ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۹۵۳

افزایش 5 برابری  تست مثبت کرونا در پایتخت

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با اشاره به اینکه نتیجه مثبت تست کرونای شهروندان در کلینیک‌ها و مراکز درمانی شرکت شهرسالم 4 تا 5 برابر شده است، گفت: میزان ابتلا به کرونا درشهرداری به ویژه در محل اسکان کارگری هم افزایش داشته است. حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: متأسفانه میزان مراجعات به دلیل ابتلا به کرونا به مراکز درمانی و کلینیک‌های شرکت شهرسالم افزایش یافته است و شرایط به هیچ عنوان مساعد نیست. وی با اشاره به اینکه برخی از مبتلایان ممکن است فاقد علامت ابتلا به ویروس کووید ـ 19 باشند، گفت: ‌نتیجه تست کرونا مثبت در حال حاضر نسبت به ماه‌های گذشته 4 تا 5 برابر افزایش یافته و این نشان می‌دهد میزان شیوع و ابتلا میان شهروندان تهرانی بیشتر شده است. مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: افرادی که به کلینیک‌های شهرداری مراجعه می‌کنند فقط پرسنل شهرداری نیستند بلکه شهروندان عادی نیز از خدمات این کلینیک‌ها و مراکز درمانی بهره‌مند هستند.

راز مصونیت  مددجویان‌گرمخانه در برابر کرونا؟

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ابتلای ۴ مددکار گرمخانه‌های تهران به کرونا خبر داد و گفت: احتمال دارد برای انجام تحقیق درباره علت مبتلا نشدن مددجویان گرمخانه به کرونا، با مسوولان مربوطه وارد مذاکره شویم. سیدمالک حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت ابتلای مددجویان و مددکاران به کرونا در گرمخانه‌های شهر تهران اظهار کرد: همچنان هیچ یک از مددجویان ما در گرمخانه‌های تهران به کرونا مبتلا نشده‌اند و از این حیث در وضعیت سفید قرار داریم، اما تست 4 نفر از مددکاران مثبت بوده است البته لازم نیست گرمخانه را قرنطینه کنیم چراکه از سایر مددکاران تست گرفته شده است و 4 مددکار مذکور در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. وی درباره علت مبتلا نشدن مددجویان به کرونا و تحقیق درباره این موضوع گفت: در این زمینه تحقیق و پژوهشی صورت نگرفته است ضمن اینکه ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم، تحقیق درباره این موضوع باید از سوی مراکز علمی و پژوهشی حوزه بهداشت و درمان انجام شود البته تاکنون درخواست رسمی و مکتوبی در این زمینه نداشتیم اما چنانچه اقدامی در این راستا صورت گیرد استقبال می‌کنیم و همکاری لازم را خواهیم داشت.

2 قصور شهرداری در حادثه کلینیک  سینا

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به دو قصور شهرداری در وقوع حادثه کلینیک سینا مهر، ‌گفت: پرونده این حادثه در کمیته ویژه شورا به صورت کامل در دست بررسی است. زهرا نژادبهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران درباره وقوع کلینیک سینا مهر اظهار کرد: ‌پرونده این حادثه در کمیته ویژه‌ای که در شورای شهر تشکیل شده در حال بررسی است و منتظر نتیجه قطعی این کمیته جهت تصمیم‌گیری هستیم. وی با اشاره به اینکه همه مدارک مربوط به این حادثه و ابعاد آن توسط کمیته ویژه شورای شهر در حال جمع‌آوری است، گفت: به نظرم دو قصور مشخص توسط شهرداری در این زمینه وجود دارد. عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: اجرا نکردن رأی کمیسیون ماده 100 و پیگیری نشدن تذکرها و اخطارها دو قصوری است که شهرداری انجام داده و سبب حادثه کلینیک سینا مهر در کنار سایر علل این حادثه شده است.

وام ودیعه مسکن مستاجران را بدهکارتر نکند

نایب‌رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه پرداخت وام ودیعه مسکن پس از تابستان نوش دارو پس از مرگ سهراب است، گفت: برنامه وزارت راه نباید به نحوی باشد که مستاجران بدهکار‌تر شوند و اصطلاحا قوز بالای قوز شود. به گزارش تسنیم اخیرا وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ودیعه مسکن یک وعده نیست، یک برنامه است و محقق خواهد شد گفته است: این ودیعه به مستاجرانی تعلق می‌گیرد که قرارداد رسمی و کد رهگیری داشته باشند و مسکن آنها در پایتخت 75 متر و در سایر شهر‌ها 95 متر باشد. محمد اسلامی درباره میزان کمک ودیعه مسکن، اضافه کرد: رقم پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی را اعلام نمی‌کنیم و منتظر بانک مرکزی هستیم. بانک مرکزی با بانک‌ها درباره منابع و شیوه اجرایی پرداخت ودیعه مسکن توافق کرده و به زودی -آن را-

 اعلام می‌کند. سپس آن را در ستاد اقتصادی دولت به تصویب می‌رسانیم و اعلام خواهیم کرد. در همین حال، حسام عقبایی، نایب‌رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره برنامه وزارت راه و شهرسازی برای پرداخت وام ودیعه مسکن با دفاع از طرح ودیعه مسکن جهت کمک به مستاجران معتقد است: این طرح باید به نحوی اجرا شود که باعث ایجاد مشکلات جدیدی برای مستاجران نشود. وی با یادآوری اینکه حدود یک ماه پیش با وزیر راه و شهرسازی جلسه‌ای داشتیم، افزود: در آن جلسه تأکید کردیم که این تسهیلات نباید به نحوی باشدکه مستاجران بدهکار‌تر شوند و در واقع به جای حل مشکلاتشان، بر تعداد آنها افزوده شده و به قول قدیمی‌ها قوز بالای قوز شود که آقای وزیر در پاسخ گفتند ما تسهیلاتی را می‌دهیم که جنبه سوبسیدی و حمایتی داشته باشد تا مستاجران دچار مشکلات بیشتری نشوند.

 

ارسال نظر