پیروز حناچی، شهردار تهران که مهمان یک برنامه تلویزیونی بود، درباره انتشار عکس کیکی که در بهشت زهرا بریده شد، توضیح داد: البته تولد نبود. قبل از کرونا بنا داشتیم برنامه‌ای برای تشکر از زحمات همه کسانی که در این امر بزرگ زحمت کشیده بودند داشته باشیم. قرار نبود شرکت کنم. همکارانم این برنامه را تدارک دیده بودند. این عکس یک صدم اتفاقی بود که آن روز افتاد. بقیه موارد تقدیر از زحمات کسانی بود که با رعایت فاصله اجتماعی نشسته بودند و برنامه را می‌دیدند. فضای رسانه‌ای اینطور است که بی رحمانه نقد می‌کند. این نقد هم براساس استنباط شخصی است که اولین پیام را منتشر می‌کند. لزوما هم آن پیام به معنای پیام درست نیست. او تاکید کرد: کیک به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس بهشت زهرا توسط مدیرعامل بهشت زهرا تهیه شده بود. چیزی به نام تولد در کار نبود. می‌توانست بهتر از این هم باشد.

برخورد بدون اغماض  با مقصران کلینیک سینامهر

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه عملکرد شهرداری و آتش‌نشانی زیر ذره‌بین شورای شهر قرار دارد، گفت: درصورتی که به نتیجه برسیم شهرداری در حادثه کلینیک سینامهر قصور داشته است، بدون اغماض برخورد می‌کنیم. ناهید خداکرمی رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره روند رسیدگی به پرونده کلینیک سینا مهر و اقدامات شورای شهر در این زمینه اظهار داشت: کمیته ویژه‌ای برای بررسی جزئیات دقیق حادثه و علل آن به دستور محسن هاشمی تشکیل شد و ریاست آن را رییس کمیسیون سلامت شورای شهر عهده‌دار شد. در حال حاضر تمام مدارک از سال 87 تا کنون در مورد کلینیک مربوطه به دست‌مان واصل شده و در حال بررسی کارشناسی هستیم.

 

ارسال نظر