ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۳۰۸

رمزگشایی جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی پایان یافت

معاون وزیر خارجه اوکراین گفت: فرآیند تحلیل داده‌های جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده خطوط هواپیمایی اوکراین در ایران در کشور فرانسه به پایان رسیده است. به گزارش فارس به نقل از اینترفکس، یوجین انین، معاون وزیر خارجه اوکراین گفت: فرآیند تحلیل داده‌های جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده خطوط هواپیمایی اوکراین در ایران، در کشور فرانسه به پایان رسیده است. او در مصاحبه با شبکه رادیویی «هرومادسک» توضیح داد: «تمامی اطلاعات دو دستگاه ضبط‌کننده بازیابی و رمزگشایی شده است.به رغم آسیب وارد شده به جداره خارجی هر دو دستگاه، اما فرآیند رمزگشایی با موفقیت انجام شده. تحقیقات فنی به سرعت پس از وقوع حادثه انجام شد و رمزگشایی یکی از مراحل آن است.» وی افزود: پیش‌بینی اینکه تحقیقات فنی چقدر زمان می‌برد، ممکن نیست. همچنین دفتر تحقیقات و تحلیل امنیت هواپیمایی کشوری فرانسه نیز که در این فرآیند حضور دارد، از اتمام تحلیل داده‌های دستگاه‌های ضبط‌کننده پرواز خبر داده است. بر اساس این گزارش، سازمان ایمنی حمل‌ونقل کانادا نیز اعلام کرد که یک تیم بین‌المللی بررسی جعبه‌های سیاه هواپیمای سقوط کرده اوکراینی در تهران را انجام داده و تحلیل اولیه اطلاعات این جعبه‌های سیاه در فرانسه تکمیل شده است. «کتی فاکس» رییس این موسسه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «کار در پاریس به پایان رسید اما بررسی‌ها هنوز فاصله زیادی تا به سرانجام رسیدن دارد. همچنان سوالات کلیدی زیادی وجود دارد که باید پاسخ داده شود.»

شهادت یکی از آتش‌نشانان  در تهران

پیروز حناچی، شهردار تهران، شهادت مرتضی حیدری، یکی از ماموران آتش‌نشانی را که پنجشنبه شب در جریان عملیاتی به فیض شهادت رسید، تسلیت گفت. به گزارش فارس، پنجشنبه‌شب ماموران سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در جریان وقوع یک فقره آتش‌سوزی در جنوب شهر تهران قرار گرفتند.آتش‌سوزی در یک مغازه رخ داده بود که آتش‌نشانان پس از باز کردن درب مغازه قصد ورود به آن را داشته تا آتش ایجاد شده را خاموش کنند. دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی باعث شد تا یکی از آتش‌نشانان بدون اطلاع از حفره یک چاله مخصوص بالابر داخل این چاله بیش از 4 متری سقوط کرده و به فیض شهادت نایل شود. حالا شهردار تهران در پستی اینستاگرامی با انتشار تصویر این آتش‌نشان شهید نوشته است: همکار آتش‌نشان فداکارم مرتضی حیدری از ایستگاه ۹۱ حین عملیات به شهادت رسید. این ضایعه دردناک را به خانواده محترم ایشان و همکاران آتش‌نشان تهران و جامعه آتش‌نشانان کشور تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای او آمرزش و برای بازماندگان صبر مسالت می‌نمایم.روحش شاد و یادش گرامی.

طرح ساماندهی سگ‌های بدون صاحب لازم‌الاجراست

مدیرکل بازرسی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: به منظور ارتقاء سلامت و بهداشت شهروندان همچنین رعایت اصول حقوقی در برخورد با حیوانات بدون صاحب از شهرداری‌ها خواسته شده، طرح ساماندهی سگ‌های بدون صاحب را به‌طور دقیق اجرا کنند. به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، رمضان امینی مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از معرفی شهرداری سلماس در آذربایجان غربی به هیات تخلفات استان و برخورد قانونی با شهرداری گوراب زرمیخ در گیلان در زمینه عدم رعایت مفاد دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب خبر داد. وی افزود: تمامی شهرداری‌ها موظفند دستورالعمل ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال ۱۳۸۷ در زمینه ساماندهی و کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب به روش زنده‌گیری در محدوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را با جدیت و به‌طور دقیق رعایت و پیگیری کنند و در صورت تخطی از آن با خاطیان برخورد قانونی و قاطع می‌شود. مدیرکل بازرسی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضمن اشاره به دریافت گزارش‌های واصله از برخی شهرها و پایش صورت پذیرفته مبنی بر عدم رعایت برخی از ضوابط مقرر در دستورالعمل ساماندهی سگ‌های بدون صاحب، ادامه داد: در راستای تحقق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری مبنی بر وظیفه‌مندی شهرداری‌ها در جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و ساماندهی حیواناتی که در شهرها بدون صاحب هستند و به منظور ارتقای سلامت و بهداشت شهروندان  همچنین رعایت اصول حقوقی در برخورد با حیوانات بدون صاحب، از شهرداری‌ها خواسته شده این دستورالعمل را به‌طور دقیق اجرا کنند. امینی همچنین گفت: از استانداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نیز خواسته شده بر اجرای صحیح مفاد این دستورالعمل نظارت دقیقی به عمل آوردند و در صورت تخطی از ضوابط دستورالعمل‌ با خاطیان برخورد قانونی ‌صورت گیرد.

 

ارسال نظر